Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Citat från: teabox skrivet 29 oktober 2011 kl. 22:27
En för 60 kr

Vill tacka RedGiant för tipset :)
Detta är verkligen ett fynd om alla bitar var med inkl. lådan som man ser på bilden. För det första är den svår att få tag i sedan är det mkt mkt dyrare
Grattis
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

micke

Hamnade idag i en relativt nyöppnad LegoStore, vilket gjorde att köpdjävulen tog över
Gick ur affären med alla set i Arhitectureserien förutom Robie House och Sears Towers (ersatt av Willis Tower, nytt namn).
Köpte en också, fick med en del goodies som del 1 av julsetet samt en del Halloween set
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

Citat från: Goldmember skrivet 29 oktober 2011 kl. 22:30
Köpte du den på "live" auktion? såg en på blocket men då var man tvungen att vara på plats i någon obskyr håla...
/Goldmember

Yes, en obskyr liten håla bara 20 minuter ifrån Halmstad centrum med bil :P Upplevde det som att det var en auktionsfirma som hade fått till uppgift att tömma ett dödsbo. Verkade som det mest i huset var till salu (inklusive huset), men kollade inte så noga eller pratade med säljarna. Igår kände jag bara att jag hade tid till att ta mig dit, plocka på mig LEGO och åka hem igen :)

Citat från: Etzel skrivet 29 oktober 2011 kl. 23:08
Hur var kvalitén? Lägg gärna upp bilder på den också :)

För att vara 20 år gammalt är det i bra skick. Inga klistermärken eller tryck är slitna. Bara en bit på bilen och ena benet på minifiguren har en spricka i sig. Ni kan se dem på bilderna nedanför. Setet kom ihop byggt och jag har inte plockat isär det, men det verkar som alla bitarna är på plats :)

Måste säga att jag enbart köpte setet för att sälja det vidare. Så nu är bara frågan vart jag ska sälja det någonstans och för hur mycket.

Etzel

Snyggt!
Jag skulle ha bytt ut de trasiga bitarna och lagt upp det på Bricklink för 2000 SEK. Med låda och instuktioner så är det fullt möjligt att någon köper det, det såldes ett för 1700 någon gång i maj i år men det var troligen i sämre skick.

de Gothia

snygg affär teabox! :)

många arlabilar det dyker upp nu tycker jag! jag håller också på att bygga ihop min arlabil. dock har jag ingen kartong kvar!  :-\

AndersI

#2030
Så har jag klivit över ännu en tröskel, och inhandlat LEGO på blocket-annons. Stackars barn som tyckte en mountainbike var viktigare än LEGO...

Instruktionsböcker till 57 set, små som stora, diverse City, Star Wars, Racer, City, etc., inte mycket Technic tyvärr. Får väl se hur mycket av det som är komplett (inte för att det gör mig nåt om det fattas nåt). Polisstation, hus, hamn med jättestor båt, lyftkranar, buss, 14 vägplattor osv.

Den närmaste tiden blir det nog mer inventera och sortera än bygga...

Silence101

Egentligen i fredags, har inte haft tid at skriva innan.
Köpte 3 st minifigs serie 5. 3st för 20:- st.

Köpte man lego för mer än 50:- fick man en överraskning från Lego.
En tärning till Lego-spel, en (vit ninjagofigur).
Sen hängde det med en Ninjago musmatta med"3D-effekt",3 armband (Ninjago), en kastring i skumgummi (4 delar)
och till sist några fotbollssamlarkort (ej Lego relaterat)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Goldmember

Citat från: teabox skrivet 30 oktober 2011 kl. 10:31
Citat från: Goldmember skrivet 29 oktober 2011 kl. 22:30
Köpte du den på "live" auktion? såg en på blocket men då var man tvungen att vara på plats i någon obskyr håla...
/Goldmember

Yes, en obskyr liten håla bara 20 minuter ifrån Halmstad centrum med bil :P Upplevde det som att det var en auktionsfirma som hade fått till uppgift att tömma ett dödsbo. Verkade som det mest i huset var till salu (inklusive huset), men kollade inte så noga eller pratade med säljarna. Igår kände jag bara att jag hade tid till att ta mig dit, plocka på mig LEGO och åka hem igen :)

Citat från: Etzel skrivet 29 oktober 2011 kl. 23:08
Hur var kvalitén? Lägg gärna upp bilder på den också :)

För att vara 20 år gammalt är det i bra skick. Inga klistermärken eller tryck är slitna. Bara en bit på bilen och ena benet på minifiguren har en spricka i sig. Ni kan se dem på bilderna nedanför. Setet kom ihop byggt och jag har inte plockat isär det, men det verkar som alla bitarna är på plats :)

Måste säga att jag enbart köpte setet för att sälja det vidare. Så nu är bara frågan vart jag ska sälja det någonstans och för hur mycket.

Då var det samma jag tittade på.. ;D bor dock i sthlm så det var knappast värt resan dit tyckte jag då...nu vettitusan! Vilket fint skick den var i! kartongen ser superfin ut och sedan älskar jag ARLA trycket på minfigen. Tycker också du ska försöka sälja den på bricklink eller på ebay. På tradera får du inga pengar för den..tror jag iallafall.

/G

Skrytsson

Citat från: Silence101 skrivet 30 oktober 2011 kl. 21:46
Köpte man lego för mer än 50:- fick man en överraskning från Lego.
En tärning till Lego-spel, en (vit ninjagofigur).

Vad är detta för generös butik?

Silence101

Citat från: Skrytsson skrivet 30 oktober 2011 kl. 23:24
Citat från: Silence101 skrivet 30 oktober 2011 kl. 21:46
Köpte man lego för mer än 50:- fick man en överraskning från Lego.
En tärning till Lego-spel, en (vit ninjagofigur).

Vad är detta för generös butik?

Butiken heter OJ TOY  http://www.ojtoy.se/ och finns i Kalmar
Dom tillhör Leksam-kedjan.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Tobbe Arnesson

Citat från: AndersI skrivet 30 oktober 2011 kl. 21:09Stackars barn som tyckte en mountainbike var viktigare än LEGO...

Gaaah! Tvinga mig inte att välja!  :o
Blogg: Robotkampen

comicon

Idag har jag köpt LEGO! Det händer inte så ofta, tyvärr. Är man ung och arbetslös så är man. Å andra sidan tycker jag att jag gjorde en rätt bra deal på precis vad jag behövde - basic bricks.

Någon hade trashat en låda på mitt lokala Netto. Orginalpriset på lådan var 79:-, så jag erbjöd mig att köpa den för en femtiolapp. De tyckte nog att jag var en idiot, men det verkar som att alla bitar är med  ;)

Kanske inget jätteköp, men nog så kul för mig!  ;D

Kwagge

Fyllde på mitt garage med en Batman bil.. ..



Illuwatar

Köpte en samt ett antal lösbitar för ett par pågående projekt från BL. Och så "The Padawan Menace"-DVDn på ICA Maxi. De hade inte den på BluRay - frågan är om den finns på BluRay (enligt en jag frågade där fanns den bara på DVD och att den var speciell för ICA Maxi, vilket jag har svårt att tro).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skafte

Följde ett tips i "Var kan man köpa"-tråden och gick till Leklust i Uppsala. och hyfast nedsatta. Sa i kassan att jag hade hört att man kunde få extrapåsar så jag gick därifrån med två också.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.