Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Tack för svaret Skafte! Har faktiskt inga fler från serie 1 och 2 tror jag så det visste jag inte. Då återstår bara att få honom att hålla hatten.

Magnus den store

Extradelar verkar återkomma i CMF 8. Jag fick två fjädrar med snubben från Bayern.

Har byggt en idag. Inte alls intresserad av setet i sig utan det var en mf som lockade - Admiral Norrington. Snäckskalet är inte heller fy skam.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

sandpeople

Jag byggde 4967 "Hogwarts". Kul bygge och gott om minifigurer.

På baksidan av boxen uppmanar LEGO att bygga ihop settet med det större Hogwarts, vilket fick mig att googla på hur det skulle se ut. Hittade någon som ser ut att ha lyckats bygga ihop en jäkla massa Harry Potter-set till ett riktigt ordentligt Hogwarts.

Finns det någon på detta forum som har bilder på hur ni kombinerat setten?


Skafte

Hej och välkommen till Skaftes minirescensioner av sommarens SW-set, del 2 av 3!

Twin-pod Cloud Car & Bespin

Kul litet bygge av den väldigt orangea Twin-poden. Ny Lobot, välkommen såhär tio år efter den förra.

AT-ST & Endor

Ny version av AT-ST, dock ganska lik den från 2003 (), men i nygrått förstås. Föraren är också ny, åtminstone huvudet och torsotrycket.

Republic Striker Starfighter

Här håller jag med Pekblom på sidan 5 i den här tråden om allting. Lite okonventionell farkost i SW-världen med utfällbara vingar, men det funkar. Mörkrött är snyggt och plus för de tryckta bitarna. Gubbarna inget speciellt, men kul med annorlunda form och bygge av droiden. Tre tryckta bitar på den som nog kommer användas på många andra sätt.

Sith Fury-class Interceptor

Skeppet ser väl lite bleh ut vid första anblicken, men är väldigt välkonstruerat och kompakt (väger över 700 gram!). Många trevliga byggtekniker, jag blir alltid lika impad över hur de får ihop alla Technic-konstruktioner i slutändan. Bra som svart och grått partspack också. Lite synd med fyra avlånga klistermärken som kunde bytts ut mot lite greeblebitar. Detaljerade gubbar, med en väldigt trevlig, lite smalare, svart mantel på en, den hade man velat ha i fler färger!

Återkommer med Malevolence, Desert Skiff och Jabba's Palace när jag petat ihop dem!

oakeey

Pulade just ihop . :)
Riktigt mysigt två-kvällars...

Såklart på display med Kenny Bakers autograf.

Illuwatar

Byggde lite Sagan Om Ringen i går kväll: färdigställdes och bitarna i sorterades upp enligt färg och form inför bygget, sedan blev det för sent... Kan säga att jag gillar figurerna i dessa set, fantastisk detaljrikedom i trycket. Jag kommer garanterat köpa resten i serien för att få samlingen komplett. Och seten innehåller mycket bra bitar, så de är inte så dåliga pris/bit-mässigt. Moria-setet kan se dyrt ut, men med allt uppradat framför sig så är prisnivån inte så tokig trots allt (bara köp inte grejerna på BR...). Just Moria-setet måste dock vara det mest dekal-intensiva som jag har sett hittills. Det är både bra och dåligt - vill man ha setet uppbyggt så är dekaler kasst, men vill man använda bitarna till MOCs så kan det vara en fördel då de är helt neutrala.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Illuwatar

Byggde Moria ikväll. Trevligt set att bygga, gillar att det är så få panelbitar och inga stora plastklumpar inblandade. Det mesta byggs upp från grunden med bitar av diverse former. Skippade dekalerna dock - det blir nog så att bygget kommer rivas framöver för att få loss bitarna till MOCning. Något LoTR-baserad vore skoj... ;)

För att skapa variation byggdes även helikoptern, så det blev både Technic och klassiskt Lego-bygge på samma dag...

Ett litet omdöme om ett av årets Technic-set, helikoptern: Gillar den skarpt, ser bra ut och hyfsade funktioner. Innehåller en hel del bra delar, nytt är rotorbladen. Fick idén om att göra en svart/mörkgrå gunship-version...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

comicon

Jag byggde hela 9474 Battle of Helm's Deep igår kväll, och är mycket imponerad!  8)

Illuwatar

Mer LoTR - och . Fantastiska figurer i båda set och spindeln kan man skrämma folk med... Synd att The Orc Forge är så dyr för jag skulle väldigt gärna ha fler av dessa Orcs med Vita Handens märke på sköldar och hjälmar. Och så var det cheese-slopes i en färg som jag aldrig sett förut - olivgrönt. En perfekt färg för militära saker, så jag hoppas det kommer mer bitar i denna färg... ;)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

TrickBrick

Slängde ihop min som jag gått och sneglat på under en längre tid nu.
Fick bli lite som plåster på såren då semestern är över  :'(
Gillade verkligen hur det färdiga skeppet blev. Av nån anledning hade jag låga förväntningar innan, kanske därför dt fått legat orört så länge.

Record

Har byggt ihop the mine , i mitt tycke ett av de bästa (cityteman) som dom gjort hittils, gillar nog tåget bäst, enda saken jag kan tycka är lite overkill, är borriggen, den kunde vart en aning mindre, tåget känns perfekt i storlek,
kommer nog köpa till dom set jag saknar senare.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Jesperallen

Citat från: Record skrivet 07 augusti 2012 kl. 15:58
Har byggt ihop the mine , i mitt tycke ett av de bästa (cityteman) som dom gjort hittils,

Ett av få CITY-set som jag känt att jag själv skulle vilja ha. Blir väl ett till ungarna så man kan vara med och leka lite.

Pekblom

Vi bygger Supper hjältar.. i kväll Quinjet Aerial Battle 6869. Kul det blir mycke googlande och diskutioner om de olika figurerna

Pekblom


Pekblom

Bygger alldeles för lite LEGO just nu men i dag började jag på en 10212 Imperial Shuttle. Eller byggde föresten. Jag bara öppna den sorterade bitarna och sen fastna jag i beskrivningen och fantasier om MODning  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.