Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinAberg

Citat från: Anders67 skrivet 21 februari 2015 kl. 11:26
3 studs djup
Ok, tänkte få in mina Simpsonsgubbar i lite bättre skydd än nuvarande vitrinskåp, så får nog köpa en och testa nästa gång man är på IKEA.

Hallonsylt

Äntligen fått upp min Falcon på väggen!

Länk till bild: http://imgur.com/4TMKLNl

Anders67


Larry Lars

#93
Gjorde jag något för mitt LEGO idag?

Jag gick till jobbet och lämnade legorummet och hela samlingen i händerna på två besökande släktingar. Gossar på sju respektive nio år.

Räknas det? ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Markus

Väntar på ytterligare sortimentskåp från Clas Ohlson. 3 st till blir det  ;)

Markus

Fick precis hem mina tre sortimentskåp. Efter lite skruvande och fixande sitter de nu uppe.  :D
Känns bra att ha ordentlig ordning nu och även plats för min samling att växa  :)


ByggareDan

Trevligt litet lekrum, nu blir man ju lite avundsjuk.
Vill ju också ha ett dedikerat Legorum/Lekrum.


/ByggareDan

BeardedNerd

Jag köpte ett till sortimentskåp och sorterade ut överbefolkade lådor dit. Det gäller att hitta en bra balans mellan stora lådor och tillräckligt många små fack.

Markus

Citat från: BeardedNerd skrivet 03 mars 2015 kl. 10:45
Jag köpte ett till sortimentskåp och sorterade ut överbefolkade lådor dit. Det gäller att hitta en bra balans mellan stora lådor och tillräckligt många små fack.

Håller helt med  :)
Sorterade ut ett av mina gamla sortimentskåp idag där jag hade Technic samt lådor som var opaka.
Ersatte allt med nya genomskinliga lådor och passade på att gå igenom och sortera Technic bitarna när jag ändå höll på  :D


Chrisse

Jag har för första gången köpt lösdelar till mitt Lego för att byta ut delar i ett set som inte är original... ack ja jag börjar snöa in mig på lego...

dalle

Satte upp en konsolhylla i mitt legorum. Hyllan blev bra.  :) Lyckades dock träffa kabeln till takarmaturen när jag borrade. Så nu har jag ingen belysning i taket.  :(

Vibora

Citat från: dalle skrivet 12 april 2015 kl. 09:05
Satte upp en konsolhylla i mitt legorum. Hyllan blev bra.  :) Lyckades dock träffa kabeln till takarmaturen när jag borrade. Så nu har jag ingen belysning i taket.  :(
...och 230 V i konsolen?

SvanteOlof

Städade undan min fars och systers skräp till ena halvan av mitt tonårsrum i källaren på huset där jag bor och började installera mitt legorum. Jag ha fyra stycken sorteringshyllor från biltema som jag försöker sortera i. Det går si sådär för tillfället. Jag är glad att jag nu har ett rum som enbart är till för legot... och skräp som tillhör min far och syster.
ordvits: studsmatta = 4186

Carl T

Jag har beställt en luftrenare, något jag gått och funderat på att skaffa i flera år. Förhoppningsvis kommer den att minska mängden damm som lägger sig i mitt legorum, och dessutom minska lukten från mina IKEA-möbler av spånskivor och obehandlat trä.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

dalle

Ja, lukten av obhandlat trä kan ju driva en till vansinne. Tacka vet jag plast.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.