Jeppenators återfall in i Lego-världen! Här är mina byggen

Startat av Jeppenator, 01 december 2014 kl. 10:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Jeppenator



Här är fortsättningen på blomsterhandeln.. Bakdörren in från gården leder upp på övervåningen.. och vad väntas där uppe tro? ;)
"Flest saker när man dör vinner"

Jeppenator

Här är två andra bilder från huset, en överblick av baksidan samt undervåningen.. Nästa post blir bilder från övervåningen!





Tipset om de andra bitarna för detaljer är grymt, hur får man tag på sånna lättast? (samma för andra detaljbitar också!)
Köpa lösa någonstans eller finns det bra set där man får med många av dem?

Planerar å köpa lite modulhus, men inte hittat så många bra butiker i stockholmsområdet? Besökte Toys 'R Us i kungens kurva å där fanns det ett modulhus.. vart hittar man dem annars i huvudstaden?

/Jesper
"Flest saker när man dör vinner"

BeardedNerd

www.bricklink.com. Där kan du söka specifika bitar och hitta (privata) återförsäljare som säljer precis den biten. Även hela set.

För modulhusen så finns generellt Town Hall (utgående), Pet Shop, Palace Cinema och Parisian Restaurant i svenska butiker, men leta efter ett bra erbjudande innan du köper, eftersom de är rätt dyra internationellt sett. Du kan söka på Bricklink också, men eftersom de är stora blir frakten ett problem.

För de äldre husen som gått ur produktion är den bästa lösningen att bygga ihop från scratch, men då behövs Bricklink, ganska stort tålamod och en väl tilltagen plånbok. Kan även hänvisa till denna:

http://www.beardednerd.se/how-to-piece-together-a-ucs-millennium-falcon-or-any-other-expensive-out-of-print-lego-set/

Jeppenator

För att ge min stad och Blomsterbutik lite krydda och något annorlunda så har jag byggt en lite lätt otraditionell övervåning där de huseras en western-inspirerad pokerklubb/svartklubb dit allmänheten helst aldrig ska finna vägen. För tillfället så spelar cheriffen och infanterisoldaten mot två av stadens fula fiskar, och det verkar inte som att dem kommit överens om spelreglerna riktigt... ;)



"Flest saker när man dör vinner"

MartinAberg


kalle

Fins byggen:) så det är vi två som står för slopestyle backen under nästa meeting?;)

Anders67


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.