Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

SvanteOlof

byggdes här. Det var främst minifiguer i paketet. Varje gubbe har handvapen 6051331 som kan avfyra runda 1stubar. Nu är jag över 12 år varför den effekten inte imponerar så mycket men rolig utveckling ur lekperspektiv. Droiden de slåss mot var snygg men eftersom den är trebent så kan den inte gå och hålla balansen på riktigt i ett stopmotionsammanhang. Benens utformning ser ok ut men jag får nog modda lite så den kan ta en tur.

Glädjen i detta bygge var att jag inte valde ut den själv utan det var min vän i Luleå som for på icamaxirean och plocka ut den åt mig.
ordvits: studsmatta = 4186

Larry Lars

Har haft tidsmaskinen, , från BTTF liggande sedan strax efter att den släpptes. Har nu byggt den och har lite blandade känslor. Tråkigt att projekt-modellen från Cuusoo var så mycket bättre. Designprocessen har ju försvarats med de vanliga klyschorna om hur AFOL-tekniker inte funkar på officiella set. Problemet med resultatet är ju snarare att LEGO jobbat in vinklar som inte var med från början, och om de fanns i filmoriginalet skulle de inte göra sig väl i vald skala.

Den vedertagna sanningen bland AFOLs är väl att den var bra när man väl byggt den och satt med den i handen. Nja! Är fortfarande inte nöjd, även om den nog är något snyggare än väntat.

Nu skall jag skrota den så att min nästa egna version kan få figurerna, nummerplåtar och andra tryckta detaljer.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

SvanteOlof

#812
Jasså vad tråkigt att det var en besvikelse. Gör du lego.com/productfeedback ? Det brukar jag göra i hopp om de fina priserna som utlovas ;)

Idag byggde jag och . Båda var för mig över förväntan. Deathstarmedarbetarna var snygga verkligen och rymdluftvärnet var inspirerande. Jag blir sugen på att prova montera något liknande på ett fordon eller sätta robotben på den. Friendspjåsket innehöll förvånansvärt få bitar men bra lövelement.
ordvits: studsmatta = 4186

Joacim

#813
Igår blev det tågset 60052 http://brickset.com/sets?query=60052så det var fredagsmyset  ;)
Ett intressant set att bygga med en del roliga detaljer, tyckte om kabeltrummorna.

Mirre

Citat från: Joacim skrivet 13 september 2014 kl. 11:10
Igår blev det tågset 60052 http://brickset.com/sets?query=60052så det var fredagsmyset  ;)
Ett intressant set att bygga med en del roliga detaljer, tyckte om kabeltrummorna.

Läste lite snabbt "fredagsmys set". Ja varför inte, nyttigare än snacks!

Joacim

CitatLäste lite snabbt "fredagsmys set". Ja varför inte, nyttigare än snacks!

Haha! Det blev det ju lite också :P

tellblom

Var på Gekås igår och köpte loss advenskalendrarna och lite annat smått och gott, bland annat
Tänkte genast på Etzel och att det var på tiden att du kanske uppdaterar din avatar lite till en i mera 2014 år tappning :)




SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

ByggareDan

Byggde träkojan och stötte på den "nya" biten 11203 verkar ju vara en bra bit som kan vara användbar bit, känns som en "vuxenbit" .
Gillar creatorhusen är ju trevliga byggnader med många bra basbitar och man kan hitta dom till bra pris lite då och då.
Nu blir det att slakta en oöppnad för att komma åt lite bra att ha bitar bland annat fönstret för att bygga ett hus till stadshustävlingen.


/ByggareDan

shutter

http://www.youtube.com/watch?v=K3wfFcmoSuA
kultbygge från 2009 blev det i kväll, första från ett stort köp :P

andreaseldh


Roger Brickjet

#821
Citat från: andreaseldh skrivet 15 september 2014 kl. 15:21
Hur få bitar är det egentligen?
Endast 3 st, väldigt stora bitar (och så en drös klistermärken) :)

Kan inte tänka mig att det är LEGO som tillverkat dem...

dalle

Citat från: Roger Brickjet skrivet 15 september 2014 kl. 16:31
Citat från: andreaseldh skrivet 15 september 2014 kl. 15:21
Hur få bitar är det egentligen?
Endast 3 st, väldigt stora bitar (och så en drös klistermärken) :)

Kan inte tänka mig att det är LEGO som tillverkat dem...

Happy Meal LEGO

shutter

CitatHappy Meal LEGO
Visst är det LEGO som ligger bakom och har tagit fram denna serie om fyra modeller och tre "bitar" per modell. Serien är exklusiv för Happy Meal och är reklam för LEGOs serie Racers Tiny Turbo.

shutter


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.