Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Det blev en att ställa på hyllan med TLG-relaterade set såsom mfl.

Majkel

Jag byggde Simpsonshuset -1 igår, mest eftersom jag behövde allt tan och de bruna fönstren till en annan grej men ville ju gärna bygga det innan jag snodde delar till annat. Det var mycket trivsamt att bygga och ser bra ut och funkar dessutom klockrent som leksak (om nu någon skulle få för sig att låta barnen leka med legot.... Mina fick det i några timmar ;))
Jag kan rekomendera att bygga det!

andreaseldh

Citat från: CopMike skrivet 03 januari 2015 kl. 17:04
Det blev en att ställa på hyllan med TLG-relaterade set såsom mfl.

Var får du tag på så exklusiva set, svindyrt på Cracklink eller har du något hemligt knep?

CopMike

Citat från: andreaseldh skrivet 03 januari 2015 kl. 23:19
Var får du tag på så exklusiva set, svindyrt på Cracklink eller har du något hemligt knep?
Plockade ihop bitar från samlingen, inget exklusivt egentligen!
http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=4000007-1

Kwagge

Citat från: Majkel skrivet 03 januari 2015 kl. 22:17
Jag byggde Simpsonshuset -1 igår, mest eftersom jag behövde allt tan och de bruna fönstren till en annan grej men ville ju gärna bygga det innan jag snodde delar till annat. Det var mycket trivsamt att bygga och ser bra ut och funkar dessutom klockrent som leksak (om nu någon skulle få för sig att låta barnen leka med legot.... Mina fick det i några timmar ;))
Jag kan rekomendera att bygga det!

O sen riva det  ;)

Magnusengstrom

Byggde två horizon express som inköptes på lego store köpenhamn igår/idag.

Joacim

Bygger med exet och hennes barn, det var dottern som önskade sig friends lego i julklapp!

Tunguska

#982
Ägnade några av kvällens timmar åt att bygga ihop mitt enda julklapps-LEGO, vilket kom i form av Arctic Base Camp - .
Mina LEGO-byggen på flickr.

Tunguska

Fick blodad tand av gårdagens byggande, så i afton tog jag itu med Epic Dragon Battle - .
Mina LEGO-byggen på flickr.

tellblom

Satt med sonen igår och bygge samt . Gissa om brandbilen var populärast hos sonen

Björn G.

Under julhelgen byggdes efter det nostalgibyggdes , och .
Nu pågår i alla varianter.

Den som tipsade om för 399 kronor startade en ny(gammal) hobby hos mig.
Nu får tiden utvisa om jag kommer att förstå mig på alla nya "konstiga" bitar...
VA! Har dom slutat med tre-siffriga artikelnummer?!

andreaseldh

Citat från: Björn G. skrivet 07 januari 2015 kl. 18:56
Den som tipsade om för 399 kronor startade en ny(gammal) hobby hos mig.
Nu får tiden utvisa om jag kommer att förstå mig på alla nya "konstiga" bitar...

Välkommen tillbaka!

mssm

Citat från: Björn G. skrivet 07 januari 2015 kl. 18:56
Under julhelgen byggdes efter det nostalgibyggdes , och .
Nu pågår i alla varianter.

Den som tipsade om för 399 kronor startade en ny(gammal) hobby hos mig.
Nu får tiden utvisa om jag kommer att förstå mig på alla nya "konstiga" bitar...

Välkommen till klubben! Det var jag som tipsade om priset.

Jag har själv byggt idag och det kommer upp en liten recension ikväll tillsammans och lite bilder hur det ser ut ihop med !

Björn G.

Citat från: mssm skrivet 09 januari 2015 kl. 16:20
Citat från: Björn G. skrivet 07 januari 2015 kl. 18:56
Under julhelgen byggdes efter det nostalgibyggdes , och .
Nu pågår i alla varianter.

Den som tipsade om för 399 kronor startade en ny(gammal) hobby hos mig.
Nu får tiden utvisa om jag kommer att förstå mig på alla nya "konstiga" bitar...

Välkommen till klubben! Det var jag som tipsade om priset.

Jag har själv byggt idag och det kommer upp en liten recension ikväll tillsammans och lite bilder hur det ser ut ihop med !

Prövade en liten "mod" av pågående bygget, varför Lego själva inte gjorde poolen lite längre undrar jag. Det är ju i och för sig farligt när grunda delen av poolen börjar så nära trampolinen...
Tack för tipset, även frun i huset tyckte det var fint. Hamnar nog på julkrubbans plats efter jul. Båda byggena!  :)
VA! Har dom slutat med tre-siffriga artikelnummer?!

Joacim


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.