Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Sky

Dagens bygge, en Excavator.

Istället för 4459 använde jag 27804459 är djävulens påfund!

DickBrick

Idag byggde jag och dottern den lilla roboten från set 31062
Mycket trevlig modell med vad jag tycker väldigt bra lekvärde för barn.

AnpeX

Blev klar med 42043 efter att ha fått ladda ned manualen från nätet efter som att mitt ex tog slut på sidan 418 och började om med s355.

BeO

Igår blev jag äntligen klar med . Köptes begagnat på Blocket för ett par veckor sedan. Enligt annonsen var skeppet 95% komplett, dock utan minifigs. Suddig bild på det så svårt att avgöra skicket via annonsen.

Åkte iväg till säljaren, ser att det är mer än 5% av bitarna som saknas så jag prutade ner en bit. Väl hemma börjar jobbet med att plocka ner och inventera. Till slut fick jag Bricklinka över 250 bitar, bortåt 25%  ::)  Men nu är det komplett! Utom minifigsen då...


Sky

#1684
Citat från: BeO skrivet 20 januari 2017 kl. 12:39
Igår blev jag äntligen klar med . Köptes begagnat på Blocket för ett par veckor sedan. Enligt annonsen var skeppet 95% komplett, dock utan minifigs. Suddig bild på det så svårt att avgöra skicket via annonsen.

Åkte iväg till säljaren, ser att det är mer än 5% av bitarna som saknas så jag prutade ner en bit. Väl hemma börjar jobbet med att plocka ner och inventera. Till slut fick jag Bricklinka över 250 bitar, bortåt 25%  ::)  Men nu är det komplett! Utom minifigsen då...


Jag har köpt två begagnade kompletta utan minifigurer på Tradera, jag har inte orkat bygga någon än men jag kommer bygga en så småningom.  Jag köpte dessa framförallt som "part-packs" då det verkade vara bra bitar lämpade för Star Destroyer MOCs i detta set.






Idag byggde jag Arctic Rescue Unit.


Jag tror detta var det första Technic set jag fick som barn. Troligen fick jag setet som julklapp julen 86 eller som födelsedagspresent i januari 87. I vilket fall minns jag att ena Technic-figuren gick sönder redan på följande barnkalas då någon skulle se om armen gick att lossa som på en vanlig minifigur...

En kort tid efter jag demonterat setet men innan jag hann bygga B-modellen så försvann de två 4215ap19. Kanske behövde någon av de kompisar jag brukade bygga med som barn dessa, i vilket fall byggde jag aldrig B-modellen. Bitarna är nu ersatta med två Trans-Light Blue 4215a från en Surf N' Sail Camper som var min brors och som jag därför bara har i bästa fall 25% av bitarna av. Jag har också av estetiska skäl gjort en rockad med de vita 4215a.

Precis som på den jag byggde förra helgen så har jag ersatt alla 4459 med 2780. Jag kommer snart få börja låna 2780 från det Lego jag köpt för att komplettera med eftersom jag inte hade mer än max 100 av dessa som barn och en del har försvunnit. Det är endå inte värt att använda det berg av 4459 som jag har eftersom dessa var ett helvette att demontera redan innan de fick bitmärken, 4459 var de enda bitarna jag lossade med tänderna som barn.

När man blir bländad av solen sker lätt olyckor, kör försiktigt!

ByggareDan

Tjusigt och få se arcticsetet igen, har också det sen jag var liten.
Jag kommer ihåg att jag gillade 4-hjulsstyrningen, det var ju häftigt.
Har ju även den gula hjullastaren du byggt, är ju mycket nostalgi.


/ByggareDan

Raffe81


Nickexs

Idag blev tillslut min modell 1955, Color Line färdig.
Den kommer nog visas upp i Uppsala i februari!

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

wollt

Med dagens bygge gör jag debut på detta forum! Jag återupptäckte lego ganska nyligen efter 17 års frånvaro.

Dagens bygge blev en ecto-1, roligt bygge med många små bitar.

andli

#1690
Detta måste väl ses som ett officiellt set? :)
853575
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andreaseldh

Det för tankarna till en viss tårta av Makode Linde...

Jesperrydhog

#1692
Det här är det som jag har byggt i januari & .

MattiasKr

I helgen byggde jag den som jag haft i min ägo ända sedan jag var liten. Kommer ihåg att jag brukade bygga den, riva och bygga igen direkt flera gånger på raken. Har till och med muskelminne av att plocka bort den 1x6 som sitter bakom kupén med tumme och pekfinger  :D

Många av bitarna är original (framför allt såg jag till att alla 3040 var av typen 3040a), men någon slope var söndertuggad så den bytte jag ut, och några plates ser lite väl rena ut för att vara runt 40 år gamla :D

Trots allt är rätt kul bygge, även om det inte tog mer än en kvart att sätta ihop. Tidig introduktion till extremt enkel SNOT:ning (mera trappning för att få reservdäcket att sitta fast i bra vinkel). Mitt unga jag var extremt impad av det..








Anders67

Byggde idag, roliga detaljer och fina minifigs.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.