Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

insurrection

Fick hem en bricklinkorder från Helge's.
Det är verkligen ett riktigt nöjje att öppna en liten låda fylld med fräscha sorterade zippåsar innehållandes lika fräscha bitar. Nästan så man inte vill öppna dem. Men bara nästan  ;D

de Gothia

Citat från: insurrection skrivet 29 augusti 2011 kl. 15:16
Fick hem en bricklinkorder från Helge's.
Det är verkligen ett riktigt nöjje att öppna en liten låda fylld med fräscha sorterade zippåsar innehållandes lika fräscha bitar. Nästan så man inte vill öppna dem. Men bara nästan  ;D

helge är en trevlig butik! :) synd bara att han har så hög minilimit!

Skafte

Alldeles för sent idag blev jag uppmärksammad på att det idag är "galen måndag" i Visbyhandlarnas förening, där leksaksaffären ingår. Halva priset på allt! Vid tretiden kom jag dock dit, för att se en plundrad LEGOhylla - inget SW alls kvar, och mest en del mindre city-set kvar. Dock köpte jag:



x2




Samt nya spelet LEGO Champion som BL inte har någon bild på. EN hel del var redan nedsatt, ordinarie pris för allt borde vara 3442kr, men jag gav 1096... Galet. Hade jag varit där när de äppnade hade hela årets LEGObudget gått åt, antagligen var det tur. Å andra sidan hade jag så bråttom när jag parkerade att jag glömde ställa P-skivan, så det blev böter på en fyrahundring också...

Och tyvärr har jag inte möjlighet att åka tillbaka och köpa ut till er andra.  :'(

Illuwatar

Surt på parkeringen, annars en del bra part-packs...

Själv väntar jag på två från Amazon (tack för tipset) och en från Webhallen (ihop med en OCS SSD på 60 GB för media-datorn).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

micke

Citat från: Skafte skrivet 29 augusti 2011 kl. 16:45
Alldeles för sent idag blev jag uppmärksammad på att det idag är "galen måndag" i Visbyhandlarnas förening, där leksaksaffären ingår. Halva priset på allt! Vid tretiden kom jag dock dit, för att se en plundrad LEGOhylla - inget SW alls kvar, och mest en del mindre city-set kvar. Dock köpte jag:



x2




Samt nya spelet LEGO Champion som BL inte har någon bild på. EN hel del var redan nedsatt, ordinarie pris för allt borde vara 3442kr, men jag gav 1096... Galet. Hade jag varit där när de äppnade hade hela årets LEGObudget gått åt, antagligen var det tur. Å andra sidan hade jag så bråttom när jag parkerade att jag glömde ställa P-skivan, så det blev böter på en fyrahundring också...

Och tyvärr har jag inte möjlighet att åka tillbaka och köpa ut till er andra.  :'(
Detta talar ju bara för vilken bred det är på Legokonsumenter, att varorna tar slut så snabbt. Nu vet jag inte hur mkt dem hade framme från början men jag tycker mig ana samma tendens vid andra reor när det gäller Lego. Folk är där och köper Lego även om dem aldrig gjort det förut. Kanske är så att dem köper på sig för att ha till kommande presenter etc
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mechamike

Idag blev det 

Light Bluish Gray Dish 8 x 8 Inverted (Radar) --- RARE PART COLOUR --- 4st   a EUR 2.40st   

Dax att börja bygga ben a la Ras


Sen kasta jag med 4 st.

Mest för dom är i Tan  ;D
?

micke

Fick idag hem , fast i versionen Willis tower. Så nu är min A-S komplett igen tills dess att nästa nya set släps
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

swestar

La en BL order på ManGioBricks. Har aldrig handlat med paypal förut, så vi får se hur det här går ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

micke

#1793
Har nu hämtat ut min från Amazon och har tydligen ytterligare ett paket fast från Hiko liggande :P
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom

Citat från: Skafte skrivet 29 augusti 2011 kl. 16:45
Alldeles för sent idag blev jag uppmärksammad på att det idag är "galen måndag" i Visbyhandlarnas förening, där leksaksaffären ingår. Halva priset på allt! Vid tretiden kom jag dock dit, för att se en plundrad LEGOhylla - inget SW alls kvar, och mest en del mindre city-set kvar. Dock köpte jag.....
Men va..f..
Det borde vara straffbart att missa halva priset på lego.  8) Dessutom borde det vara böter på att inte meddela det i god tid här på sidan. ;)
Grattis föresten till det du fick tag på.  ;D

Stigge72

Köpte inte idag, men jag hämtade en minifig på ICA... Boken som satt fast på den var visst för stor för posten att bära ut... :P

andreas E

10 st minifig serie 2 och 10 st serie 4 allt på postorder från Hiko.
Inte allt för många dubbletter. En punkare och en mörkhyad med ben i serie 4.
I serie 2 lite sämre. En sångerska och två higwaypatrol i dubblet.
Någon som behöver? Skicka PM.

Westberg

Jag köpte en "Prison Tower Rescue "på Coop forum.

Tänkte att det var lika bra att passa på innan dom slutar säljas.
Bra pris var det på den också, 399 kr.

mechamike

Jag plockade blint ur serie 5 på Sagoland.. (som fortfarande har en del på rea) och Mill village raid i hyllan för de som letar efter den..

Det blev jackpot:
Två gansters (dom kommer ju alltid i par)
En skogshuggare, (lite Brokeback mountainvibbar på den killen)
och TADA..
En clown , "mmmm pie" ;D
?

Westberg

Jag köpte några halva-priset set på BR Leksaker 
Tre st Prince of Persia set blev det.

   Ökenattack                       74:95
   Det stora strutsloppet        124:95
   Striden om dolken             199:50

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.