Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Byggtävling! (Sammanfogad)

Startat av Teabox, 12 november 2010 kl. 18:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Gordonblixt

Grattis! Hoppas koderna kommer till bra användning.

Eva

Grattis till vinnarna!!  och tack för en kul tävling..  ;D

Skrytsson

Grattis! Kan ni inte rapportera vad ni köper för "vinstkupongerna"?  :D

mechamike

Självklart! Jag leker tillochmed med tanken att låta er rösta fram vad av några alternativ
?

Måns.S

Bra byggt allihopa! :)
Grattis till vinnarna!

Superkalle

Citat från: mechamike skrivet 22 december 2010 kl. 08:41
Även om LDD är ett fiffigt verktyg där man har tillgång till alla bitar i rätt färger så tror jag att man uppskattar mer ett bygge i riktiga bitar där något har letat igenom sin samling, fått klura ut genvägar o lösningar för de bitar som "saknas".. och Sen finns det något vackert i det icke perfekta till skillnad från den datorgenererade själlösheten.
Även om jag är ett LDD-fan av stora mått, kan jag inte annat än att hålla med om detta - det är något visst med äkta plast.  :)

de Gothia

Citat från: Skrytsson skrivet 22 december 2010 kl. 19:18
Grattis! Kan ni inte rapportera vad ni köper för "vinstkupongerna"?  :D

jag tänkte passa på att köpa 7946, kungens slott billigare. tyvärr är ju den slutsåld men jag får väl vänta lite! :)

Skrytsson

Citat från: mechamike skrivet 22 december 2010 kl. 19:26
Självklart! Jag leker tillochmed med tanken att låta er rösta fram vad av några alternativ

Ja, det låter som en fin idé. Fram med alterntaiven bara  ;)

Citat från: de Gothia skrivet 22 december 2010 kl. 20:46
Citat från: Skrytsson skrivet 22 december 2010 kl. 19:18
Grattis! Kan ni inte rapportera vad ni köper för "vinstkupongerna"?  :D

jag tänkte passa på att köpa 7946, kungens slott billigare. tyvärr är ju den slutsåld men jag får väl vänta lite! :)

:)

Ras 74

Citat från: mechamike skrivet 22 december 2010 kl. 19:26Självklart! Jag leker tillochmed med tanken att låta er rösta fram vad av några alternativ

Bara det är ju en kul grej för oss som inte vann  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

dalle

Jag går i starka tankar att välja det nya Atlantis-templet 7985. Ni ska få veta om det så blev fallet.

studbringer

Citat från: mechamike skrivet 22 december 2010 kl. 08:41
"Your LDD skills are no match for the power of the Real Brick"  The Emperor

14 Brick och 4 LDD bidrag om jag räknade rätt.. Det hade nog varit mer skumt om någon LDD hade lottats ur det perspektivet.. LDD hade ju inte direkt slumpen på sin sida.

Även om LDD är ett fiffigt verktyg där man har tillgång till alla bitar i rätt färger så tror jag att man uppskattar mer ett bygge i riktiga bitar där något har letat igenom sin samling, fått klura ut genvägar o lösningar för de bitar som "saknas".. och Sen finns det något vackert i det icke perfekta till skillnad från den datorgenererade själlösheten.

Jag gillar att CAD'a på jobbet ,men belöningen är att se det jag konstruerat materialiseras!
Jag kan uppskatta en bra LDD, Men den vore så mycket bättre i riktiga bitar. Hantverket bakom från hela kedjan i fabrik till den som byggt gör en hel del.

Du får väl ordna en ren LDD tävling Studbringer  ;)

"I'll never turn to the Brick side..." Nä skojja bara, håller helt med om att LDD är ett verktyg och bör nog behandlas som sådant och inte tillåtas i tävlingar mm.

Ska man hålla i tävlingar så får man nog va väldigt på det klara att bara riktigt Lego gäller... som sagt så röstar ju för få på LDD så det är ju lika bra å slopa med en gång

Inga hard feelings grabbar å gummor... ni gör så gott ni kan ;D

Nextuz

#131
Ser inte problemet i att ha bidrag i LDD, Ldraw eller annat virtuellt program för lego...
Där kan även den som inte har råd med så mycket lego bygga fina kreationer...
Enda skillnaden är att du inte behöver rota i en låda efter rätt bit.
Själva skapandet och idén bakom är ändå densamma.

Pengar skall aldrig få avgöra vad du kan bidraga med...

studbringer

Citat från: Nextuz skrivet 22 december 2010 kl. 09:27
Citat från: studbringer skrivet 22 december 2010 kl. 02:53
:o

*mummel* *mummel*... "-vasaloppet, bah... polismotorcykel, bah... a true Jedi crave no such things"! YODA 8)

Tack alla som INTE röstade på mig :'( för å vända på't

Dock inga LDD i topp 3 eller inte bland lottningen heller... skumt skumt ???

Du hade en sak emot dig direkt om du läst ;)


Regler
* Endast ett bidrag per medlem.
* Bidraget får inte täcka en yta större än 16 x 16 studs.
* Man måste vara en registrerade medlem sen innan 2010-11-12.
* Bidraget ska lämnas in genom att posta EN bild på det i denna tråd. Vill ni visa flera bilder på bygget så ni länka till fler bilder.
* Bidraget måste lämnas in innan 2010-12-13.
* Bidraget får endast bestå av omodifierade LEGO bitar. Dvs inga kloner eller bitar som blivit modifierade med såg eller lim.
* Bidraget får inte ha publicerats på annan plats innan tävlingens början.

Namn:  studbringer
Registreringsdatum:  08 December, 2010 Kl:22.37


Jaja... nu ska vi inte vara så känsliga  ;D

de Gothia

nu blev det inget kings castle för mina prispenagr. de gick ist till 10 minifigs serie 3!  :D hoppas bara man får alven, samurajen o fiskaren! :) (men med min tur sitter jag väl snart med tio aliens!)

AndersI

Köpte två slumpmässiga påsar idag och fick samurajen och fiskaren - vad säger du om det?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.