Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Byggde idag med äldsta sonen. Det är fortfarande en favorit.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnusengstrom


Manne

Citat från: Magnusengstrom skrivet 04 mars 2016 kl. 20:44
Byggde idag/natt.

Lite lätt avensjuk :).. Ett trevligt sett minst sagt.

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Perhed

Nu har jag och familjen flyttat och är i full gång med att packa upp. Så jag har bl.a alla modulhus (utan brick bank) att bygga upp igen. För tre dagar sedan blev det pet shop, i förgår blev det fire brigade och igår blev det bara första våningen på green grocer.

Ja jag vet! Det är ett tufft jobb men det måste göras. Jag måste få in reviren på hyllorna i vardagsrummet.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

andreaseldh

Tog en paus i MOC:andet och byggde WALL•E . Jag hade köpt asken innan Lego byggde om halsen, så jag hade förberett bitar och byggde Chris McVeighs lösning direkt utan att ens pröva Legos ursprungliga. Vet inte om jag är helt nöjd med den heller. Nån som vet hur Legos nya ser ut?

andli

Två av mina borde ha den nya nacken, har inte byggt men öppnat kartongen, så jag kan nog fixa en bild eller två om du bara säger vilken del av nacken som strular. Eller är det hela?

Kanske borde hoppa över till någon WallE tråd?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andreaseldh


humlan

Ramlade ned några polybags på Ica för ett tag sedan, har nu byggt ihop dem:

och .

Men jag kan inte sluta fundera på hur en duell mellan dessa två skulle sluta, ena kan flyga men har bara en flintlåspistol, dvs ett skott. Den andra är markbunden, men har dubbla skjutare. Riddaren har en lans som har längre räckvidd än de svärd som sitter som vingar på flygaren....  :o  8)

Roliga småbyggen dock...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Gideon

Byggde ihop det Borkum Riffgrund 1 som jag bricklinkat ihop (nåja, en betydande del av bitarna hade jag redan). Funderar på att ha det i bokhyllan på jobbet :)
Alla färger är inte rätt, men det är nog bara max en handfull bitar som jag kommer byta ut. Svindyra technic axles (i ovanliga färger) som inte syns kan jag även i fortsättningen ha ersatta med svarta eller grå.
Nästa projekt blir att (inspirerad av CopMike) bricklinka ihop ett par tre vindsnurror till :)

Jesperrydhog

#1479
Det är roligt att kunna bygga.

raarghh

Fick ihop 70738 Final Flight of Destinys Bounty. Vilket jäkla skepp! Galet snyggt.

raarghh

Satte även idag ihop 70736 Attack of the Morro Dragon. Så jävla grym.

raarghh

Bara jag som bygger? Haha. Idag vart 70735 Ronins R.E.X byggd samt 70599 Cole's Dragon och fick med en polybag från ICA idag också 30421 Skybound Plane.

Joacim

Audi R8 LMS Ultra, och Audi R18-e tron.

Magnusengstrom

Citat från: raarghh skrivet 09 mars 2016 kl. 14:11
Fick ihop Final Flight of Destinys Bounty. Vilket jäkla skepp! Galet snyggt.

Citat från: raarghh skrivet 10 mars 2016 kl. 20:23
Satte även idag ihop Attack of the Morro Dragon. Så jävla grym.

Citat från: raarghh skrivet 11 mars 2016 kl. 23:04
Bara jag som bygger? Haha. Idag vart Ronins R.E.X byggd samt 70599 Cole's Dragon och fick med en polybag från ICA idag också 30421 Skybound Plane.

Om du markerar siffrorna och klickar på knappen som det står set på så får du en länk till BL/brickset.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.