Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Reckless

Startat av o0ger, 26 september 2023 kl. 19:32

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Här är mitt bidrag till SHIPtember 2023. The Reckless.

The Reckless är ett Frontline Supply Ship byggt för snabba leveranser under större sammandrabbningar. Det är döpt efter en dekorerad krigshäst som bar förnödenheter och sårande till och från slagfältet i ett sedan länge bortglömt krig på Jorden. På liknande sätt som sin namne har detta skepp hjälpt Samfundet i många strider genom åren.

Skeppet förlitar sig mycket på sin överdimensionerade sköld som ger den skydd från inkommande missiler och projektiler. Ett kanontorn med tungsten-ammunition finns också tillgängligt för att avvärja mindre attackerande skepp. I arsenalen finns även flera drönare som levererar last till och från allierade skepp. The Reckless anländer hastigt, levererar sin last och ger sig av lika snabbt igen. Vanligtvis utsätt inte skeppet för fara i mer än 10-20 minuter.


Reckless by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Reckless by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Reckless closeups by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Reckless by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Längd: 120 studs
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

dalle

Leverans av grymt ship som vanligt

Godtfred


swemixon

Stilrent och elegant som vanligt 👍🏼

Jemanuelson

Very nice! Jag gillar särskilt att designen är kantigt konstruktionsmässig och så ändå med organisk touch 😊👍

Silence101

Riktigt snyggt och imponerande.  :D
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Daylight


TexGordon

Sjukt snyggt, imponerande och inspirerande!!

Vad är det för mikroskepp på den transparenta pinnen?

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Jemanuelson skrivet 26 september 2023 kl. 21:10Very nice! Jag gillar särskilt att designen är kantigt konstruktionsmässig och så ändå med organisk touch 😊👍
Tack! Ja, den kanske är lite organisk? Typ som en plattfisk?  ::)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: TexGordon skrivet 26 september 2023 kl. 21:44Sjukt snyggt, imponerande och inspirerande!!

Vad är det för mikroskepp på den transparenta pinnen?
Tack så mycket! Kul att du blir inspirerad!

Menar du vad det är tänkt att föreställa eller hur det är byggt? 🤔
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

TexGordon

Citat från: o0ger skrivet 26 september 2023 kl. 22:03Tack så mycket! Kul att du blir inspirerad!

Menar du vad det är tänkt att föreställa eller hur det är byggt? 🤔
Hur det är byggt, känner inte igen något av det  :)

o0ger

Citat från: TexGordon skrivet 26 september 2023 kl. 22:06Hur det är byggt, känner inte igen något av det  :)

Ok! :) Det är nästan bara en bit. Nämligen 1642pb01 som kommer från set . Sen har jag även använt ganska mycket Modulex som containrar. Tex en sån här: Mx1041A
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kvarnbacka

Mycket stiligt och finurligt byggt!
Vad är skeppets roll i Bortom Sol?

o0ger

Citat från: Kvarnbacka skrivet 26 september 2023 kl. 22:17Mycket stiligt och finurligt byggt!
Vad är skeppets roll i Bortom Sol?
Tack!

Jag orkade inte översätta all text jag skrev på Flickr. Jag kanske gör det senare :)

Men det är ett Frontline Supply Ship som används av Samfundets flotta.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.