Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Alternativbygge tävling - kvartal 1 tävling

Startat av Anders67, 16 januari 2016 kl. 18:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Alternativbygge set

31047 Propellerplan Creator ca 249 kr
6 (25%)
31050 Corner Deli Creator ca 399 kr
11 (45.8%)
41097 Heartlake Hot Air Balloon ca 349 kr
1 (4.2%)
41118 Heartlake Supermarket ca 349 kr
0 (0%)
70603 Raid Zeppelin ca 349 kr
6 (25%)
70730 Chain Cycle Ambush ca349 kr
0 (0%)

Antal personer som röstat: 24

Anders67

Hade tänkt att köra igång med alternativbygge tävling för kvartal 1, men jag känner mig osäker på lämpligt tema och set.
Vill ni hjälpa mig, rösta på något eller föreslår något.

För ni som inte vet vad alternativbyggetävlingen är så är det kortfattat så här.
- ett offciellt set från lego
- byggs om till ett alternativt bygge, helt valfri stil och form.
- settet bör vara hyffsat billigt och lättillgängligt så att många kan vara med att tävla

Jag har lagt in i röstningstråden några set som jag tror vore bra att utgå ifrån (bra partspack)

Propellerplan Creator ca 249 kr
Corner Deli Creator ca 399 kr
Heartlake Hot Air Balloon ca 349 kr
Heartlake Supermarket ca 349 kr
Raid Zeppelin ca 349 kr
Chain Cycle Ambush ca349 kr

Skafte

Jag tror att seten du föreslagit är i överkant vad de flesta kan tänka sig lägga på ett set för tävling. Kanske att något Creatorset i klassen 129-149 skulle locka fler?

Leklust körde ju annars 199 för innan jul, men det är väl lite sent nu? Vad har de på kampanj i januari?

o0ger

#2
Jag håller med. Det är för mycket pengar för min del. 100-150 kr skulle jag tycka var ok. Fast jag kommer ändå inte hinna bygga. :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Bara 14 som röstat! - inga fler som vill vara med och tävla? - nu har ni chansen!

andli

31050 Creator Delikatessbutiken på hörnet finns på webhallen för 329, är sugen på det hur det än blir med tävling :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

pareriksson

Citat från: andli skrivet 20 januari 2016 kl. 22:32
31050 Creator Delikatessbutiken på hörnet finns på webhallen för 329, är sugen på det hur det än blir med tävling :)
Lite lätt OT, men 31050 finns för 299kr och gratis frakt på Babyland.se.

http://www.babyland.se/lego-creator-delikatessbutiken-pa-hornet-31050

Stigge72

Citat från: o0ger skrivet 18 januari 2016 kl. 15:46
Jag håller med. Det är för mycket pengar för min del. 100-150 kr skulle jag tycka var ok. Fast jag kommer ändå inte hinna bygga. :(
Jag håller med om att det är e lämpligare prisklass

Kommer för övrigt troligen också ha problem att hinna med att bygga... Men hoppet lever.

byStfn

Corner Deli pga att det är mest vanliga bitar även om det är kul att se vad det blir av specialbitarna..

Sollan

Citat från: Skafte skrivet 18 januari 2016 kl. 15:44
Jag tror att seten du föreslagit är i överkant vad de flesta kan tänka sig lägga på ett set för tävling. Kanske att något Creatorset i klassen 129-149 skulle locka fler?

Ja, det känns tveksamt att köpa ett set i den prisklassen för en tävling.

Nextuz

Citat från: Sollan skrivet 21 januari 2016 kl. 11:38
Citat från: Skafte skrivet 18 januari 2016 kl. 15:44
Jag tror att seten du föreslagit är i överkant vad de flesta kan tänka sig lägga på ett set för tävling. Kanske att något Creatorset i klassen 129-149 skulle locka fler?

Ja, det känns tveksamt att köpa ett set i den prisklassen för en tävling.

Ja, håller nog med där, absolut max 200kr ordinarie pris :/

Anders67


lingonfil


byStfn


Anders67

Nu har jag fått mycket bra input, och som förslag kommer snart en ny alternativtävling.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.