Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: janhansson skrivet 04 juli 2021 kl. 08:06
De runda bokstäverna från fanns att köpa separat nu, så jag köpte några

Tackar, även skrivmaskinens bokstäver finns att köpa, dock något högre styckpris (5,76 sek).
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

danielbrrssn

Citat från: Magnus den store skrivet 04 juli 2021 kl. 10:50
Citat från: janhansson skrivet 04 juli 2021 kl. 08:06
De runda bokstäverna från fanns att köpa separat nu, så jag köpte några

Tackar, även skrivmaskinens bokstäver finns att köpa, dock något högre styckpris (5,76 sek).

Även jag la en liten beställning.
Funkade betydligt bättre än sist jag beställde därifrån. Då var det hemskt krångligt. Nu gick allt smidigt!

Tornet

Premiärbesök i Skärholmen. Köpte Och några burkar gott och blandat från väggen. Fick som GWP.

Fantastiskt trevlig butik får jag säga!

Martsand

En av varje mest till barnen.
Följde även med 2 vidiyo

Wolcker

Köpte och på Gekås idag.
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Tornet

På väg från Hälsingland tog jag omvägen över Örebro och stannade till på ebrix. och några burkar från deras vägg följde med hem.

Ska bli kul att först bygga slottet och sedan se vad man kan göra för skojigt för att utveckla det.

Tornet

Semesterns inköpshysteri fortsätter. Idag kunde jag äntligen hämta ett av de första set jag som AFOL började sukta efter.

- Old Fishing Store!

Hoppas på en regnig andra halva av semestern!

Stigge72

Jag fick tillfälle att spendera en knapp timme på MoS igår. Tanken var att fylla min medhavda burk, och kanske något litet till, beroende på om det t ex fanns någon spännande rea... När jag kom dit såg jag att om man Minioner för drygt 400, så skulle man få en polybag med en minion, så det fick bli ett par tre-pack med BrickHeads. Sedan fastnade min blick på ett annat tre-pack BrickHeads med en kille som vi inte ska nämna och hans orm och en av hans mest tillgivna tjänare... Det slutade med att jag fick en liten sko med mig hem också... :-X 8)

janhansson

Lego har ju använt silvriga hjälmar till sina nya fågelriddare, men det finns faktiskt svarta hjälmar att köpa (används i något HP-schackbräde).
Jag köpte ett gäng.

Eriol

Citat från: janhansson skrivet 20 juli 2021 kl. 12:33
Lego har ju använt silvriga hjälmar till sina nya fågelriddare, men det finns faktiskt svarta hjälmar att köpa (används i något HP-schackbräde).
Jag köpte ett gäng.

Fast är inte grejen med dom nya riddarna att dom inte har riktigt svarta armar och ben utan någon nästansvart metallfärg? (Förstår inte riktigt vitsen dock, tycker de gamla "black falcons" var snygga som de var med bara blått och svart.)

Magnus den store

Citat från: janhansson skrivet 20 juli 2021 kl. 12:33
Lego har ju använt silvriga hjälmar till sina nya fågelriddare, men det finns faktiskt svarta hjälmar att köpa (används i något HP-schackbräde).
Jag köpte ett gäng.

Jag bytte också bort flat silver, men jag satsade på pearl dark gray istället. Tycker dels att den är finare, dels blir det någon mer förändring från originalet från 80-talet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

embe

Idag blev det månlandaren, jag var 5 år och han bakom disken var 10 när det begav sig, blev en nostalgisk pratstund i affären,

Lunar Lander by em - be, on Flickr

swemixon

Idag blev det premiärbesök på Ebrix.
Jag köpte själv , ett gäng minifigurer från HP serie 2 och en burk från pick-a-brick.
Sönerna köpte varsitt , ett par Minecraft-set, minifigurer och en burk pick-a-brick. Så långt inget man skulle kunna höja på ögonbrynen för men när min fru kommer med och säger att hon ska ha det, kan man då våga hoppas på att hon blivit indoktrinerad? ;)

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

micke

Det blev som jag fick hem idag
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.