Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricksettävling -Star Wars tema

Startat av Anders67, 20 oktober 2016 kl. 07:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

http://brickset.com/article/24014/star-wars-what-s-missing-building-contest

CitatThe LEGO Star Wars theme is now in its seventeenth year and over 500 sets have been released in that time but there are still a range of vehicles and locations which LEGO has yet to produce, or has not done so for some time. This year Brickset published a series of 'What's Missing?' articles which explored the possibilities for these absent sets and we concluded each article with three suggestions for models which might be released in th

o0ger

Det här blev jag sugen på! Hur ska man hinna bygga allt man vill?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 20 oktober 2016 kl. 22:03
Det här blev jag sugen på! Hur ska man hinna bygga allt man vill?
det är väl dags för ett nytt minimodular  ;)

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 20 oktober 2016 kl. 22:06
det är väl dags för ett nytt minimodular  ;)

Faktiskt så... hör och häpna, så är jag inte alls sugen på det just nu.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Jag har fått ihop två bidrag till denna tävling. Ska bara fota och redigera. Det har varit så kul att bygga dessa set enligt de strikta reglerna, begränsningarna och lekfunktionerna.

Är det nån mer Swebrickare som bygger till Bricksets tävling?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Citat från: o0ger skrivet 28 november 2016 kl. 22:36
Jag har fått ihop två bidrag till denna tävling. Ska bara fota och redigera. Det har varit så kul att bygga dessa set enligt de strikta reglerna, begränsningarna och lekfunktionerna.

Jag ser sjukt mycket fram emot att se dina byggen o0ger!

o0ger

Citat från: byStfn skrivet 03 december 2016 kl. 12:08
Jag ser sjukt mycket fram emot att se dina byggen o0ger!

Kul! Håll ut! :) jag var tvungen att bygga om lite, men snart så...
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Nu har de flyttat fram deadline till 31 dec. Så börja bygga nu! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Nu börjar det dyka upp en del riktigt bra grejer i tävlingen: https://www.flickr.com/groups/3022107@N20/pool/

Tex 3st väldigt snygga Tie Bombers. Dock väldigt lika. Spännande att se vad som ska dyka upp sista veckorna.

Detta bygge är min favorit hittills:


75225 Maz Kanata's Castle by CM4Sci, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Tävlingen är avgjord.

http://brickset.com/article/26170/star-wars-competition-winners

Fina bidrag som vann! Kul att det var så många deltagare.

Det blev en lite märklig avslutning på tävlingen tycker jag. Det verkar som att alla tävlingsbidrag även bedömdes utefter hur bra eller dåligt det skulle gå att sälja, baserat på hur liknande modeller sålt tidigare och annat. Det var inget som framgick i tävlingens regler. En helt ny dimension i tävlingen som dök upp efter att alla bidrag kommit in.

Jag blir inte så sugen på att vara med i någon mer tävling i Bricksets regi.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Och ändå fick du en Honorable Mention, men det betydde mest att han sa något överhuvudtaget. Mest negativt då... Håller fullständigt med att bedömningskriterierna inte alls stämde med tävlingsförutsättningarna. Jag trodde också att det skulle gå ut på att så bra som möjligt uppfylla kriterierna. Och att bygga vissa scener i bestämt antal bitar var ju en förutsättning. Inte att välja vilket av bidragen som skulle sälja bäst i verkligheten.
Supertrist!

Teabox

Det hade varit bättre att inte säga något alls än att ge en sån knasigt skriven Honorable Mention.

Zilmrud

Bra jobbat o0ger!
Crap att ändra förutsättningarna efter inlämnandet.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.