Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricklink - Samlingstråd för Bra/Dåliga butiker.

Startat av Ras 74, 22 januari 2011 kl. 22:43

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Tänkte bara passa på att varna för the Nerds shop.
http://www.bricklink.com/store.asp?p=nerd

Eftersom jag läste om den i denna tråd http://www.swebrick.se/index.php?topic=831.msg71031#msg71031.
Första gången fick jag mitt paket och shippingen som jag betalade var nästan 3 gånger mer än vad han hade betalat..
bitarna kom i en beg kartong..  Jag gav ingen feedback och inte heller han..

Minnet är kort men gott, jag råkade dra iväg en till beställning lockad av ett lågt set pris långt senare.. När jag fick invoicen höll jag på att trilla baklänges och kom ihåg den förra fadäsen..
Jag lyckades backa mig ur och cancellera ordern. (jag kolla upp den verkliga fraktkostnaden via fraktbolagets hemsida och han hade åter kryddat priset rejält. Handrar kunder med lågt pris men tar igen det på hög S/H.

Han har dessutom på den tiden jag hängde i BL chatt erbjudit mig att köpa bitar utanför systemet
?

Dieter_A

#61
Han har mycket negativ respons. Även den neutrala responsen visar att allt inte står rätt till. Den positiva responsen är sval.

Om han körde fultrix mot BL förut, så kanske han fortfarande gör det?
Jobbigt med dåliga butiker. Kanske hittar något som går att rapportera till BL.
Lycka till! /D


Edit: Ingen kritik mot säljaren från mig. Det finns säkert en naturlig förklaring. Jag är inte insatt.

Kwagge

Jag tycker om att gynna våra svenska BL butiker.

jimmyspekerod
JAE Bricks
Min Brick Butik

har jag handlat av den senaste tiden av. Mycket bra har ALLA varit.

Har även handlat av Stockholm Bricks nu två gånger i rad. En extremt trevlig säljare som jag har haft kontakt med under tiden. Informerat om när nya bitar har kommit. Sen att det är fraktfritt över 100kr fram till den siste november gör ju inte det sämre!

Härligt med ALLA svenska BL butiker!!!

Tack för att Ni finns!

swestar

Citat från: Kwagge skrivet 02 november 2012 kl. 21:56
Jag tycker om att gynna våra svenska BL butiker.

jimmyspekerod
JAE Bricks
Min Brick Butik

har jag handlat av den senaste tiden av. Mycket bra har ALLA varit.

Har även handlat av Stockholm Bricks nu två gånger i rad. En extremt trevlig säljare som jag har haft kontakt med under tiden. Informerat om när nya bitar har kommit. Sen att det är fraktfritt över 100kr fram till den siste november gör ju inte det sämre!

Härligt med ALLA svenska BL butiker!!!

Tack för att Ni finns!
Kan bara hålla med, plöjt ner ett par tusen kr förra månaden på bla dessa butiker ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

marpe

Citat från: Kwagge skrivet 02 november 2012 kl. 21:56
Jag tycker om att gynna våra svenska BL butiker.
Instämmer. De lokala butikerna är mycket viktiga. Under oktober jag handlat från följande svenska butiker. Technic fan, GislanderTrading, Min Brick Butik, Tommy's Store, Ålidhems Ponnyslakteri.


Fredde

Hej på er alla LEGO-vänner!

Jag undrar om det finns någon här som har erfarenhet av att handla från ValueBrick (valuebrick.at)? Hur upplevde du/ni isf leveranstiden, packningen och servicen?

Tacksam för svar!

// F

marpe

@Fredde. Butiken har bara sålt till en person tidigare och det var 2010. Det hittar du så här: Längst upp på sidan står Maintained by ValueBrick.at (9) Klicka på nian och se se att det står köpare 8 gånger. Säljare 1. Köparen bor i USA.  :)

lindyhep

Citat från: marpe skrivet 18 december 2012 kl. 15:32
@Fredde. Butiken har bara sålt till en person tidigare och det var 2010. Det hittar du så här: Längst upp på sidan står Maintained by ValueBrick.at (9) Klicka på nian och se se att det står köpare 8 gånger. Säljare 1. Köparen bor i USA.  :)

Om inte Fredde tittat utanför Bricklink.... http://www.valuebrick.at/

JohanW verkar iaf ha handlat därifrån
http://www.swebrick.se/index.php?topic=831.msg68171#msg68171

andreas E

Har handlat därifrån.
Fungerade bra .
Leverans på ca 1 vecka i vadderad påse.

Fredde

Alright, låter helt OK.

Har kontaktat ett par svenska säljare ang ett set "som jag bara måste ha" (det där jobbiga måste ha-suget har slagit till igen ;-) men om de inte kan få fram det så gör jag ett försök med just ValueBrick.

Jag bugar och bockar för era svar!

swestar

Lagt några BL-ordrar idag. 1 order från (A - Z International) Tyskland. Någon som har nån erfarenhet från denna affär?
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Record

Citat från: swestar skrivet 17 januari 2013 kl. 22:05
Lagt några BL-ordrar idag. 1 order från (A - Z International) Tyskland. Någon som har nån erfarenhet från denna affär?

Jag har köpt från den butiken, allt var bra, snabb leverans, bra bitar.
Friskt satsat, hälften vunnet..

swestar

Citat från: Record skrivet 17 januari 2013 kl. 22:12
Citat från: swestar skrivet 17 januari 2013 kl. 22:05
Lagt några BL-ordrar idag. 1 order från (A - Z International) Tyskland. Någon som har nån erfarenhet från denna affär?

Jag har köpt från den butiken, allt var bra, snabb leverans, bra bitar.
Härligt, Tack så mycket för infon. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skafte


Myko

Har handlat av A-Z många gånger, jättebra butik.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.