Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Jag roar (?) mig med att ta isär mars cb. Första av två symptomfria dagar efter förkylning.

Sysslan låter sig göras vid köksbordet, så jag kan göra den pysslande 5-åringen sällskap.

Vi lyssnar på Frost-låtarna. Jag har det bra på det hela taget!

ingels

#361
För Lego vet jag inte men jag unnade mig själv detta (Den kommer till Tobakshandeln i Kupolen, Borlänge hedanefter)
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

andreaseldh

Idag packade jag Relativitetsteorin för transport (det gäller att vara ute i god tid) och idag är det även premiär för min uppdaterade signatur: Lustiga huset får stryka på foten för att ge plats åt Albert, Marie, Niels och Albert!

Jesperrydhog

Lite lego lampor sortering.

Corpset

Suttit och sorterat in bitar och lagt in en del i databasen... inte det allra roligaste, men det blir roligare när man bygger när det väl är gjort.

swestar

#365
Sorterar . Bra part set, 3000+ bitar för under 2000 kr. Kan bli ett till köp. :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swemixon

Inte så mycket för mitt eget Lego men väl för mina två grabbar (8 resp 10 år). De har blivit lite avundsjuka på mina välsorterade bitar så nu vill de ha sitt sorterat. Sortimentlådor inköpta och bordet i gillestugan är numera sorteringscentral. De har fått/samlat på Lego sedan de var i 4-årsåldern så det är en hel del att gå igenom.

ColA

Rastar djuren lite  :)


Jesperrydhog

#368
Detta har jag gjort för Lego idag. Tagit bort lite gamla byggen
Och fixade upp lite annat små sett.

Record

Citat från: Jesperrydhog skrivet 16 november 2020 kl. 15:41
Detta har jag gjort för Lego idag. Tagit bort lite gamla byggen
Och fixade upp lite annat små sett.

Ser bar ut med alla brandbilar, kul att brandstationen 6382 finns mitt i, det är ett av mina favoritset!  :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Jesperrydhog

#370
Citat från: Record skrivet 16 november 2020 kl. 15:46
Citat från: Jesperrydhog skrivet 16 november 2020 kl. 15:41
Detta har jag gjort för Lego idag. Tagit bort lite gamla byggen
Och fixade upp lite annat små sett.

Ser bar ut med alla brandbilar, kul att brandstationen 6382 finns mitt i, det är ett av mina favoritset!  :)
Det tycker jag med.  Och att det passar  perfekt.

Magnus den store

Citat från: Record skrivet 16 november 2020 kl. 15:46
Citat från: Jesperrydhog skrivet 16 november 2020 kl. 15:41
Detta har jag gjort för Lego idag. Tagit bort lite gamla byggen
Och fixade upp lite annat små sett.

Ser bar ut med alla brandbilar, kul att brandstationen 6382 finns mitt i, det är ett av mina favoritset!  :)

Jo, har jag goda minnen av. Jag och min kompis tände ett värmeljus och eldade lite papper som brandsoldaterna skulle släcka. Det var inte populärt hos päronen. Kanske därför som jag aldrig fick en brandstation som barn?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Jesperrydhog

#372
Nu har du nog  säkert  skansen för att köpa en  brandstation eller flera om det går vill säga.  :)

Record

Citat från: Magnus den store skrivet 16 november 2020 kl. 16:40
Citat från: Record skrivet 16 november 2020 kl. 15:46
Citat från: Jesperrydhog skrivet 16 november 2020 kl. 15:41
Detta har jag gjort för Lego idag. Tagit bort lite gamla byggen
Och fixade upp lite annat små sett.

Ser bar ut med alla brandbilar, kul att brandstationen 6382 finns mitt i, det är ett av mina favoritset!  :)

Jo, har jag goda minnen av. Jag och min kompis tände ett värmeljus och eldade lite papper som brandsoldaterna skulle släcka. Det var inte populärt hos päronen. Kanske därför som jag aldrig fick en brandstation som barn?

Haha, det lät lite väl ambisiöst 8)  hade jag gjort det hade jag nog aldrig sett "röken" (Kriminellt dålig ordvits) av nått LEGO mer, morsan lider av panisk eldskräck  :P.
Friskt satsat, hälften vunnet..

swestar

#374
Sambon hittade 3 st lampor i gömmorna idag som hon tyckte jag skulle slänga in i ett av DETOLF skåpen. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.