Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

RML

Efter en massa prasslande och knåpande har jag lyckats sätta ihop i oöppnad påse.  :)

mssm

En intensiv byggdag är över.
Ont om tid den senaste tiden, men köpen har inte stannat för det...

Idag blev det



.
Tog lite bilder på spårvagnarna i jämförelse. Jag är lite besviken på senaste..

Manne

Citat från: mssm skrivet 26 juli 2015 kl. 21:31
En intensiv byggdag är över.
Ont om tid den senaste tiden, men köpen har inte stannat för det...

Idag blev det



.
Tog lite bilder på spårvagnarna i jämförelse. Jag är lite besviken på senaste..

Måste ju varit en trevlig bygg dag dock eller ?.. Hade gärna haft ett i mina gömmor.

Med Vänlig Hälsning Manne 
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

andreaseldh

Citat från: RML skrivet 26 juli 2015 kl. 21:03
Efter en massa prasslande och knåpande har jag lyckats sätta ihop i oöppnad påse.  :)

Imponerande!


mssm

Citat från: Manne skrivet 26 juli 2015 kl. 21:43
Citat från: mssm skrivet 26 juli 2015 kl. 21:31
En intensiv byggdag är över.
Ont om tid den senaste tiden, men köpen har inte stannat för det...

Idag blev det



.
Tog lite bilder på spårvagnarna i jämförelse. Jag är lite besviken på senaste..

Måste ju varit en trevlig bygg dag dock eller ?.. Hade gärna haft ett i mina gömmor.

Med Vänlig Hälsning Manne

Givetvis var det en trevlig byggdag. Bussen och spårvagnen från är fantastiska. Dock inte lika kul med spårvagnen från som saknar hjulpar på mittendelen och den upplevs som sladdrig om man inte kör den på räls. Föregångaren är mer följsam i rörelserna.

andreaseldh

Just nu håller jag på och bygger gruvdumpern . Ett fantastiskt set, massor av tekniska funktioner på en mycket liten volym. Högsta betyg!

Ashman

Citat från: andreaseldh skrivet 27 juli 2015 kl. 20:11
Just nu håller jag på och bygger gruvdumpern . Ett fantastiskt set, massor av tekniska funktioner på en mycket liten volym. Högsta betyg!
Ser ut att vara ett kul litet bygge!
Själv köpte jag åt ena ungen som byggde upp den igårkväll. Sen blev det för sent att leka med den och när han skulle leka med den idag så hade minstingen smashat den totalt. Blev en del gråt och lite slagsmål kring detta. Så nu har jag också byggt den. Med lite modifieringar för alla delar gick inte att hitta. Kändes ok bygge för de pengarna, men ninjago är verkligen inte min grej.

MattiasKr

Jag och barnen (mest jag) byggde en . Har haft den i en garderob ända sedan i julas, tills lillkillen blivit stor nog. Kul bygge, och barnen är verkligen helt vilda att leka med den.

BeardedNerd

Jag byggde ihop . Fantastiskt cool mech och även helikoptern var charmig, även om jag lär plocka ner den och micromanagern så fort jag behöver delarna. Mechen passar för övrigt perfekt utanför Fire Brigade :)

Tim Pettersson

Nr 1 påsarna av han jag med ikväll.
Let the Wookiee win.

andreaseldh

Citat från: Tim Pettersson skrivet 29 juli 2015 kl. 22:27
Nr 1 påsarna av han jag med ikväll.
Bygger du helt solo eller tillsammans med någon?

Myko

Citat från: andreaseldh skrivet 29 juli 2015 kl. 22:36
Citat från: Tim Pettersson skrivet 29 juli 2015 kl. 22:27
Nr 1 påsarna av han jag med ikväll.
Bygger du helt solo eller tillsammans med någon?
Han kanske behöver leja någon hjälp.

Tim Pettersson

Citat från: andreaseldh skrivet 29 juli 2015 kl. 22:36
Citat från: Tim Pettersson skrivet 29 juli 2015 kl. 22:27
Nr 1 påsarna av han jag med ikväll.
Bygger du helt solo eller tillsammans med någon?

Själv, men jag kan bara bygga när min dotter på 16 månader sover, så de går inte undan precis :P
Let the Wookiee win.

andreaseldh

Dubbeldäckarsoffan ! Bilen var så ful så den åkte i sorteringen direkt, men den hade vad jag trodde var min första svarta ratt 3829c01 som jag tyckte var så häftig på tåget och som jag alltid drömt om men aldrig ägt. När jag letade upp detta på BrickLink visade det sig att jag visst redan haft en svart ratt, i den lilla grävmaskinen . Nåväl, bilen väckte också en fråga på nytt som jag haft sedan Mini Cooper : Varför gör inte TLG backspeglarna i crome silver?

Men det var ju inte för bilens skull jag köpt asken utan för soffans, och den får högsta betyg och hade även intressant byggteknik.

Ashman

Påbörjade så smått. Instruktionsboken tung som en telefonkatalog. Kommer bli kul det här  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.