Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Citat från: ingels skrivet 21 oktober 2020 kl. 20:04
25% på Lego City & Ninjago (och andra set?) på ICA Maxi

Friends också. Haffade några plus Ninjago-snurror på halva priset-hyllan. 48kr i stället för 129.

Eriol

Citat från: Skafte skrivet 21 oktober 2020 kl. 20:36
Citat från: ingels skrivet 21 oktober 2020 kl. 20:04
25% på Lego City & Ninjago (och andra set?) på ICA Maxi

Friends också. Haffade några plus Ninjago-snurror på halva priset-hyllan. 48kr i stället för 129.

Rea på rea är bra.  :) Var Hidden Side-seten nedsatta ytterligare också? Såg att tex reades ut för 190 kr redan tidigare (359 kr ord pris).

Skafte

Inget nedsatt HS på Maxi Visby tyvärr!

Eriol

Toyspace har tydligen tjuvstartat med Black Friday. Finns en del som känns klart prisvärt, Corner Garage 1400 kr, Liebherr Grävmaskinen 3075 kr, Central Perk 565 kr osv.

https://toyspace.se/black-month-2020/lego

janhansson

#5569
Lekia kommer tydligen köra 25% Black-friday-rea på alla ordinariepriser fredag-söndag.
Tillägg: Det verkar vara väldigt många set som redan är slutsålda online.

o0ger

Citat från: janhansson skrivet 26 november 2020 kl. 21:06
Lekia kommer tydligen köra 25% Black-friday-rea på alla ordinariepriser fredag-söndag.
Tillägg: Det verkar vara väldigt många set som redan är slutsålda online.
...och förmodligen väldigt många som har råkat prishöjas lagom till rean.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BrickMe

Citat från: Eriol skrivet 15 november 2020 kl. 21:07
Toyspace har tydligen tjuvstartat med Black Friday. Finns en del som känns klart prisvärt, Corner Garage 1400 kr, Liebherr Grävmaskinen 3075 kr, Central Perk 565 kr osv.

https://toyspace.se/black-month-2020/lego

Eftersom Lekias ordinarie priser ligger markant över de flesta nätbutikerna så gör 25% rabatt inte mycket... Nu när det är Black week/Friday & cyber måndagen antågande..
På prisjakt kan man tydligt se pristrenderna och jag kan bara hålla med Eriol om att som det ser ut nu (på torsdagen) så gör man ett klipp på framförallt ovan nämnda sätt.
Mitt "dagens fynd" fick bli ett till corner garage som parts pack :)

Eriol

Citat från: BrickMe skrivet 26 november 2020 kl. 22:09
Citat från: Eriol skrivet 15 november 2020 kl. 21:07
Toyspace har tydligen tjuvstartat med Black Friday. Finns en del som känns klart prisvärt, Corner Garage 1400 kr, Liebherr Grävmaskinen 3075 kr, Central Perk 565 kr osv.

https://toyspace.se/black-month-2020/lego

Eftersom Lekias ordinarie priser ligger markant över de flesta nätbutikerna så gör 25% rabatt inte mycket... Nu när det är Black week/Friday & cyber måndagen antågande..
På prisjakt kan man tydligt se pristrenderna och jag kan bara hålla med Eriol om att som det ser ut nu (på torsdagen) så gör man ett klipp på framförallt ovan nämnda sätt.
Mitt "dagens fynd" fick bli ett till corner garage som parts pack :)

Åhlens har också 25% på alla leksaker inklusive Lego idag. Men det är lite samma sak som Lekia, hittar knappt några priser där de faktiskt är i närheten av billigast trots detta.

janhansson

Citat från: o0ger skrivet 26 november 2020 kl. 21:39
Citat från: janhansson skrivet 26 november 2020 kl. 21:06
Lekia kommer tydligen köra 25% Black-friday-rea på alla ordinariepriser fredag-söndag.
Tillägg: Det verkar vara väldigt många set som redan är slutsålda online.
...och förmodligen väldigt många som har råkat prishöjas lagom till rean.

Jag gjorde en liten jämförelse och krokodilloket och Baracudapiraterna verkar i alla fall kosta samma som i september på några kronor när.
Oavsett svårt att bli lurad om det inte finns så mycket att köpa  ;)

matgri

#5574
Gillar man Lego Education så har leverantören First Scandinavia hyfsat bra priser idag. I alla fall svårt att hitta billigare någonstans i Europa just nu.
Riktar sig främst mot skolor. och företag. Men det går att köpa även som privatperson.
WeDo 2, Spike Prime och EV3.
https://www.fspartner.se/categories/black-friday

\Mats


Åsneskott

#5575
Efter många års sneglande på swebrick har jag äntligen skapat mig ett konto.
Med rabattkoden LEKIABENIFY20 får man ytterligare 15% rabatt på lekia.se just nu. Det funkar efter de 25% rabatt som redan gäller under BF-helgen så t.ex. kan man köpa Garaget på hörnet för 1274kr.

CopMike

Citat från: Åsneskott skrivet 27 november 2020 kl. 13:44
Efter många års sneglande på swebrick har jag äntligen skapat mig ett konto.
Med rabattkoden LEKIABENIFY20 får man ytterligare 15% rabatt på lekia.se just nu. Det funkar efter de 25% rabatt som redan gäller under BF-helgen så t.ex. kan man köpa Garaget på hörnet  för 1274kr.
Tack för den koden :)! För mig gav den "bara" 15% men 783:- för är inte fel ;D!

Åsneskott

Citat från: CopMike skrivet 27 november 2020 kl. 14:01
Citat från: Åsneskott skrivet 27 november 2020 kl. 13:44
Efter många års sneglande på swebrick har jag äntligen skapat mig ett konto.
Med rabattkoden LEKIABENIFY20 får man ytterligare 15% rabatt på lekia.se just nu. Det funkar efter de 25% rabatt som redan gäller under BF-helgen så t.ex. kan man köpa Garaget på hörnet  för 1274kr.
Tack för den koden :)! För mig gav den "bara" 15% men 783:- för är inte fel ;D!

Sorry! Jag redigerade till 15% när jag insåg mitt misstag. Kodens "20" fick mig att tro att det var just 20% men det stod klart och tydligt att det var 15%. Oavsett så gör det ju Lekias priser betydligt bättre på det fåtal set de har i webblager.
Kul att kunna bidra med något.

danielbrrssn

#5578
Blev ett
Citat från: CopMike skrivet 27 november 2020 kl. 14:01
Citat från: Åsneskott skrivet 27 november 2020 kl. 13:44
Efter många års sneglande på swebrick har jag äntligen skapat mig ett konto.
Med rabattkoden LEKIABENIFY20 får man ytterligare 15% rabatt på lekia.se just nu. Det funkar efter de 25% rabatt som redan gäller under BF-helgen så t.ex. kan man köpa Garaget på hörnet  för 1274kr.
Tack för den koden :)! För mig gav den "bara" 15% men 783:- för är inte fel ;D!

Köpte en jag med.

Pekblom

I dag har jag sparat 4000kr :)
Lekia vill inte acceptera kortbetalning och efter som jag och inte gillar klarna blev det inget köp.
Hade köper gått igenom hade jag tjänat 1000kr men nu sparade jag 4000kr ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.