Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

Ica Maxi i Högsbo (Göteborg) har technic-svävaren 42076 för 399,50 just nu.

HasseC

#5446
Citat från: Stigge72 skrivet 24 maj 2019 kl. 16:17
Lekia kör just nu 25% på allt Legofilmen 2-lego. Hyllorna är märkta med normalt pris, men kassan drar 25%.Om jag minns rätt skulle det hålla på nästa vecka också.

Jag slog till på Apokalypseborg för 2249kr på Lekia i Nyköping. Känns som att de måste haft lite fel pris från början? Ett klart kap!

darthmortar

Citat från: HasseC skrivet 26 maj 2019 kl. 14:29
Citat från: Stigge72 skrivet 24 maj 2019 kl. 16:17
Lekia kör just nu 25% på allt Legofilmen 2-lego. Hyllorna är märkta med normalt pris, men kassan drar 25%.Om jag minns rätt skulle det hålla på nästa vecka också.

Jag slog till på Apokalypseborg för 2249kr på Lekia i Nyköping. Känns som att de måste haft lite fel pris från början? Ett klart kap!

Tyvärr finns den ej här till 50%
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

insurrection

Marieberg galleria Örebro har 75% på Lego Movie 2-set, såg jag på facebook.
Många som visar bilder på stora inköp i tråden så kanske är slut snart, men tänkte 75% ändå är för bra för att inte rapportera här.

shiftaltcmd

S@H rear ut lite mera nu. Runt 30% av ordinarie pris.

janhansson

#5450
Coop i Sisjön (Göteborg) har 50 procent på en hel del saker. Prisexempel Tågset för ca 700 kr och blå baseplates för under 30. Jag köpte så mycket jag kunde bära - bokstavligen. :)

Edit: vill nämna att det finns en specifik hylla där de verkar placera rea-Lego. Mycket där var alltså rea på rea, dock inte allt. (Bra med självscanning i sådana lägen)

Edit2: korrigering om tåget, det kostade 699,50 inte 600 (klassiskt tankefel)
Några fler exempel på priser:
Busstation   84,50,
Bergsarrest 349,50
Flodhusbåt 130,88

danielbrrssn


darthmortar

Bilka (Danmark) har minst 25% på allt Lego. De har ocksåmycket med rabatt upp till 60% i korgar här och var. Har dock bara varit på Bilka på Jylland så jag kan inte svara för öarna
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Skafte

Dubbla VIP-poäng på s@h nu. Och en fin pelikan på köpet!

Är det förresten någon mer än jag som fått ett lika klatschigt automatgenererat användarnamn på s@h? (se bild)

Joacim

Citat från: Skafte skrivet 01 juli 2019 kl. 12:55
Dubbla VIP-poäng på s@h nu. Och en fin pelikan på köpet!

Är det förresten någon mer än jag som fått ett lika klatschigt automatgenererat användarnamn på s@h? (se bild)

Vad då roligt namn...

Godtfred

Vet inte om jag tycker det var så kul... Med ett Japanskt uttal - kanske...

Gray

Har City Gross slutat med sin stående 20% rabatt på LEGO? Eller är det bara min lokala som gett upp?

Peter S

Citat från: Gray skrivet 02 juli 2019 kl. 12:39
Har City Gross slutat med sin stående 20% rabatt på LEGO? Eller är det bara min lokala som gett upp?
Såg ingen skylt hos min senast.

ingels

Citat från: Gray skrivet 02 juli 2019 kl. 12:39
Har City Gross slutat med sin stående 20% rabatt på LEGO? Eller är det bara min lokala som gett upp?

Svängde förbi den mellan Falun & Borlänge igår. Inga reaskyltar, väldigt utplockat och glest på hyllorna. Enda i reaväg förutom nåt enstaka set var Lego Movie 2 minifigs för 19.90:-
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

mossarp

EKO:- har väl annars alltid 20% på allt Lego.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.