Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

3023: A Plate OCD

Startat av CopMike, 07 maj 2023 kl. 21:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Eriol

Citat från: Skafte skrivet 09 oktober 2023 kl. 00:13Medium Tan (Lego: Warm Tan) siktad på BaP, tyvärr ej i lager, men det lär ju komma.

Pearl Gold verkar ju däremot finnas i lager redan:

pearlgold.JPG

Ska dock försöka hålla mig från att göra en Wolcker-beställning på den...   :-\

Gideon

#16
Citat från: Eriol skrivet 09 oktober 2023 kl. 10:53Ska dock försöka hålla mig från att göra en Wolcker-beställning på den...  :-\
Såhär menar du?  8)
Wolcker-beställning.png
Wolcker-beställning utcheckning.png

Skafte

Men ändå lite intressant att av 65 färger (Known Colors) på BL så finns 57 att beställa på BaP (när Md Tan finns i lager). Endast 55kr (plus 31+62+frakt...).

Eriol

Citat från: Gideon skrivet 09 oktober 2023 kl. 01:29Mottlingsbit!!
Finns ju även 2x4 plate i samma färg. Öknar behöver inte längre vara så ökentråkiga...

CitatSåhär menar du?  8)

Hur kunde du kopiera från min skärm? Har jag blivit hackad???  ;D

Gideon

Citat från: Skafte skrivet 09 oktober 2023 kl. 12:18Men ändå lite intressant att av 65 färger (Known Colors) på BL så finns 57 att beställa på BaP (när Md Tan finns i lager). Endast 55kr (plus 31+62+frakt...).
Guldläge om man vill starta en ny samling! (Och bidra till att fortsätta göra PaB-leveranstiderna orimliga när allt ska handplockas ;D )

Skafte

Om ett dussin samlare går ihop så slipper man avgifter och frakt...

Eriol

Citat från: Skafte skrivet 09 oktober 2023 kl. 12:18Men ändå lite intressant att av 65 färger (Known Colors) på BL så finns 57 att beställa på BaP (när Md Tan finns i lager). Endast 55kr (plus 31+62+frakt...).
55 får jag det till. Kände mig nästan lite förnärmad när du börjar påstå att det skulle vara LÄTT att få ihop en samling. Jag äger ju ändå 7 färger som inte längre finns i produktion...

Skafte

Sök även på 28653, det är alla i trans.  :)

Eriol

Kanske dags att uppdatera lite om hur det går med färgsamlandet? Fick hem Pearl Gold och Medium Tan för ett tag sedan, men har inte fått upp dem på min samlingsplatta än eftersom den ligger nedpackad i en kartong någonstans. Och kanske var det lika bra det eftersom nu tydligen 1x2 plate kommer vara en av de första bitarna ut i den nya färgen Reddish Orange också så att man ändå måste organisera om samlingen: https://www.newelementary.com/2023/12/lego-friends-parts-review-42639-andreas.html

Gjorde ytterligare ett försök att få tag i en Aqua-bit också eftersom jag såg den i en svensk BL-butik, men det visade sig tyvärr vara en felregistrering när jag bad säljaren kolla lite mer noga. Distinktionen mellan Aqua och Light Aqua är ju extra knepig pga namnförbistringen mellan BL och Lego... 

andreaseldh

Setet kommer 1 januari och kostar 2249,90 kr så jag avstår! Hur är erfarenheten enligt er andra, när några få bitar släpps i en ny färg på Bricklink; gör hypen att de blir onödigt dyra i början?

Eriol

De kommer nog relativt snabbt på Pick a Brick för typ 73 öre styck som de andra färgerna. Jag har ingen panik.

Eriol

#26
Citat från: andreaseldh skrivet 26 december 2023 kl. 19:20Setet kommer 1 januari och kostar 2249,90 kr så jag avstår! Hur är erfarenheten enligt er andra, när några få bitar släpps i en ny färg på Bricklink; gör hypen att de blir onödigt dyra i början?

Reddish Orange-bitarna har nu kommit i massor av set, särskilt rymdseten i City-temat använder sig av den nya färgen. Minsta setet som har 1x2 plate i Reddish Orange är , någon som sett det i butik?

Skafte

Lekia Visby annonserar att man får den på köpet när man köper valfritt annat City.

andreaseldh

Finns gott om dem på Bricklink för €3.32 och uppåt!

Eriol

Bara tre hål (Maersk Blue, Reddish Orange och Sky Blue) i samlingen nu för att vara komplett vad gäller BL:s known colors. Tar med mig lite dubletter till Sundsvall om någon vill byta, bland annat 1 Aqua ( @CopMike har första tjing på den) och ett antal i Medium Tan, Pearl Gold, Glow In Dark White mm.

IMG_6068.JPG

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.