Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Tufs

Citat från: ColA_30 skrivet 07 oktober 2015 kl. 05:56
Hittade på BR i Haninge för 469:- i måndags, var ju tvungen att köpa fast man har 1. Bra pris per bit och trevliga byggen.

Och jag som köpte det till fullt pris när det kom. :(

pareriksson

Citat från: Emma skrivet 07 oktober 2015 kl. 20:15
Citat från: ColA_30 skrivet 07 oktober 2015 kl. 05:56
Hittade på BR i Haninge för 469:- i måndags, var ju tvungen att köpa fast man har 1. Bra pris per bit och trevliga byggen.

Fanns det fler i hyllan?
Om BR-logistiken Sthlm-Cphn-Gbg funkar så nöp jag den sista. Tack för tipset!

ColA

Citat från: pareriksson skrivet 08 oktober 2015 kl. 11:05
Citat från: Emma skrivet 07 oktober 2015 kl. 20:15
Citat från: ColA_30 skrivet 07 oktober 2015 kl. 05:56
Hittade på BR i Haninge för 469:- i måndags, var ju tvungen att köpa fast man har 1. Bra pris per bit och trevliga byggen.

Fanns det fler i hyllan?
Om BR-logistiken Sthlm-Cphn-Gbg funkar så nöp jag den sista. Tack för tipset!
Fanns bara 1 på BR där jag bor annars hade jag köpt fler ☺️

andreaseldh

I lördags byggde jag LEGO Technic-traktorn och det var som alltid lika spännande när man har köpt begagnade set, att få reda på säljarens uppfattning om begreppet "komplett". Denna gång gick jag plus!

  • 6 bitar saknades, men dom kunde jag komplettera från min redan befintliga samling
  • 29 bitar extra av sådana som redan finns i setet
  • 22 bitar som inte finns i setet, både äldre x148 och yngre 4265a
  • Ett icke-LEGO och ett plagiat

Pekblom

Citat från: andreaseldh skrivet 12 oktober 2015 kl. 23:52
Alltid lika spännande när man har köpt begagnade set, att få reda på säljarens uppfattning om begreppet "komplett". Denna gång gick jag plus!
Jag instämmer. Det är en extra liten krydda som jag nu mera tycker är lite kul och spännande. I början när jag kom ur dark age var det mest en besvikelse men när jag vet hur jag försäkrar mig om att eventuellt viktiga eller ovanliga bitar är med så är det enbart spännande. Däremot kan säljarens uppfattning om fint skick vara en riktig besvikelse men jag drar mig aldrig för att reklamera. En bild med den levererade missfärgade biten och en fin bit bredvid brukar fungera bra som argument.

Silence101

Citat från: andreaseldh skrivet 12 oktober 2015 kl. 23:52
I lördags byggde jag LEGO Technic-traktorn och det var som alltid lika spännande när man har köpt begagnade set, att få reda på säljarens uppfattning om begreppet "komplett". Denna gång gick jag plus!


Detta set har jag också. Kommer ihåg när jag fick det som liten.
Den var ju så stooor.
Nu står den i bokhyllan bredvid Mini Cooper. Ahhhhh vad liten traktorn är.
Ja ja, det var ett stort set på den tiden och jag var rätt ung så allt ät relativt.

Extra bitar är alltid spännande och fyller på bra-och-ha-lådan.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

byStfn

Drog ihop bilen i creator 3-i-1 vilket var en halvmedioker upplevelse. Tror roboten kan bli roligare.

mossarp

Levelpack , trots att jag inte äger spelet ännu.  ;D
Kanske blir ett köp framöver om jag kan övertyga regeringen att jag och kidsen behöver nåt att spela i jul...
+att Legospelen har lite underfundiga kommentarer/skämt då och då som passar oss vuxna samtidigt som barnen älskar alla Legospel.

swedish_kitsune

byggde denna alla delar var i nyskick, förutom en svart slang som jag bytte ut mot en grå.


Lordflintstone

#1299
Nu var det dags! Varit sugen länge på att bygga denna (10236) med sonen till vår Endor display.

o0ger

Jag och äldsta grabben har börjat bygga på (Lego Star Wars UCS Slave I). Mycket fina mörkröda bitar som jag kommer ta hand om sen :)

Jag tycker de har lyckats väldigt bra med "kjolen" eller vad man ska kalla det. Formen funkar. Väldigt mycket avancerat snot också. Kul bygge änsålänge.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

Citat från: o0ger skrivet 18 oktober 2015 kl. 11:30
Jag och äldsta grabben har börjat bygga på (Lego Star Wars UCS Slave I). Mycket fina mörkröda bitar som jag kommer ta hand om sen :)

Jag tycker de har lyckats väldigt bra med "kjolen" eller vad man ska kalla det. Formen funkar. Väldigt mycket avancerat snot också. Kul bygge änsålänge.

Vadå ta hand om? Skall du "förstöra" ett SW USC bygge?

Peter S

Citat från: Lordflintstone skrivet 18 oktober 2015 kl. 12:14
Citat från: o0ger skrivet 18 oktober 2015 kl. 11:30
Jag och äldsta grabben har börjat bygga på (Lego Star Wars UCS Slave I). Mycket fina mörkröda bitar som jag kommer ta hand om sen :)

Jag tycker de har lyckats väldigt bra med "kjolen" eller vad man ska kalla det. Formen funkar. Väldigt mycket avancerat snot också. Kul bygge änsålänge.

Vadå ta hand om? Skall du "förstöra" ett SW USC bygge?
Håller med... De ingår inte i tillgängliga delar-listan! Möjligen extrabitarna.

o0ger

Johodå, det är parts packs precis som alla andra set! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sockerbit

Det är rätt inställning o0ger!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.