Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Idag byggde jag och min 5-årige son , , , och av mitt gamla barndoms-LEGO. Jag letade rätt på alla bitar och han byggde.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

sjerdna

Hade besök av Syrran och hennes grabbar och vi byggde alla ::) husen i Winter Village serien (, , , , och ).
Favoriterna är Market från ifjol, Cotton från 2012 och Toy Shop från 2009. Årets, Santa's Workshop, tycker jag var en försämring eftersom jag inte tror på Tomten... ;) Renarna var dock roliga och speciellt kalven. Synd att ingen av dem hade en röd mule bara.

#Andreas

Ozp

Citat från: sjerdna skrivet 23 november 2014 kl. 21:37
Synd att ingen av dem hade en röd mule bara.

Det som är så bra med lego, man kan bygga om det så man vill ha det.

Risgrynsgrot

Citat från: Ozp skrivet 24 november 2014 kl. 09:40
Citat från: sjerdna skrivet 23 november 2014 kl. 21:37
Synd att ingen av dem hade en röd mule bara.

Det som är så bra med lego, man kan bygga om det så man vill ha det.
Vet inte om jag har bara drömt det, men har för mig att någon recension jag tittade på så nämnde dom att man fick med en extra röd round tile 1 x 1 om man vill byta till röd mule.

Manne

Två små Mixels samt 41523 två små trevliga påsar, lär bli fler


Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

ByggareDan

Mixels är ju fina små trevliga byggen har också byggt lite såna här i dagarna eftersom BR haft jippopris på dom.

/ByggareDan

sjerdna

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 24 november 2014 kl. 11:28
Vet inte om jag har bara drömt det, men har för mig att någon recension jag tittade på så nämnde dom att man fick med en extra röd round tile 1 x 1 om man vill byta till röd mule.
Nja, det tror jag inte för jag har ingen röd 4073 över. Men detta blev ett av få undantag från instruktionen jag gjort på ett officiellt set  ;)

#Andreas

sateku

Första advent på söndag så det är dags att julpynta. Idag blev det . :) Har dock inte alla i serien än, men det ska nog bli en trevlig miniby ändå. :)

Ashman

Byggde ihop och med ungarna idag. Deras första technic-set och jag fick bygga merparten åt dem. Men jisses vad kul de hade när de lekte med dem sen! Köpte seten som en muta för att de fått utstå okänt antal behandlingar mot löss  :D

Ashman

Byggde en fin gammal karamell, från Lego Technics första år

Dark_Link

Byggde ihop med sambon nu på kvällskvisten. Måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad massor med roliga bitar och massor med lekvärde.. Blev sittande en bra stund efter att sambon lämnat och lekte raketuppskjutning ihop med katterna..  ;D

SvanteOlof

tekniklego från förr är mellodin. Jag kommer ihåg att det fanns utbildningsset på skolan som vi fick bygga med på typ någon form av tekniklektion på mellanstadiet.

ordvits: studsmatta = 4186

Ashman

Citat från: SvanteOlof skrivet 26 november 2014 kl. 21:43
tekniklego från förr är mellodin. Jag kommer ihåg att det fanns utbildningsset på skolan som vi fick bygga med på typ någon form av tekniklektion på mellanstadiet.
Det jag gillar mest är att tekniken är på min nivå, jag förstår vad jag gör och varför och vad som ska hända. På de nya blir jag grymt imponerad osv men det är långt över min förmåga och jag har ibland svårt att begripa vad jag håller på med. I de gamla seten är det tydligt. Sen är manualerna mycket mer utmanande och man får tänka lite mer själv. Ovanpå allt detta så tycker jag att de allra äldsta seten är väldigt snygga med sina klara röda, gula och blå färger.

SvanteOlof

Ja. Nu finns det för mycket bitar av kosmetisk karraktär men det är forfarande ok. Så på dagen Mekano där allt i stort är färdigmonterat.
Jag hade/har ett häfte med stegvis svårare och svårare instruktioner till ett särskilt tekniklegosett. Fört bara kugghjul och sen kanske en hammare eller borr och jag tror den sista var en bil med styrning och två växlar. Det här är ur minnet och jag kan minnas fel rörande växlarna.
ordvits: studsmatta = 4186

Ashman

Fortsatte med gamla technic-set. I dag blev det traktor   som jag tror är från 1977. Får bygga nåt arbetsredskap till den imorrn. Tycker jag har förskönat vår frys genom att ställa dessa gamla godbitar ovanpå :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.