Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Tjusigt! Det ser ju absolut ut som det gick att bygga en hel del.

Och SOF minsann ;D *nostalgi*

perlan

Blev  precis klar med helikoptern och är lite kluven. Det var ett stort bygge och bitvis riktigt kul men ett par otydligheter i manualen gjorde mig irriterad. Modellen är enormt stor och har stor imp-faktor men vissa funktioner har brister som inte imponerar.
Allt som allt ett kul bygge men den lär monteras ner efter att ungarna har fått leka med den ett tag. 

Barbaroux

Citat från: stegu skrivet 11 maj 2013 kl. 20:43
Det här är visserligen inte ett bygge med officiella Legobitar, men jag tycker ändå det platsar i den här tråden. I dag stod jag i två timmar på ett lastbilsflak i kortégen till studentorkesterfestivalen (SOF) i Linköping tillsammans med ett gäng andra spexare i blandade åldrar och byggde med enorma Legobitar som vi byggt själva i trä och papp. Se bild. Bitarna är i skala 25:1, så en 2x4 är 40x80 cm stor. Vi hade byggt ganska många bitar, ett 40-tal eller så. Knopparna har absolut noll "clutch power", men det gick att bygga rätt så mycket ändå.

Folket jublade, solen sken och vi hade vansinnigt roligt.

Jag var och kollade. Synd att jag inte visste att du var med. Gillade personen som gick bredvid utklädd till minifig.

Stigge72

Kul att göra egna bitar, det borde hjälpa någon att hitta tillbaka. :)

Jag såg några på Quarnevalen i Stockholm för några år sedan som gjort egna "legobitar", som de använde för att bygga om sitt ekipage under resans gång, om jag minns rätt...

ByggareDan

Håller på och försöker moc:a ihop en ambulans eller som Tyskarna kallar dom Krankenwagen.

/ByggareDan

swestar

Har äntligen fått bort "drivorna" med lego på "arbetsbänken". Mitt inne i sorteringen så kunde jag inte motstå att bygga lite ;) Blev en liten mech. Kollar precis Moon Base Baseplate av Larry Lars och funderar om jag skall sno iden rakt av och ställa mechen på :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Idag.. (klockan halv två imorse) färdigställde jag en modell jag tänker ta med till Norrköping.. (Tusen tack Majkel igen för de två ovanliga wedge platesen) Jag inser nu att jag brände 5 timmar  på att få klart de sista 10 procenten av MOC'en.. just nu är jag för trött för att räkna procent, men totala byggtiden var 12 timmar  INTE inkluderat LDD.

Jag är inte helt nöjd ännu,(blir man någonsin det?) blir nog att finjustera lite till.

Nu ska jag ta mig an de nästa två modellerna till samma diorama..

?

Majkel

Citat från: mechamike skrivet 31 maj 2013 kl. 10:39
Idag.. (klockan halv två imorse) färdigställde jag en modell jag tänker ta med till Norrköping.. (Tusen tack Majkel igen för de två ovanliga wedge platesen) Jag inser nu att jag brände 5 timmar  på att få klart de sista 10 procenten av MOC'en.. just nu är jag för trött för att räkna procent, men totala byggtiden var 12 timmar  INTE inkluderat LDD.

Jag är inte helt nöjd ännu,(blir man någonsin det?) blir nog att finjustera lite till.

Nu ska jag ta mig an de nästa två modellerna till samma diorama..

inga bekymmer, kul att höra att den är färdig, och 12 timmar låter snabbt tycker jag, fast då använder jag inte heller LDD utan bygger fram och tillbaks med riktiga bitar och då går ju tiden...

själv har jag byggt en truck idag, byggde först den som finns i , och började sedan modda den.

Anders67

Har just byggt klart mitt moddade hus, om moddat till ett cc-hus, tycker det blev rätt lyckat. Ska ladda upp lite bilder på det inom kort!

swestar

Igår;
Förutom någon sorts "bränsletank" till ett större diorama, så satt jag och lekte ihop ett "Neo Classic Space" baserat bygge med Star Wars farkosten "STAP" som förebild. Den som finns i set :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Svartkrut

Håller på att uppgradera ett friendsset. Jag bygger om Olivias hus till modulhusstandard. Det är kul men bitslukande. Får se om jag får ihop det med de bitar som finns hemma eller om det kommer krävas lite komplettering. Hur som helst så är det alltid kul att bygga hus.  ;D

Ras 74

Hur går det med de där bilderna Anders67? ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Jag rev min gamla lastbil med raketavskjutningsramp och började bygga om den till en med giraffradar..
?

jalex

Satte idag de sista bitarna på plats på ett litet projekt jag byggt på i några veckor. Så nu är det bara kvar att fota av projektet!  :D
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

de Gothia

Gjorde klart en liten moc. Ville prova olika färgkombos!



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.