Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Idag blev det ett flygplan , en monsterbil och en ännu inte öppnad CMF serie 12 . Detta väckte följande existentiella fråga:

När man är ute och går på sta'n och en BR-butik dyker upp, hur bär sig ABNFOL åt för att inte gå in och köpa två askar och en CMF?

Fast det är klart, de undrar väl på samma sätt: När man förnyar kontraktet för kabel-TV, hur bär sig ABNFOS åt för att inte beställa alla sportkanaler som finns?

Peter S

Citat från: SvanteOlof skrivet 02 oktober 2014 kl. 22:31
Om inte kantbitar på en bro Kanske en mönstrad vägg på ett fint hus?
Tack för goda tips! ;-)

bileam

Köpte en och en på ICA Maxi. Med en kupong på 25% rabatt blev det en hundralapp jämnt...

sollemannen

Inte idag...men väl igår så blev det samt , rea på Ica Maxi...149:- styck. Väldigt prisvärt enligt min mening. För övrigt min 3:e glassbil nu  :D

torso

Köpte amazon.fr för cirka 740 kr inkl frakt. Den ska bli present, men eftersom frakten redan var betald blev det några rabatterade småset till mig själv också.

Dark_Link

Blev två från TRU på rean i Malmö, skickade lilebror som kurir. :P

jPeMelin

#4656
På ToysRUs rean idag (25%) köptes presenter till barn och kusinerna (1-6 år är spännvidden.)

Det blev Technics Dune Buggy & Hot Rod till 6-åringarna, Duplo Djurklossar till 1-åringen, Duplo Jake & Pirater Kapten Krook till 2åringen, Rosa Juniorväskan till 3-åringen (den hade imho intressantare bitar än Motsvarande Racer Junior-väskan), Creator Familjehuset med belysning och årets Star Wars-kalender åt egna 4åringen samt City Husbil & Kanot till 5-åringen.

På köpet fick vi 4 olika polybags:
Friends 30103 Emma's car
Friends 30100 Andrea's sandcastle
Ninjago 30086 Zane's hidden sword
Star Wars 30247 ARC-170 Starfighter
... flera stycken av varje dessutom.

2,2 k nånting gick hela lootet på efter rabatten.   :D

Ashman

Toys r us i Malmö hade riktigt bra grejer. Hela normala sortimentet inklusive bl a:
Modulhus petshop, rådhuset, biografen
UCS och annat starwars t ex R2-D2, super star destroyer , dödsstjärnan , b-wing starfighter

I stort sett hela aktuella Technic-sortimentet bl a volvo och kranbil

Simpsonhuset, Lego Movie Metallskäggets skepp vad det nu heter, Flykten från Arkham asylym

Själv köpte jag bl a en som jag tänkte gömma och plocka fram på ett långt höstlov sen när ungarna blivit större.

Pekblom

Glänser lite med lånta fjädrar men scenen lyser upp mitt hem just nu.  ;D
Sen skall två vidare. :'(

AndersI


humlan

#4660
Var i Piteå en sväng, så jag passade på att sticka in skallen på Barnens Land och ta hem en Heroica som låg i en 50% reakorg.

De hade även Uruk-Hai Army i lager (), dock inte på rea, men jag har för mig att nån nämnde att de hade letat efter den.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

42Hz

MINI Cooper 10242 för 999:- på LEGOshoppen! Med gratis frakt, kollade på prisjakt men där hittade jag inget billigare!

http://shop.lego.com/en-SE/MINI-Cooper-10242?RRID=2394074&RMID=SAH_2014_10_08_SantasWorkshop_EU
//Harri

humlan

Fick min laddning med BL-godis idag, nu ska det byggas tävlingsobjekt :D
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Huvudfoting

Citat från: Pekblom skrivet 06 oktober 2014 kl. 20:46
Glänser lite med lånta fjädrar men scenen lyser upp mitt hem just nu.  ;D
Sen skall två vidare. :'(

Härligt, ser minst 4 Horizon Express samt en 7727? Tåååååååååg.....

ByggareDan

Har varit och hämtat en BL order, ska bygga klart våningarna till årets miljonprogrammet i Uppsala.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.