Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Kök från 70-talet

Startat av jalex, 31 oktober 2014 kl. 19:02

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Ibland blir jag väldigt nostalgisk och det brukar ofta trigga min skaparlust. Jag såg på ett gammalt tv-reportage från 80-talet (minns inte vad det handlade om), där de filmade i ett kök som hade typisk 70-tals-stil över sig. Så blev sugen på att återskapa något liknande i LEGO.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

beguiristain

Riktigt häftigt. Tittar man lite snabbt bara, ser det ut som en foto från den tiden. Ser nästan inte ens ut som Lego. Bra jobbat! Igen!

bileam

Vilket otroligt snyggt bygge! Tummen upp på den!

ByggareDan

Riktigt snyggt med hög igenkänningsfaktor. Jag gillar alla smådetaljer som persiennerna, radion med sladd, elementet och skåpshandtagen.
Alla som är runt 60år hade ju detta som lägenhetskök och då var det the-top-of-the-line kanske i något flådigt nybygge (som är rivet eller en rutten hyreskåk i dagsläget).
Även dom som är tidiga 70talister är ju uppväxta med detta kök, kanske i en typisk vit mexitegelvilla.

/ByggareDan

dalle

Ett mycket stilsäkert bygge. Sådant gillar jag. :)

Nextuz

Usch.. Jag hatar det... 70-tal får mig att må illa...

Men ruskigt snyggt fångat.
Lampan.. Skåpen.. Handtagen, persiennerna är ju grymma :D
Glas o tallrikar :D

Sjukt snyggt gjort :D


Odidoma

Citat från: Nextuz skrivet 31 oktober 2014 kl. 20:27

Men ruskigt snyggt fångat.
Lampan.. Skåpen.. Handtagen, persiennerna är ju grymma :D
Glas o tallrikar :D

Sjukt snyggt gjort :D
tror det mesta är sagt men jag instämmer i kören, väldigt snyggt!

Cyklisten

Vet inte vad jag ska säga.. Det är ju bara så grymt snyggt!!  ;D De orangea väggarna, bruna luckorna, transistor-radion... Helt klart ett av dem snyggaste byggena på hela swebrick!!! Går knappt att beskriva...  :o Det får bli min nya skärmsläckare på datan!!


/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

Lovlan


BrightMinds

Riktigt imponerande och hög igenkänningsfaktor.

Sockerbit

Riktigt snyggt, fina färger, snygga luckor och radio. Fler bilder vill jag se!

Record

Kul tanke, och ett snyggt bygge, du levererar :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skafte

Jag fastnade för (det man ser av) elementet. Så rätt. Liksom allt annat. "Bra klossat" räcker inte riktigt här. Sån fet tumme upp som möjligt!

De gröna glasen i hyllan är ju identiska med såna som fanns...

Godtfred

Ok, osannolikt bra klossat och fotat... Tack för inspirationen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.