Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Tie Fighter


o0ger

Sorterar...
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


mechamike

Köpte luft på tub på Biltema (tack Minus för tipset)..   Det är dax för storstädning av de moc's som ska få överleva ett tag till.
Jag märkte även upp ytterligare några "för"-sorteringslådor.

Just nu har min sorterings cykel följande steg

1a. Låda för set som ska deboxas
1b. Låda för set som ska byggas
1.c Låda för Moc/Sets som ska rivas

2a. Låda för pre-packs
2b. Låda för bricklink ziplock


3. Låda för öppnade Pre packs
4  Försorteringslådor för , Bricks , slopes, round, plate , wedge plate, Minifig, techninc, Burp's, printed,
5 Slut destination i "bra plast", sortimentskåp eller låda.

Jag satte även upp lite "butikskrokar" för förvaring av mindre set och nyckelringar.
?

Markus

Här är Lego-rummet jag håller på med.  :)
Jag har precis målat klart väggar och fått till belysning och hyllor. kommer att köpa ytterligare förvaring att förvara sortimentskåpen i.







Magnus den store

Citat från: Markus skrivet 15 oktober 2015 kl. 16:27
Här är Lego-rummet jag håller på med.  :)
Jag har precis målat klart väggar och fått till belysning och hyllor. kommer att köpa ytterligare förvaring att förvara sortimentskåpen i.

Snyggt, det ser ganska avskalat ut nu, men det lär ändras när det byggs.

Allmänt tips för Lego-rum: fast belysning under bord. Guld värt när man tappar bitar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Peter S

Sorterar och sorterar. Det tar aldrig slut. Har stoppat ner allt i lådor vartefter det ramlat in genom dörren och nu måste jag ta hand om det...

Storm_666

Idag köpte jag ett skåp med lite större backar/lådor som skall kunna husera större bitar eller större mängder som blir för mycket för lådorna i sortimentskåpet eller backarna i stativet  :P

robinnilsson403

Packat ner min modulhusgata inför den stundande flytten. Ett par hus kommer inte att ställas ut igen, men de kommer att ersättas av nya.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

o0ger

Citat från: Peter S skrivet 17 oktober 2015 kl. 16:48
Sorterar och sorterar. Det tar aldrig slut. Har stoppat ner allt i lådor vartefter det ramlat in genom dörren och nu måste jag ta hand om det...

Det tar slut. Jag lovar ;). Det är skönt när det är klart
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ByggareDan

Citat från: o0ger skrivet 17 oktober 2015 kl. 21:33
Citat från: Peter S skrivet 17 oktober 2015 kl. 16:48
Sorterar och sorterar. Det tar aldrig slut. Har stoppat ner allt i lådor vartefter det ramlat in genom dörren och nu måste jag ta hand om det...

Det tar slut. Jag lovar ;). Det är skönt när det är klart

Har själv också sorterat ett par tusen bitar från rivna set, även om det är klart nu så kommer ju ett par tusen nya bitar om en vecka från bulken, så blir ju rundgång liksom.

/ByggareDan



o0ger

Citat från: ByggareDan skrivet 17 oktober 2015 kl. 21:37
Citat från: o0ger skrivet 17 oktober 2015 kl. 21:33
Citat från: Peter S skrivet 17 oktober 2015 kl. 16:48
Sorterar och sorterar. Det tar aldrig slut. Har stoppat ner allt i lådor vartefter det ramlat in genom dörren och nu måste jag ta hand om det...

Det tar slut. Jag lovar ;). Det är skönt när det är klart

Har själv också sorterat ett par tusen bitar från rivna set, även om det är klart nu så kommer ju ett par tusen nya bitar om en vecka från bulken, så blir ju rundgång liksom.

/ByggareDan
Bulkbitarna är ju redan sorterade :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Citat från: ByggareDan skrivet 17 oktober 2015 kl. 21:37
Citat från: o0ger skrivet 17 oktober 2015 kl. 21:33
Citat från: Peter S skrivet 17 oktober 2015 kl. 16:48
Sorterar och sorterar. Det tar aldrig slut. Har stoppat ner allt i lådor vartefter det ramlat in genom dörren och nu måste jag ta hand om det...

Det tar slut. Jag lovar ;). Det är skönt när det är klart

Har själv också sorterat ett par tusen bitar från rivna set, även om det är klart nu så kommer ju ett par tusen nya bitar om en vecka från bulken, så blir ju rundgång liksom.

/ByggareDan
Nej! Det tar slut! Basta!  ;D

Stigge72

Citat från: Peter S skrivet 17 oktober 2015 kl. 21:40
Citat från: ByggareDan skrivet 17 oktober 2015 kl. 21:37
Citat från: o0ger skrivet 17 oktober 2015 kl. 21:33
Citat från: Peter S skrivet 17 oktober 2015 kl. 16:48
Sorterar och sorterar. Det tar aldrig slut. Har stoppat ner allt i lådor vartefter det ramlat in genom dörren och nu måste jag ta hand om det...

Det tar slut. Jag lovar ;). Det är skönt när det är klart

Har själv också sorterat ett par tusen bitar från rivna set, även om det är klart nu så kommer ju ett par tusen nya bitar om en vecka från bulken, så blir ju rundgång liksom.

/ByggareDan
Nej! Det tar slut! Basta!  ;D
Om man kämpar på ordentligt, så kan det ta slut många gånger... ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.