Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

mssm

Rotade fram en oöppnad ur gömmorna och blev senkvällens verk.

krieshner

Har under senaste veckan knåpat ihop samt . Lyftkranen var trivsam att bygga, om än inte den svåraste av modeller :-)

42043 är definitivt värd sitt pris, en lastbil som byggs i ett helt annat flöde än de tidigare vilket gör bygget roligt hela vägen. Dessutom byggs den i moduler. Bästa Technic-släppet på länge (då räknar jag båda modellerna i detta).

Ashman

Citat från: krieshner skrivet 04 augusti 2015 kl. 10:25
Har under senaste veckan knåpat ihop samt . Lyftkranen var trivsam att bygga, om än inte den svåraste av modeller :-)

42043 är definitivt värd sitt pris, en lastbil som byggs i ett helt annat flöde än de tidigare vilket gör bygget roligt hela vägen. Dessutom byggs den i moduler. Bästa Technic-släppet på länge (då räknar jag båda modellerna i detta).

Håller med, ett riktigt skönt flöde i bygget. Avslutade just påsarna 3 på min :) Eller nästan, det fattades en bit. Har inte bestämt mig för kranen än men det blir nog en sådan lite senare.

Surf Green

Började bygga inatt. Hann med påse 1 och 2.
Riktigt kul att bygga miniversionen av Metalbeard tyckte jag när man byggt den stora innan.( )

andreaseldh

Citat från: krieshner skrivet 04 augusti 2015 kl. 10:25
... är definitivt värd sitt pris, en lastbil som byggs i ett helt annat flöde än de tidigare vilket gör bygget roligt hela vägen. Dessutom byggs den i moduler. Bästa Technic-släppet på länge ...

Har du byggt och kan jämföra de två byggena?


Ashman

Byggde kranen på ikväll och TJOHOOO!!! vad kul den är! Jag som knappt gillar pneu är nu helt såld, har lekt med kranen i en timma minst! Det här är ett av de bästa seten jag byggt alla kategorier.

krieshner

Citat från: andreaseldh skrivet 05 augusti 2015 kl. 15:21
Citat från: krieshner skrivet 04 augusti 2015 kl. 10:25
... är definitivt värd sitt pris, en lastbil som byggs i ett helt annat flöde än de tidigare vilket gör bygget roligt hela vägen. Dessutom byggs den i moduler. Bästa Technic-släppet på länge ...

Har du byggt och kan jämföra de två byggena?

Ja, tycker jag inte lever upp till förväntningarna riktigt. Det är en bra modell, men det är något som stör mig. Känns onödigt krånglig på sina håll. har ett helt annat tänk (dessutom kommer bitarna äntligen i numrerade påsar), och med nya koncept. Bland annat är styrningen helt omgjord, och v2-pneumatiken är i stort sett bra förutom att jag vill korta ett par av de kortaste slangarna då utrymmet är begränsat (jobbar ju på Volvo så slangar ska optimeras  ;) ). Rent generellt känns det som att man har packat in fler funktioner nu och optimerat utrymmet på ett bra sätt.

Det jag gillar i designen är bland annat:
* Styrningen.
* Individuell fjädring på varje axel, med driv på båda bakaxlarna.
* Stödben med nya anpassade bitar (används även i kranen).
* v2-pneumatik
* Att den är modulbyggd. Bygg din numrerade påse i vilken ordning du vill ungefär.
* Den är rolig att bygga!

boba johan

Byggde ihop en Slave 1 framför Episode 4 igår. Köpte på Tradera nästan komplett

Whatever


BeardedNerd

Byggde delar av idag: bara Groot och flygtyget. Resten är tekniktjafs som bara kommer att monteras ner ändå, en del intressanta färger men få saker jag verkligen behöver. Jag hade funderat på om det var värt besväret att leta rätt på Guardians-seten men så råkade en säljare ha detta och lite andra halvovanliga grejer så då slog jag till. Groot, Rocket Raccoon och Nebula är dock fantastiska figurer och det finns onekligen en del udda färger i detta set, så det kanske blev rätt bra ändå.


andli


En liten trevlig polybag som måste ha något typ av rekord i icke ihopmonterade legobitar i det färdiga bygget.
Av de 72 bitar som den sägs innehålla på påsen ligger 17 löst på sista bilden i beskrivningen, 24%!

Tur jag inte hade byggt ihop den påse jag hade hemma när jag hitta dessa på DollaStore i Gällivare, för då hade jag köpt ännu fler :)

Får slänga något ur packningen, SAS antydde överviktavgift med mina 27 kilo på vägen upp... Men jag hävdade att det var hundens grejor och det köpte de :) Kostar för övrigt lika mycket att betala för en extra väska på <23 kilo, som att skicka med en hund och hundbur på dryga halvkubiken och 36 kilo.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Johnnelonskt

Tänkte bygga något stort, så fixar min denna vecka :)
Önskar mer UCS och Modular buildings :)

Nosferatu

Som belöning för att jag var klar med ett jobb som dragit ut på tiden så byggde jag ihop min som jag köpte i början på sommaren. Väldigt stilig.
Den kommer göra sig bra bredvid min .
Illustratör som är väldigt förtjust i minifigs.

Ashman

Hade fem timmar att klubba ihjäl på Istanbuls flygplats och hittade Lego i taxfree-shoppen, hurra! Blev lite roliga djur   :)
Tycker de här djur-seten är fantastiska!



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.