Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

#1185
Jag köpte på ett infall. Jag hade bestämt mig för att köpa NÅT Lego idag och även om tanken var att vänta på en liten rea för det här så är det troligen smartare att köpa något jag vill ha än att köpa något jag inte egentligen vill ha, och sen köpa det här lite billigare.

En himla massa onödiga stickers som jag lämnade av för att kunna använda alla dessa fräscha vita bitar i framtiden. Bakdelen av trucken går att plocka av så jag kan behålla fronten till något annat. Figurerna har en del användbara delar och raptorerna är utmärkta.

papillion

Citat från: BeardedNerd skrivet 29 juni 2015 kl. 16:01
Jag köpte på ett infall. Jag hade bestämt mig för att köpa NÅT Lego idag och även om tanken var att vänta på en liten rea för det här så är det troligen smartare att köpa något jag vill ha än att köpa något jag inte egentligen vill ha, och sen köpa det här lite billigare.

En himla massa onödiga stickers som jag lämnade av för att kunna använda alla dessa fräscha vita bitar i framtiden. Bakdelen av trucken går att plocka av så jag kan behålla fronten till något annat. Figurerna har en del användbara delar och raptorerna är utmärkta.

Vita bitar, Trucken, Raptorer? Pratar vi om samma set.. Du menar inte ? ;)

/papillion

BeardedNerd

Citat från: papillion skrivet 29 juni 2015 kl. 20:25
Citat från: BeardedNerd skrivet 29 juni 2015 kl. 16:01
Jag köpte på ett infall. Jag hade bestämt mig för att köpa NÅT Lego idag och även om tanken var att vänta på en liten rea för det här så är det troligen smartare att köpa något jag vill ha än att köpa något jag inte egentligen vill ha, och sen köpa det här lite billigare.

En himla massa onödiga stickers som jag lämnade av för att kunna använda alla dessa fräscha vita bitar i framtiden. Bakdelen av trucken går att plocka av så jag kan behålla fronten till något annat. Figurerna har en del användbara delar och raptorerna är utmärkta.

Vita bitar, Trucken, Raptorer? Pratar vi om samma set.. Du menar inte ? ;)

/papillion

Förstås. Fel siffra.


Markus

Idag byggde jag klar Imperial Shuttle Tydirium . Ett trevligt bygge med många trevliga detaljer. Jag kommer troligtvis bygga ett stand så jag kan ha den på hyllan i utfällt läge, (tycker den ser bäst ut så) :D

Memmla

Fick vara med och bygga   med min systerson som fyllde 7 år igår. :)

AndersI

Satte ihop Exo Suit (tack Shutter!) i lördags kväll efter hemkomst från Örebro. Inte imponerad - jag är inte så mycket för temat, och bitar ramlar av hela tiden när man försöker posera dräkten. Får hitta på något annat att bygga av bitarna...

Nikki

Idag har jag börjat bygga ihop 7097 http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=7097-1. En rolig byggupplevelse även om jag tycker de gjort det lite väl enkelt för sig med stora bitar som lika gärna kunde ha satts samman av fler men mindre bitar. (Men det kanske är jag som är konservativ?) Sonen (snart 4) leker medan jag bygger. De två stora trollen är tydligen "pappor" till de minifigursstora trollen som är "bebisar" och därför blir omkringburna och väl omhändertagna. Lekmöjligheterna med lego är oändliga ;D

andreaseldh

7936 Lite för många klistermärken för min smak, eller så är jag bara överdrivet nostalgisk över tryckta bitar...


Memmla

Byggde mitt gamla efter att ha tagit hem och diskat en massa blandade bitar och sorterat fram vad som fanns kvar av setet.  Saknades inte allt för mycket och inga av de huvudsakliga bitarna (förutom kroppen till en av figurerna) var borta vilket var roligt. Mycket var däremot väldigt gulnat då det antagligen förvarats i en genomskinlig bytta i direkt solljus.

Det som saknades mest var en massa grå bitar så funderar på att byta ut dem mot nya ljusgrå istället för att kosta på mig en massa gammelgrått..

Tillägg: Insåg också att instruktionerna förr var bra mycket klurigare att följa än dagens, inte konstigt att jag hade svårt att bygga detta som liten när jag lyckas göra fel och hoppa över saker flera gånger idag. haha

SvanteOlof

Citat från: Memmla skrivet 21 juli 2015 kl. 15:14
Tillägg: Insåg också att instruktionerna förr var bra mycket klurigare att följa än dagens, inte konstigt att jag hade svårt att bygga detta som liten när jag lyckas göra fel och hoppa över saker flera gånger idag. haha

Jo det är tydligt för mig också från att ha kollat igenom lite techniclegoinstruktioner som jag har. Nu pratar om lego här men jag vill minnas att James May berättade, i ett avsnitt av toy stories, att mecano brukade lägga in felaktigheter i sina instruktioner för att utmana barnen som byggde att hitta lösningarna själv.
ordvits: studsmatta = 4186

Tim Pettersson

fick de bli, köpte den på ebrix under klossfestivalen, trevligt bygge blev mycke snyggare än jag trodde den skulle bli.
Let the Wookiee win.

humlan

Citat från: Tim Pettersson skrivet 22 juli 2015 kl. 17:22
fick de bli, köpte den på ebrix under klossfestivalen, trevligt bygge blev mycke snyggare än jag trodde den skulle bli.

Den är mycket trevlig, ett av mina favvo-skepp från SW. Men jag stör mig lite på att hytten har fel proportioner. Kommer nog behöva moddas...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Tim Pettersson

Citat från: humlan skrivet 22 juli 2015 kl. 21:06
Citat från: Tim Pettersson skrivet 22 juli 2015 kl. 17:22
fick de bli, köpte den på ebrix under klossfestivalen, trevligt bygge blev mycke snyggare än jag trodde den skulle bli.

Den är mycket trevlig, ett av mina favvo-skepp från SW. Men jag stör mig lite på att hytten har fel proportioner. Kommer nog behöva moddas...

Menar du att du tycker den är förliten för skeppet eller att chewbacca slår i huvudet när man stänger facepalm?!
Let the Wookiee win.

humlan

Citat från: Tim Pettersson skrivet 22 juli 2015 kl. 21:54
Citat från: humlan skrivet 22 juli 2015 kl. 21:06
Den är mycket trevlig, ett av mina favvo-skepp från SW. Men jag stör mig lite på att hytten har fel proportioner. Kommer nog behöva moddas...

Menar du att du tycker den är förliten för skeppet eller att chewbacca slår i huvudet när man stänger facepalm?!

Jag menar att den är för smal i förhållande till sin längd och till skeppets bredd, men det finns väl ingen vindrutebit som är 8 studs bred...

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.