Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Tindalos

Påbörjade Tower of Orthanc nyss. Köpt på tyska eBay för 1900:- inkl, frakt. Byggde Treebeard, det fick räcka för ikväll. Den blev mycket större än jag föreställde mig. Riktigt trevlig, ska bli kul att fortsätta under veckan som kommer.

humlan

Har börjat pilla ihop , få se hur komplett den är.....

(Jag minns hur besviken jag blev då jag köpte den som liten, trodde den skulle innehålla massor av klossar, så var det en massa 4444 istället....  >:( )
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

andreaseldh

Idag byggde jag vilket är ett mycket intressant technicset för mig personligen. Mitt allra första technicset, , innehöll nämligen en klassisk Legokloss, en blå 3001. Detta set innehåller i sin tur en klassisk technickloss, en grå 3701. Cirkeln är sluten, så att säga! Dessutom är ju båda blåa bilar.

Men vad jag tycker om det moderna sättet att bygga Technic tänker jag inte ta upp här, det finns säkert redan en tråd för det någon annanstans här på forumet.

humlan

Fel bottenplatta, inget fällgaller, några gubbar kort, två paneler borta och några få bitar i fel färg som ersättare, men det blev en nästan helt komplett trots det. Bättre än med iallafall... :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

Citat från: humlan skrivet 09 mars 2014 kl. 00:34
Fel bottenplatta, inget fällgaller, några gubbar kort, två paneler borta och några få bitar i fel färg som ersättare, men det blev en nästan helt komplett trots det. Bättre än med iallafall... :P
tummen upp :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

davidkmn

Har precis avslutat en hel helg tillsammans med mina bröder med Lego-tema! Var bland annat och såg Lego-filmen, som var kanonbra! :)

Blev givetvis massor av byggande! Jag fick ihop mina nyinskaffade set:



Häftigt set som var riktigt kul att bygga!



Enda bilden som blev på 4556 tyvärr, exprimenterade lite med macro på min nya iPhone.


Tågbanan som jag och min bror byggde. Jag kör med 9v och han med PF, så jag kunde bara köra på min halva medan han kunde köra på all räls. Första banan jag byggt eftersom jag är ny på Lego-tåg!

ByggareDan

Sitter och bygger ihop till fotbollen på Tv'n.


/ByggareDan




Eigenbrötler

b modellen av helt utav lösa bitar :) dock blev den röd...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Nextuz

Citat från: ByggareDan skrivet 11 mars 2014 kl. 20:57
Sitter och bygger ihop till fotbollen på Tv'n.


/ByggareDan

Gillar Rodden i de setet =) fett med dubbla bakhjul =)

ByggareDan

Citat från: Nextuz skrivet 11 mars 2014 kl. 22:18
Citat från: ByggareDan skrivet 11 mars 2014 kl. 20:57
Sitter och bygger ihop till fotbollen på Tv'n.


/ByggareDan

Gillar Rodden i de setet =) fett med dubbla bakhjul =)

Har egentligen alldeles för många tjuvar och poliser, men kan inte låta bli att utöka samlingen mned häftiga tjuvbilar :)

/ByggareDan

Bizzy78

I helgen har jag faktiskt hunnit med lite byggande ibland alla ordrar att packa..
Blev som blev klar och började på samt gjorde den sista Bricklink beställningen till min .

Märks det att jag gillar stora bilar hahaha  8)

Målsättningen är att bli klar med nu i veckan och bygga ihop ihop med min son i helgen.

shutter

Sangela och jag var på besök hos CarlT och byggde mycket trevliga Mill Village Raid .
Tack för besöket CarlT. Hälsa familjen.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

shutter


Fick arrangerat med helikoptern i fiskelinor. ser riktigt bra ut. Förra vågens Coast Guard!

andreaseldh

#674
Star Wars Microfighters! Jag började idag med , men har även köpt , och . De andra två bryr jag mig inte om eftersom jag bara gillar de tre ursprungliga filmerna. Men dessa fyra får högsta betyg, skyhög swoosh factor i ett litet format!

EDIT:
Nu har jag även byggt . Den bjöd på många intressanta detaljer i SNOT-teknik.

EDIT 2:
är färdig och bjöd på två pyttesmå och ytterst nördiga besvikelser som flera gånger om vägs upp av lekvärdet.
1) Projektilerna är identiska med :s.
2) Lego (eller snarare deras underleverantör) har ingen ordning på den ljusgrå nyansen.

EDIT 3:
bjöd på en positiv och en negativ överraskning, jag börjar med den negativa så kan jag sluta i glädje. Den mörkgrå nyansen är det heller ingen ordning på. Wow, häftiga projektiler som är en del av själva modellen, dessutom 4 stycken och mina första Apollobitar!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.