Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] R.S. Vulcan

Startat av humlan, 25 oktober 2020 kl. 19:03

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan



R.S Vulcan

Längd: 45 Meter
Bredd: 25 Meter
Höjd: 12 Meter
Beväpning: Ingen

Vulcan-klassen är den vanligaste, mindre, skytteln i Valkyriansk rymd. Ett väldigt flexibelt skepp som används för både person och godstransport. Togs fram innan portalen kom till Valkyria och användes främst för transporter mellan Valkyria och Riglus-bältet. Liten nog för att kunna dock inne i alla rymdstationer, men också utrustat för atmosfäriskt flygning.

Senare, efter portalens ankomst, utrustades många av dessa skepp med Jon-motorer för högre hastighet i rymden, vilket drastisk kom att korta ned flygtider mellan solsystemen, via portalerna. Ganska fort blev Vulcan-skeppen en relativt vanlig syn runt om i de olika solsystemen anslutna via portalnätverket. Elaka röster gör gällande att många av dessa är utrustade med hemlig signalspaningsutrustning, och att Valkyria inte spelar rent spel. Något som hårt förnekas av både regeringen på Valkyria, såväl som skeppens ägare. Dock är skeppen förvånansvärt lönsamma, trots sin mindre lastkapacitet jämfört med större skepp.

[META]

Jag missade SHIPtember då inte återställandet av min mancave var klart, men jag ville ha nåt nytt till utställningen i Åbyn, så en SHIPtober fick det bli. Jag började bygga den 15:e och var klar på kvällen innan utställningen som var den 24:e. Nog för att jag bygger relativt snabb, men det är någ nån sorts personligt rekord 8) Skeppet är 125 studs långt, och det första SHIP jag byggt som är helt studless. F.ö. så finns det totalt 6 "kranar" i LBG spritt på skeppet.

Bilderna är tagna på utställningen i Åbyn, jag saknar f.n. en plats att fota större byggen, så posterbilden är 'shoppad.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

humlan

Mera Meta  8)

Glömde skriva att en av utmaningarna jag gav mig var att inte bygga för symmetriskt, så i greeblingen skiljer det sig mellan sidorna och jag har även petat in enstaka bitar i avvikande färg för att bryta av det monotona gråa flödet. Min hjärna gillar inte sånt, så det var en kul utmaning.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

ColA


CopMike

Vackert! Ger hangarfartygsskeppskänsla med VTOL-möjlighet! Snygg klossad arbetshäst bland skepp :D!

Anders67

Wow, coolt skepp. Denna hade jag missat! Jag tycker du kan kalla det ett shiptember SHIP!

humlan

Tack för snälla ord, jag åstadkom allt jag ville uppnå med skeppet, men nu är det redan historia då jag rev det ikväll  ;D

Något nytt kommer  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

darthemil83


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.