Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Star Wars tavlor EP. 4-6

Startat av Boathill, 29 september 2017 kl. 22:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Boathill

Äntligen hyfsat klar med mitt första större projekt som kanske inte är så mycket bygge men ändå mest Lego! :)

Tavlorna är nästan alla karaktärer som finns i lego från de tre äldsta filmerna. Ville få lika många, 50 st, i varje tavla så främst sista filmen har fått pruta ett par ewoker mm tyvärr. Jag tror också jag lyckats få dem i hyfsad order of appearance :)

Tavlorna är gjorda av en mdf-skiva som är grundad och täckt med vinylplast. Sen byggde jag en ram i technic bricks runt om med en tvärgående balk som hade tio hål för 3004. Limmade en rad med 3004 med superlimm, flyttade upp balken och limmade en rad till osv. Pilliigt men allt blev rakt :)

Såg lite tråkigt ut med bara gubbarna så tänkte jag gjorde lite namnskyltar också. Efter lite googlande tyckte jag att jag hade rätt namn/roller på alla 150 figs så printade dessa på etikettplast. Sen fram med saxen, grovklippa alla namn, klistra på 1x2 tiles och skära rent med skalpellen, phew! :)

Ramen är i ek och specialbyggd av en kompis som är möbelsnickare.

Saknas som ni ser en jobbig figur på andra tavlan, Mr Lando från cloud city, men en vacker dag så sitter han där! :)

Magnus den store

Genomarbetat och vackert. Lycka till med Lando. Är det minifigur med original-cape som gäller?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

sandpeople


Boathill

Tackar!

Ja även om det är lite orimligt dyrt med original cape så känns det inget kul att avsluta med sista gubben lite halvfejk/okomplett :( Slutar väl med att man köper den dyrt och så kommer Lego med ett Lando Cloud City battle pack ett halvår senare haha!

Pertan71

Det är aldrig för sent att ge upp.

Anders67

Mycket snyggt, gillar de små skyltarna! Och till skillnad från ikeas ramar så gör djupet på ramen att det ser ännu bättre ut!

Ozp

Najs! Du ska inte komma och visa upp dem i Ängelholm om två veckor? http://www.swebrick.se/index.php?topic=11591.0

Lordflintstone

Snyggt!
Du får göra som jag , MOC en så länge

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.