Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Fick hem mitt Mindstorm EV3 () i går kväll, så det blev lite testande av detta. Byggde den stora roboten och testade att styra den från min Nexus 7 via blåtand. Fungerade förvånansvärt bra...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Länken

Byggde ett .
Bytte ut takplattan mot tiles, blev bättre tycker jag. :)

Anna

Har byggt ihop tåget i The Lone Ranger samt byggde en rätt stor räls i hallen. Trevligt tåg som jag sen tänker göra ordning till ett jultåg inför December, då jag tycker det officella jultåget blir för dyrt att köpa idag. Då ryker nog Gatling Gun på en av vagnarna, blir lite trevligare julstämning då : ) Istället kan det bli ett gäng paket, eller plats för en släde till tomten. Håller på att modda tågetsetet så att det blir motorizerat, hittade lite tips på nätet att använda en av vagnarna från Toy Story .

Annars har jag kört lite grann med EV3 som kom häromdagen med posten. Har hunnit pyssla för lite med den för att ha en åsikt.

Brickchaser

Byggde precis klart Barrel Escape, .
Kul att bygga Lotr/Hobbit, favoritteman just nu.

42Hz

Citat från: Illuwatar skrivet 19 september 2013 kl. 09:54
Fick hem mitt Mindstorm EV3 () i går kväll, så det blev lite testande av detta. Byggde den stora roboten och testade att styra den från min Nexus 7 via blåtand. Fungerade förvånansvärt bra...

Oh! Cool!

Själv byggde jag klart LEGO® 10226 Sopwith Camel igår, har den förra varianten också, denna är ju klart trevligare även om den första historisk då det var den modellen som först bröt mot LEGO's "regel" att inte göra krigsmodeller. =)

Var lagom trött igår och när jag byggt klart fungerade inte skevrodren, snörena var för korta! Studerade bilden och planet sedan insåg jag att jag hade satt övre och undre klaffar fel, bytte plats sedan fungerade allt perfekt!

Hittade denna fina dokumentär om Sir Thomas Sopwith, mycket man inte vet! :)


Om modellen.


Gamla 3451


//Harri

jalappe

Idag blev det en uppbyggd. Skaffade settet mest för minifigurernas skull. Helt okej set och hade inga problem med upphängningen för hjulen som tydligen drabbat andra. Alltså att hjulen trillar av mm. Blir säkert ett par turtles set fler i samlingen så att man har en utav varje turtles figur.

Sangela


Hej, Idag har vi byggt ihop två SW Star Destroyer 30056. Den övre är orginal och den nedre moddad, fick dem från leksaksaffären i Emporia, Malmö. Jag tackar Shutter för bild/bildredigeringen, mitt bildval.
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

Brickchaser

Idag blev det The Council of Elrond .
Ett riktigt trevligt litet set, läckra färger. Det får nog stå på hyllan ett tag.

AndersI

#488
Mandalorian Fighter (tråkig), Cavalry Builder Set (bra parts pack om man behöver de bitarna/figurerna (tre soldater, två gevär, massa pistoler, ryggsäckar, kanon, ny häst, pallisadbitar)) och 3845 Shave a Sheep (söta får, inte provat spelet än).

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lundgren

Idag har jag börjat bygget av min första non studded modell någonsin!
En köpte jag, jäklar va stor den blir!
Har byggt lite drygt halva chassit än så länge, å det kan jag säga vilken jäkla skillnad från det jag var van vid (80-90 tals Technic).
Vet inte än om det är till det bättre eller sämre!? Det får väl tiden utvisa! ;)
Jag fortsätter i morgon!

Eigenbrötler

Citat från: Lundgren skrivet 16 oktober 2013 kl. 16:07
Idag har jag börjat bygget av min första non studded modell någonsin!
En köpte jag, jäklar va stor den blir!
Har byggt lite drygt halva chassit än så länge, å det kan jag säga vilken jäkla skillnad från det jag var van vid (80-90 tals Technic).
Vet inte än om det är till det bättre eller sämre!? Det får väl tiden utvisa! ;)
Jag fortsätter i morgon!

ja den är ett grymt stort bygge, det var mitt första set som jag köpte nytt i vuxen ålder för snarft ett år sedan :)

just nu ser min ut så här:




6 hjuls drift, dubbla kompressorer och tryckluftstank  ;D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Record

Citat från: Eigenbrötler skrivet 16 oktober 2013 kl. 18:57
Citat från: Lundgren skrivet 16 oktober 2013 kl. 16:07
Idag har jag börjat bygget av min första non studded modell någonsin!
En köpte jag, jäklar va stor den blir!
Har byggt lite drygt halva chassit än så länge, å det kan jag säga vilken jäkla skillnad från det jag var van vid (80-90 tals Technic).
Vet inte än om det är till det bättre eller sämre!? Det får väl tiden utvisa! ;)
Jag fortsätter i morgon!

ja den är ett grymt stort bygge, det var mitt första set som jag köpte nytt i vuxen ålder för snarft ett år sedan :)

just nu ser min ut så här:




6 hjuls drift, dubbla kompressorer och tryckluftstank  ;D

Blir det skillnad i gången på kranen med dubbla kompressorer?
Hur har du löst styrningen på den? xl-motor eller?
Friskt satsat, hälften vunnet..

Eigenbrötler

styrningen är en medium motor och klase med drev för utväxlingens skull. dubbla xl motorer sköter drivning, en medium motor till de dubbla kompressorerna, och ja det bygger ju snabbare upp tryck, särskilt om man lagt till en tank, vilket kan vara rätt seg att fylla, och "lekbarheten" ökade markant då det alltid finns luft så det räcker.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Record

Citat från: Eigenbrötler skrivet 16 oktober 2013 kl. 21:20
styrningen är en medium motor och klase med drev för utväxlingens skull. dubbla xl motorer sköter drivning, en medium motor till de dubbla kompressorerna, och ja det bygger ju snabbare upp tryck, särskilt om man lagt till en tank, vilket kan vara rätt seg att fylla, och "lekbarheten" ökade markant då det alltid finns luft så det räcker.

Då funkar styrningen bra då? jag har gått på den vertikala axeln som är till manuella styrningen med en xl-motor om jag minns rätt, och det funkar inte bra, blir grymt ryckig och huggig, man kan i princip inte röra styrspaken för då går den i bott direkt väldigt svampig.
Ta gärna en bild på din lödsning.
Friskt satsat, hälften vunnet..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.