Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Jedi_Jennifer

Citat från: Dark_Link skrivet 02 december 2014 kl. 19:54
Det var en 87580 i färgen röd. :)

Jag fick en extra sån i ett av mina Lego Minecraft set, Den kom verkligen vilse! ;D

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 01 december 2014 kl. 19:47
Min erfarenhet är att det är MÅNGA extrabitar i julkalendrarna.
Min också, speciellt i City och Castle, men inte i Friends-kalendrarna...

Manne

Lagt stor del av dagen till detta bygge.. , för att avancera till det ytterligare så gjorde jag som på bilden.. Spegelvände hela byggnaden..

För er som planerar samma idé , tänk på kylskåpsdörren.. Blev lite ombyggnad där så dörren funkade, annars gick allt smidigt när hjärnan kom igång på att tänka ut spegelplatserna för bitarna.

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Manne

Dag två med mycket byggande..

Dagens nöje är , ett riktigt trevligt set som byggs med lillkillen denna gång..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

andreaseldh

#934
Åhlénshuset! Ett mycket trevligt bygge och ett mycket trevligt minne från en mycket trevlig byggdag!

EDIT: Och detta blev mitt tusende inlägg! Hoppas ni andra också tycker det är mycket trevligt.

andreaseldh

#935
Luckorna 1 till och med  6.

Mikael Sol

Var på Lekia på Mobilia i Malmö igår (de har stort utbud av Lego. Betydligt mer än BR vid Triangelen).

Blev ett köp av 70816 Benny's Spaceship, Spaceship, SPACESHIP!



Riktigt kul bygge!

ByggareDan

Själv sitter jag och bygger julbageriet som ska stå som juldisplay här hemma.

/ByggareDan

Zynx

Jag och äldsta grabben bygger för fullt på vi bygger en halvtimme varje kväll. Alla bitarna ligger härligt osorterade så det tar sin lilla stund :-)

Anders67

Jag och AnneLie67, byggde set till årets juldisplay, det blev de små stugorna från set 10235, samt 40106 och 40107. Mysigt att sitta uppe tilldammans o bygga.

andreaseldh

Har känt mig julstressad hela veckan och använt dagen för att komma ikapp. Kopplade till slut av med men det hjälpte inget vidare, kanske för att jag inte är så intresserad av Batman (läs: 2000-talet) utan tycker bättre om Läderlappen (läs: 1960-talet). Men borde göra susen!

andreaseldh

Det gjorde det!

skitkid

Fick hem min idag, som också är mitt första tågset! Var mycket exalterad när jag byggde ihop det. Tyvärr fattades totalt 10 bitar i setet  :'( Främst till trumvagnen, där 9 bitar saknades, bla ett hjulparsfäste och ett hjul. Så den får stå på hyllan till jag fått de saknade bitarna från Lego.

Annars är jag mycket nöjd med alla vagnar och loket. Tycker godsterminalen var lite onödig, kranen är väldigt ranglig och trucken kan inte hålla "pallarna" på sina lyftarmar.
Dessa bitarna kommer dock väl till pass när jag ska modda en till lifträlsbil. Förhoppningsvis dyker det upp i MOC-forumet i framtiden.

MVH
Skitkid
/skitkid

Surf Green

Jag och dottern byggde idag på förmiddagen! Trevligt bygge men kändes som lite lite lego för pengarna.
Satte ihop den med Jabbas palace som blev ett coolt set tillsammans. Hålen i JP på undersidan passade dock inte mot spetsarna på RP, jag får väl kolla ritningen igen och se om något gått snett! :)

Mikael Sol

Jag byggde också och och stationen

Slängde ihop ett improviserat diorama, med lite andra vagnar.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.