Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Markurius

Byggde ihop som jag samlat bitar för ett tag. Att köpa originalet var tyvärr inte att tänka på, fick köra på lite andra färgval också. Galet rolig bil både att bygga och köra  ;D



Passade även på att modifiera den något med custom-däck. Helt klart snyggare!


MattiasKr

Byggde B-modellen (flygplanet) av . Enkelt bygge, så fyraåringen kunde hjälpa till nästan hela vägen. Kul byggteknisk detalj var SNOT:andet av nosen.

andreaseldh

Ett riktigt roligt litet set, blir nog att jag köper fler i den serien.

raarghh

Fick hem både Master Wu's Dragon och Skyshark idag som jag byggde ihop nu ikväll. Min Ninjago-samling börjar ta sig.

andreaseldh

Citat från: raarghh skrivet 15 mars 2016 kl. 19:56
Fick hem både Master Wu's Dragon och Skyshark idag som jag byggde ihop nu ikväll. Min Ninjago-samling börjar ta sig.

Skyshark var ju riktigt steampunk! Det har jag inte lagt märke till förut.

Ashman

Citat från: Markurius skrivet 13 mars 2016 kl. 14:08
Byggde ihop som jag samlat bitar för ett tag. Att köpa originalet var tyvärr inte att tänka på, fick köra på lite andra färgval också. Galet rolig bil både att bygga och köra  ;D


Passade även på att modifiera den något med custom-däck. Helt klart snyggare!

Coolt! Vet du vad den gick lös på rent ekonomiskt?

Markurius

Citat från: Ashman skrivet 16 mars 2016 kl. 13:22
Citat från: Markurius skrivet 13 mars 2016 kl. 14:08
Byggde ihop som jag samlat bitar för ett tag. Att köpa originalet var tyvärr inte att tänka på, fick köra på lite andra färgval också. Galet rolig bil både att bygga och köra  ;D


Passade även på att modifiera den något med custom-däck. Helt klart snyggare!

Coolt! Vet du vad den gick lös på rent ekonomiskt?

Nja, svårt att säga, hade ju väldigt många bitar redan... Det dyra var stötdämparna (kostade drygt 200kr) samt däcken (150kr). Har ju inte gett mig in på att köpa de mörkblå/metallic-bitarna, då hade det dragit iväg rejält. Fick bli en replika istället :)

Ashman

Markurius: ok, det brukar vara svårt att veta vad nåt kostar, förmodligen vill man inte störa det roliga bygget med att räkna på världsliga saker som pengar :) Ja originalfärgen är dyr, den är väl exklusiv för detta setet?

Har börjat bygga och måste säga att den är en fröjd att bygga!

littlespleen

Citat från: Markurius skrivet 13 mars 2016 kl. 14:08
Byggde ihop som jag samlat bitar för ett tag. Att köpa originalet var tyvärr inte att tänka på, fick köra på lite andra färgval också. Galet rolig bil både att bygga och köra  ;D

Passade även på att modifiera den något med custom-däck. Helt klart snyggare!

Nice med customdäcken :)
Har du fler bilder?

Här är min variant
http://imgur.com/Axdmbkm

Markurius

Citat från: littlespleen skrivet 17 mars 2016 kl. 15:50
Citat från: Markurius skrivet 13 mars 2016 kl. 14:08
Byggde ihop som jag samlat bitar för ett tag. Att köpa originalet var tyvärr inte att tänka på, fick köra på lite andra färgval också. Galet rolig bil både att bygga och köra  ;D

Passade även på att modifiera den något med custom-däck. Helt klart snyggare!

Nice med customdäcken :)
Har du fler bilder?

Här är min variant
http://imgur.com/Axdmbkm

Snyggt! En bild till då :)



raarghh

Fick precis ihop Raid Zeppelin som jag köpte häromdagen, litet och roligt bygge som ser riktigt bra ut.

andreaseldh

För att inte drabbas av abstinens under Påskhelgen, hade jag med mig en Porsche . Löjligt många stickers men ändå en för lite, det finns bara en sticker till flaggan! Varför en rutig racingflagga inte finns som tryckt bit är förresten en gåta.


Magnusengstrom

Citat från: andreaseldh skrivet 26 mars 2016 kl. 16:02
För att inte drabbas av abstinens under Påskhelgen, hade jag med mig en Porsche . Löjligt många stickers men ändå en för lite, det finns bara en sticker till flaggan! Varför en rutig racingflagga inte finns som tryckt bit är förresten en gåta.



Det är konstigt för i detta set så finns den i tryckt bit.


andreaseldh

Den har producerats sedan 1996!

Surf Green

Byggde en igår kväll  :)
Mycket nostalgi!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.