Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

BeO

Ikväll satte jag ihop och , i väntan på att posten ska leverera en nästa vecka. En fick demonteras för att göra plats på hyllan.

(har Porsche sneglat på Lego när dom valde modellbeteckningar?  ;D )
(och ja jag vet att både 924 och 928 kom före Legos modeller :) )

Jesperrydhog

#1591
Flygpost starter set.

Meh

Byggde ihop på lunchen.

Själv var jag mest intresserad av och var väl inte så jätteimponerad av resten.
Sonen kommer säkert att ha kul med den så småningom för det finns ju många roliga funktioner för bra lek.
Fast mest troligt är nog att det blir moc-föda av bitarna...

Jesperrydhog

Här har vi då olika Minifiguren samlingar.  :) ;)
Från olika start set.

Nyllet

För några dagar sedan byggde jag "b-modellen" (heter det så?) till . Någon slags go-kart ska det väl föreställa. :) Man märker verkligen skillnad på hållfasthet och stabilitet vid en jämförelse mot moderna Technic-satser. Den här måste man vara ganska varsam med när man kör omkring för att inte rattens fäste skall lossna eller - ve och fasa - en hjulaxel ska gå av. Hjulen är ju minst sagt rejält dimensionerade. :D

Trots allt ett nostalgiskt och ganska kul bygge. Jag lyckades dessutom bygga fel ett par gånger, dåtidens instruktioner var inte helt självklara ...

Silence101

Jag har fått en 45 års kris. Byggde ihop en Harley Davidson 1000cc från 1976. Alla bitar finns med. 2 dekaler saknas dock. Nostalgi så det ryker. 😊
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

BeO

Citat från: Silence101 skrivet 12 september 2016 kl. 19:38
Jag har fått en 45 års kris. Byggde ihop en Harley Davidson 1000cc från 1976. Alla bitar finns med. 2 dekaler saknas dock. Nostalgi så det ryker. 😊

Kul! Har också den liggande, saknar dock antenn och dekaler.

Själv byggde jag lite modernare saker idag, . Ganska roliga byggen i Nexo-serien.

Pekblom

Jag blev taggad av mortil:s bygge men har lovar mig själv att avslututa lite annat först. Så jag satte ihop sista bitarna på BigBen efter beskrivningen utan att modda, men den borde verkligen byggas större. Då menar jag inte själva big ben torne.t Men byggnaden runtom har jag definitivt drömmar om att göra större. Men nu är den klar och får vara där den är t.v.

Ashman

Citat från: Pekblom skrivet 13 september 2016 kl. 21:13
Jag blev taggad av mortil:s bygge men har lovar mig själv att avslututa lite annat först. Så jag satte ihop sista bitarna på BigBen efter beskrivningen utan att modda, men den borde verkligen byggas större. Då menar jag inte själva big ben torne.t Men byggnaden runtom har jag definitivt drömmar om att göra större. Men nu är den klar och får vara där den är t.v.

Hur är bygget annars?  Roligt? Snyggt? Värt att köpa? Jag har funderingar på att köpa antingen det, tower bridge eller operahuset, men vet inte riktigt.

Pekblom

Citat från: Ashman skrivet 13 september 2016 kl. 22:11
BigBen

Hur är bygget annars?  Roligt? Snyggt? Värt att köpa? Jag har funderingar på att köpa antingen det, tower bridge eller operahuset, men vet inte riktigt.
[/quote]

Det var väldigt många små bitar. kul om man gillar att pilla med små bitar. riktigt snyggt och imponerar säkert på mugglare ;-)
summa kardemumma = rekomenderas.

andreaseldh

Och om du köper 5 eller 6 stycken, så kan du bygga hela parlamentsbyggnaden ;)

eon

Varför följer det med en massa verktyg till Big Ben? Vad ska de användas till specifikt den modellen?

Risgrynsgrot

Citat från: eon skrivet 14 september 2016 kl. 18:53
Varför följer det med en massa verktyg till Big Ben? Vad ska de användas till specifikt den modellen?
Because London is inhabitated by tools.

o0ger

Citat från: eon skrivet 14 september 2016 kl. 18:53
Varför följer det med en massa verktyg till Big Ben? Vad ska de användas till specifikt den modellen?

För att visarna är gjorda av verktyg, och de kommer alltid i en komplett uppsättning.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Meh

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 14 september 2016 kl. 19:20
Citat från: eon skrivet 14 september 2016 kl. 18:53
Varför följer det med en massa verktyg till Big Ben? Vad ska de användas till specifikt den modellen?
Because London is inhabitated by tools.

HAHA!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.