Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Citat från: Skafte skrivet 26 mars 2014 kl. 09:43
Jag skulle ju inte samla på CC-husen...

Har dock köpt något då och då för bitar när det varit bra pris och tänkte när jag nu byggt Parisian Restaurant att det kunde vara kul att ställa det bredvid Town Hall som stått orivet eftersom det distraherar barnen när jag bygger annat...

Det såg ju lite futtigt ut med bara två hus, så jag rotade fram alla bitar från Fire Brigade och Grand Emporium från de uppsorterade lådorna.

Givetvis har jag nu börjat inventera hur mycket som saknas för att få ihop en Pet Shop och googla priser på Palace Cinema. Nån som vill satsa en slant på att jag blir nöjd med det?  ::)

Jag köpte Fire Brigade som ett av mina första köp efter dark ages. Tänkte uppleva den där magin alla pratade om. Jag gillade den men den tenderar ju att stå längst upp i en hylla orörd. Sen blev det Grand Emporium. Sen Parisian Restaurant. Och där var det stopp, för jag rymmer inga fler i hyllan.

Om inte... jag bygger ut en jättelång hylla som rymmer 9-10 modulhus. Och sen stoppade jag dit Green Grocer och nu har jag precis beställt två till, en gammal och en nyare.

Skafte

Nu har jag de flesta bitarna till Green Grocer också. Blev dock lite deprimerad när jag såg vad en 1x8 i sandgrönt kostar. Och det behövs över 50... Kör på 1x6 istället!

andreaseldh

#692
För några veckor sedan gjorde jag ett loppisfynd, en med delar från bl.a. (i mitten på bilden). Eftersom jag aldrig haft något tåg förut, men alltid drömt om det, köpte jag (överst) och (nederst) av Majkel. Tyvärr är det bara en motor som fungerar, så jag funderar på att uppgradera till moderna PF-motorer.

BeardedNerd

Citat från: Skafte skrivet 01 april 2014 kl. 18:36
Nu har jag de flesta bitarna till Green Grocer också. Blev dock lite deprimerad när jag såg vad en 1x8 i sandgrönt kostar. Och det behövs över 50... Kör på 1x6 istället!

Det borde fungera om du har ett gäng 1x2 över att växla omlott med.

Anna

Har byggt , tecnic cargo plane under fredag och lördagen. Mycket trevligt set att bygga och det kändes mycket större än jag hade känslan av när man bara såg kartongen. En del för mig nya technic bitar. En medelmotor som driver propellrar, lastlucka bak och fram (lyfter cockpit) och landningsställ. Sen två styrspakar som vickar klaffar. Så lek blev det efter färdigbyggt. Det enda negativa är väll den stora mängden med klistermärken (två större ark), struntar man i klistermärkena så skulle nog hela kärran vara snyggare helt vit än delvis blå.

Brickchaser

Har precis byggt klart Parisian Restaurant.
Vilket fantastiskt trevligt set!!!
För er som inte fastnat i modularträsket än, är det nog bäst att låta bli att köpa detta set.

erik_b

Citat från: Brickchaser skrivet 07 april 2014 kl. 20:26
Har precis byggt klart Parisian Restaurant.
Vilket fantastiskt trevligt set!!!
För er som inte fastnat i modularträsket än, är det nog bäst att låta bli att köpa detta set.
Har frukostpaus i byggandet av just detta set, och det är verkligen helt fantastiskt ;D

Nu: tillbaka till byggandet!

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Megabluck

Öppnade och byggde upp som jag införskaffade för ett tag sedan.

Har en fråga angående en bit i setet: 4600 är i färgen trans black (smoke) men enligt en koll på internet ska den som finns i setet vara i vanligt black; har någon annan detta set och kan bekräfta om delen i mitt set ändå är korrekt eller om det är ett felskick?

Eigenbrötler

Citat från: Megabluck skrivet 13 april 2014 kl. 19:04
Öppnade och byggde upp som jag införskaffade för ett tag sedan.

Har en fråga angående en bit i setet: 4600 är i färgen trans black (smoke) men enligt en koll på internet ska den som finns i setet vara i vanligt black; har någon annan detta set och kan bekräfta om delen i mitt set ändå är korrekt eller om det är ett felskick?


jag tror inte den biten ens finns i trans black, eller ja uppenbarligen har ju du en, men jag tror inte den borde finnas i den nyansen, och folk får gärna rätt mig om jag har fel, men är inte alla trans färger gjorda i nån annan plast än abs?

Superkalle! du vet allt!
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

erik_b

Citat från: erik_b skrivet 13 april 2014 kl. 10:42
Citat från: Brickchaser skrivet 07 april 2014 kl. 20:26
Har precis byggt klart Parisian Restaurant.
Vilket fantastiskt trevligt set!!!
För er som inte fastnat i modularträsket än, är det nog bäst att låta bli att köpa detta set.
Har frukostpaus i byggandet av just detta set, och det är verkligen helt fantastiskt ;D

Nu: tillbaka till byggandet!

Det är färdigbyggt och kan bara hålla med föregående talare, helt underbart set :)

Magnusengstrom

LEGO Castle - Striden vid vakttornet
Ska nog införskaffa mig dom andra i detta släppet.

tac-sat

Blev 3 st Minifigurer Serie 12 LEGO The Movie (var på ica maxi som hade ta 3 betala för 2).
Och så blev det ett 60003.

Joge

#703
Idag började jag bygga Simpsons House. Det var visserligen ganska dyrt när jag beställde det, men det var med dubbla vip-poäng på S@H, så kanske mitt nästa köp ( Maersk-båten) kan bli någorlunda överkomligt :)

JohanW

Nu är sommarn snart här så passar på att komplettera mina Winter Village. Har alla stora och det två små som kom nu 2013. Har velat ett tag men nu fick jag tag i ett . Mitt första köp på BrickOwl och det gick väldigt smidigt. Märker att de snabbt blir dyra alltefter tiden går så numera får man passa på direkt när det de kommer på S&H till jul. Jobbigt bara att dom som i år släppte två med mellanrum så man "måste" beställa två gånger i december.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.