Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Idag byggde jag tre mixlar från senaste serien. Ha. Snart är alla 81 klara!




dacchus

Citat från: Emma skrivet 06 januari 2017 kl. 17:03
Idag byggde jag tre mixlar från senaste serien. Ha. Snart är alla 81 klara!





Coolt, Får vi se en bild på hela högen? Vore kul :)

ColA

Har nu byggt påsar 1,2,3 på nya modul huset
Underbara dom nya bitarna är och roligt att bygga. Blir börja med 4orna imorgon.

H_sson

har byggt ihop till barnen idag, dom gillade tåget som både tutade och körde av sig själv  :D

Nu skall jag ge mig på , den största i min samling hittills  :D

Sky

Jag fortsätter att pussla ihop mina gamla Lego-set för att se vad som saknas.

Jag byggde just Sabre Island .


Nu är det dags att bygga ihop den här högen med bitar som jag just har sorterat fram! :)


BeardedNerd

Jag var på Lekia lite förutsättningslöst, och hittade Resistance Troop Transporter till aningen nersatt pris. Hade tänkt hoppa över den, men med allt med Carrie Fisher, så kändes det viktigt att få tag på den (även om hennes figur kanske kommer i nästa omgång också). Så det blev ett bygge under dagen medan jag kollade på film. Intressant och varierat bygge. Lite synd att det inte är ett spännande skepp som sådant, men den är tillräckligt diskret för att kunna hänga i bakgrunden i min display och ställa en massa figurer på.


Sky

#1656
Jag fortsätter med att bygga gamla set från barndomen som jag tappat bort ritningarna till. 99% av tiden går åt till att lista ut vilket set någon mer eller mindre unik bit hör till, sen hittta resten av bitarna för att eventuellt komplettera med bitar från den hög med tidskorrekt lego jag köpt för att ha att komplettera med, resterande 1% av tiden bygger jag.

Byggda sen förra posten.

Snorkel Squad
Red Line Racer
Auto and Tire Repair
Shell Tow Truck
Police Helicopter

Tiden har glufsat i sig en Trans-Clear 3020 till polishelikoptern, jag ersatte den med en svart vilket ser helt okej ut. Annars har det inte saknats mycket och det lilla som saknats har funnits i kompletterings högen.

Emma

Citat från: Sky skrivet 08 januari 2017 kl. 00:01
Jag fortsätter med att bygga gamla set från barndomen som jag tappat bort ritningarna till. 99% av tiden går åt till att lista ut vilket set någon mer eller mindre unik bit hör till, sen hittta resten av bitarna för att eventuellt komplettera med bitar från den hög med tidskorrekt lego jag köpt för att ha att komplettera med, resterande 1% av tiden bygger jag.

Byggda sen förra posten.

Snorkel Squad
Red Line Racer
Auto and Tire Repair
Shell Tow Truck
Police Helicopter

Tiden har glufsat i sig en Trans-Clear 3020 till polishelikoptern, jag ersatte den med en svart vilket ser helt okej ut. Annars har det inte saknats mycket och det lilla som saknats har funnits i kompletterings högen.

Jag hade också en när jag var liten. Jag har kvar domkraften. Men den kommer väl aldrig till användning igen. Har den som kuriosa.

Jag minns att jag var mäkta imponerad över att motorhuven gick att fälla upp.

Sky

#1658
Citat från: Emma skrivet 08 januari 2017 kl. 13:50


Jag hade också en när jag var liten. Jag har kvar domkraften. Men den kommer väl aldrig till användning igen. Har den som kuriosa.

Jag minns att jag var mäkta imponerad över att motorhuven gick att fälla upp.

Kul! är ett fint set som jag nog kommer spara ihopmonterat.

Jag (född tidigt 81) fick nog detta set redan 1984 för det är ett av de set jag minns att jag hade innan min bror föddes våren 85.



Idag har jag inte byggt lika mycket men några set blev det i alla fall.

Jag fick fuska lite eftersom jag nu inte har fler röda 4315 så jag använde en svart istället, jag tycks ha hur många som hellst svarta. Jag saknar också en vit 4213 så jag använde en 2349. Sen var det två vita 73590c03a som jag inte minns att jag någonsin haft. Eftersom jag hade en brandhelikopter som barn och 4346p01 bara finns i ett enda set och jag dessutom har alla andra bitar till denna helikopter (förutom sagda röda 4315) så har de vita slangarna uppenbarligen funnits en gång i tiden. I vilket fall så ersatte jag dessa med slangar i annan färg.

4 fälgar fick fel färg eftersom de kanske 10 vita 4624 jag nu har kvar är i tveksamt skick medans jag tycks ha ett 20-tal fina grå kvar, det får precis som det andra lösas senare. Och så var det de gamla 193xx hjälmarna... De 193xx jag har i helt skick är reserverade för "Classic Space", "Town"-mupparna får klara sig med mer moderna substitut.


En bild blev det på dagens byggen.

Jag ser nu på bilden att den stackars brandmannen/piloten har slitna byxor, sån tur att jag har gott om svarta 970c00!


Norrhyttan

Lunchbygge av som kom med posten idag.



Teabox


Norrhyttan

Citat från: Teabox skrivet 10 januari 2017 kl. 15:05
Välkommen till Swebrick :)
Tack. Jag har kollat lite på forumet tidigare men var tvungen att gå med då mina Lego-inköp plötsligt gick från någon enstaka vintagegrej då och då, till ett helt hejdlöst frossande i nya set och spänd väntan på brevbäraren varje dag. :D

andreaseldh

Citat från: Norrhyttan skrivet 10 januari 2017 kl. 13:56
Lunchbygge av som kom med posten idag.

Mycket välbehållna STOMP, var det en MISB?

Om du har svårt med lingon (hur skriver man det, så det inte förväxlas med ett rött bär?) så har vi en fin ordlista!

Norrhyttan

Citat från: andreaseldh skrivet 10 januari 2017 kl. 20:47
Citat från: Norrhyttan skrivet 10 januari 2017 kl. 13:56
Lunchbygge av som kom med posten idag.

Mycket välbehållna STOMP, var det en MISB?

Om du har svårt med lingon (hur skriver man det, så det inte förväxlas med ett rött bär?) så har vi en fin ordlista!

Nä, kartongen var med men det är absolut inte nyskick på något.

H_sson

Blev färdig med denna ikväll   ;D
stor blev den, och sjukt kul att bygga!
nu får vi se vad det blir för nästa set att bygga =) några tips?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.