Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Joacim

Väntar på att mitt brick-bank ska komma med posten...

PaultheSwede

Efter att inte byggt eget LEGO de senaste 30 åren har jag de senaste dagarna byggt och . Anledningen var att syskonbarn i år inte fick något LEGO i julklapp.  :)

bitbrist

Byggde med äldste sonen. Mest inköpt cykeln för de tre minifigurerna. Flera delar av minifigurerna är konstigt nog unika för detta set. Tex
3626cpb1352 Förövrigt innehåller set:et en hel del användbara bitar om man gillar att bygga egna modulhus. Tex TVn.

skitkid

Fick hem mitt kraftigt efterlängtade Temple of Airjitzu idag. Knåpade ihop första påsen till smugglarmarknaden tillsammans med tösen.
Efter att hon somnat byggde jag hela smedjan, men lät det andra huset stå ofärdigt för morgondagens far/dotter-byggande.

So far riktigt hög kvalitet på bygget, och späckat med bra bitar och byggtekniker.
/skitkid

swestar

Citat från: skitkid skrivet 05 januari 2016 kl. 23:00
...men lät det andra huset stå ofärdigt för morgondagens far/dotter-byggande...
+1 :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Nilseman

Denna lilla kartong hoppade ner från hyllan och jagade mig hela vägen till kassan på Åhléns i Falun. Blev tvungen att köpa den. Byggs idag!  ;D

tjibynn


dalle

Byggde och allt gick bra tills sista biten på fågel nr tre. Den tryckta tilen med fågelns latinska namn var skadat som om en hund tuggat på den. Får ringa kundtjänst då det var en unik bit för setet.
Har någon annan fått en skadad bit i något nytt set?

skitkid

Temple of Airjitzu står färdigt på köksbordet. Maffigt, och riktigt roligt bygge.
/skitkid

BeardedNerd

Citat från: skitkid skrivet 09 januari 2016 kl. 20:24
Temple of Airjitzu står färdigt på köksbordet. Maffigt, och riktigt roligt bygge.

Jag är lite rädd för att det här ska försvinna och att jag ska ångra mig lite som Haunted House, men jag har verkligen ingenstans att ha det, och jag bryr mig rätt lite om Ninjago i allmänhet, så det känns väldigt onödigt.

shiftaltcmd

Citat från: dalle skrivet 09 januari 2016 kl. 20:05
Byggde och allt gick bra tills sista biten på fågel nr tre. Den tryckta tilen med fågelns latinska namn var skadat som om en hund tuggat på den. Får ringa kundtjänst då det var en unik bit för setet.
Har någon annan fått en skadad bit i något nytt set?

Fick en skadad 2 x 4 brick i ett Friends-set. Den bricken var bara gjuten till 3/4.

BeardedNerd

Citat från: shiftaltcmd skrivet 09 januari 2016 kl. 22:03
Citat från: dalle skrivet 09 januari 2016 kl. 20:05
Byggde och allt gick bra tills sista biten på fågel nr tre. Den tryckta tilen med fågelns latinska namn var skadat som om en hund tuggat på den. Får ringa kundtjänst då det var en unik bit för setet.
Har någon annan fått en skadad bit i något nytt set?

Fick en skadad 2 x 4 brick i ett Friends-set. Den bricken var bara gjuten till 3/4.

Med tanke på att flertalet här äger över 100.000 bitar så får man väl ändå påstå att felmarginalen hos Lego är ganska bra...


skitkid

Citat från: BeardedNerd skrivet 09 januari 2016 kl. 21:24
Citat från: skitkid skrivet 09 januari 2016 kl. 20:24
Temple of Airjitzu står färdigt på köksbordet. Maffigt, och riktigt roligt bygge.

Jag är lite rädd för att det här ska försvinna och att jag ska ångra mig lite som Haunted House, men jag har verkligen ingenstans att ha det, och jag bryr mig rätt lite om Ninjago i allmänhet, så det känns väldigt onödigt.

Jo, du har helt klart rätt. Jag funderar på att köpa ett extra bord. Har ingen stad eller större modul byggd än så länge, och blev ganska sugen på att bygga vidare med fler i hus i storlek med sidobyggnaderna i setet och på så sätt få till en liten japansk by.
/skitkid

Nyllet

Jag färdigställde i går kväll.

Ett riktigt trevligt bygge (mitt första modulhus, skall sägas). Kändes inte alls repetitivt i något skede och det bjöd på flera kluriga och snygga lösningar, vattentornet och "Pool"-skylten för att nämna två.  Slutresultatet pryder sin plats, helt klart.

Ska jag säga något negativt så är det att lekbarheten begränsas lite av att några rum är väääldigt små. T.o.m. min yngste grabb med sina små pillriga fingrar klagade på att det var svårt att flytta "gubbarna" utan att någon byggd detalj lossnade.

Nu när man är fast i modulhusens värld är väl största problemet att försöka hålla fingrarna borta från de andra i serien ...  :)
t.ex. är jag väldigt sugen på ....

Manne

Citat från: Nyllet skrivet 10 januari 2016 kl. 20:31
Jag färdigställde i går kväll.

Ett riktigt trevligt bygge (mitt första modulhus, skall sägas). Kändes inte alls repetitivt i något skede och det bjöd på flera kluriga och snygga lösningar, vattentornet och "Pool"-skylten för att nämna två.  Slutresultatet pryder sin plats, helt klart.

Ska jag säga något negativt så är det att lekbarheten begränsas lite av att några rum är väääldigt små. T.o.m. min yngste grabb med sina små pillriga fingrar klagade på att det var svårt att flytta "gubbarna" utan att någon byggd detalj lossnade.

Nu när man är fast i modulhusens värld är väl största problemet att försöka hålla fingrarna borta från de andra i serien ...  :)
t.ex. är jag väldigt sugen på ....

Vi är många som har samma underbara problem.. Tur det bara släpps ett set varje år.. :)

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.