Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC Mars 2024 - En rund en

Startat av iConloc, 07 mars 2024 kl. 21:00

Föregående ämne - Nästa ämne

iConloc

Swebrick Brick Challenge LXXXVI

Nu så är väl det mesta packat för avresa mot Sundsvall i morgon :D.

Månadens bit blir: 3062, 3062a, 3062old Brick Round 1x1
Denna bit är typ 10 år yngre än mig, kom första gången ut 1976. Finns i ett nästan oräkneligt antal färger.
Brick round 1x1.png3062.png3062 röd.png

Regler:

  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt på den 31/3.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.
Vinnaren får outsäglig ära och dessutom förmånen att bestämma nästa månads bit

iConloc

Jag ändrade slutdatumet till 31/3 ;D
Tack Corpset som upptäckte mitt misstag med slutdatumet. 

byStfn

Citat från: iConloc skrivet 12 mars 2024 kl. 05:43Jag ändrade slutdatumet till 31/3 ;D
Tack Corpset som upptäckte mitt misstag med slutdatumet.

Skönt! Jobbigt att behöva vänta till nästa 29/2 :P

mrlind

Have a great build day!
Instagram Flickr

Godtfred


janho

Jag var inspirerad av kvartalstävlingen för den här, och förmodligen hade jag samma idé som @Cleefuzz såg jag nyligen.



Här finns 12 stycken av månadens bit i 4 olika färger.

Jesperrydhog

Citat från: janho skrivet 19 mars 2024 kl. 12:39Jag var inspirerad av kvartalstävlingen för den här, och förmodligen hade jag samma idé som @Cleefuzz såg jag nyligen.



Här finns 12 stycken av månadens bit i 4 olika färger.
Riktigt fin. 

Jesperrydhog

Som en  Motorspruta på taket. 263-6250 Näsum Land Rover i lego. .jpg

Jesper_Lundgren

En enkel blyertspenna ✏️...
 
IMG_20240320_183550__01.jpg

Leidermark

#9
Överraskningsräd
pirater1.jpgpirater2.jpgpirater3.jpg

Tornet

Blomstervas

Innehåller ca 150st av månadens bit i diverse vackra färger.

PXL_20240322_214208597~2.jpg

Jesperrydhog

Med en liten front pump vid fronten av min egen lilla tankbil. Min egen lilla tankbil för utryckningsfordonen.jpg

janhansson

Jag bidrar med ett litet (4-bitars) staty-experiment, som eventuellt kan komma med i min belägrings-MOC.
Premisserna där är att bitar helst inte ska vara nyare än 1986, och det helsvarta minifig-huvudet kom inte förrän 1990.
Med just den här hjälmen kan dock en av månadens bit (här i skepnad av 3062a) substituera utan problem!

staty.jpg

(Jag har snöat in lite på att försöka använda pre-1978-figurer ibland, annars går det naturligtvis alldeles utmärkt att använda vanliga svarta minifigurdelar istället - även där passar 3062, tror jag...)

Cleefuzz

#13
Fick för mig att bygga en hängbro och det blev en liten naturscen av det. Ute i naturen är det viktigt att ha kamerautrustningen till hands om man vill hinna fånga de där speciella ögonblicken. Här blev fickan överrumplad av en falk mitt under fikapausen vid hängbron.

Månadens bit finns i fyra olika färger i bygget, kan ni hitta dem alla? 53 till antalet.

IMG_7653.JPG

IMG_7660.JPG

IMG_7666.JPG

Jemanuelson

#14
Mayday, mayday....base is under attack!

Aldrig tar det slut med elakheter i rymden. Inte ens månadens bit kan stoppa detta.

29 st av månadens bit i detta mikrobygge, om jag räknat rätt.

IMG_0739.jpegIMG_0737.jpeg

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.