Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Citat från: ingels skrivet 18 oktober 2018 kl. 21:31
Citat från: Glumsfield skrivet 18 oktober 2018 kl. 12:51
BR har 25% till och med söndag.

Enligt det finstilta gäller det ej redan nedsatta varor, kollade igenom deras Lego City utbud och där var allt redan nedsatt 😞
Har aldrig sett så många reaskyltar på legohyllan som igår när jag var inne i en fysisk butik. Man suckar!

Gefle1970

Coop Göteborg/Backaplan kör en 25% off på City-prylar. (Dom digitala skyltarna visar ej är reapriset). Gissar att det är samma priser på Br, men för dom som vill slippa köer i stan är detta ett alt. Köpte lite 59 och 99 kronors prytlar idag.

leon69

BR Leksaker kör 3 för 2

Idag t.o.m. 28 oktober får du köpa 3 LEGO byggset men bara betala för 2!
*Du får den billigaste varan på köpet. Gäller alla set med LEGO byggklossar,
ej redan nedsatta varor, LEGO Technic 42083 Bugatti
eller LEGO Star Wars 75192 Millenium Falcon.

mortil

Citat från: leon69 skrivet 25 oktober 2018 kl. 14:06
BR Leksaker kör 3 för 2

Idag t.o.m. 28 oktober får du köpa 3 LEGO byggset men bara betala för 2!
*Du får den billigaste varan på köpet. Gäller alla set med LEGO byggklossar,
ej redan nedsatta varor, LEGO Technic 42083 Bugatti
eller LEGO Star Wars 75192 Millenium Falcon.


Har dom prismatchning uppe på det ?
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

pareriksson

Citat från: mortil skrivet 25 oktober 2018 kl. 14:14
Citat från: leon69 skrivet 25 oktober 2018 kl. 14:06
BR Leksaker kör 3 för 2

Idag t.o.m. 28 oktober får du köpa 3 LEGO byggset men bara betala för 2!
*Du får den billigaste varan på köpet. Gäller alla set med LEGO byggklossar,
ej redan nedsatta varor, LEGO Technic 42083 Bugatti
eller LEGO Star Wars 75192 Millenium Falcon.


Har dom prismatchning uppe på det ?
Det hade BR förra gången de körde samma kampanj. I alla fall på BR Kungsgatan i Göteborg.

ingels

Ica Maxi Borlänge har för under trehundringen (Har för mig att det var kanske 30 eller 40:- under billigaste på Prisjakt). Är ju Dala Mini-Meet hos mig idag och är någon sugen åker vi dit och länsar det dom har på hyllan  ;D
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

BeardedNerd

Ibland kan man göra fynd, men verkligen, BR och TRU kör stenhårt på:
25% på alla ej redan prissänkta varor*




* Allt Lego är prissänkt med 1%

DanielEss

Citat från: BeardedNerd skrivet 27 oktober 2018 kl. 12:38
Ibland kan man göra fynd, men verkligen, BR och TRU kör stenhårt på:
25% på alla ej redan prissänkta varor*




* Allt Lego är prissänkt med 1%


Hipp hurra för standardiserade priser och kartellbildning.  :P

BeO

I helgen stannade jag till vid Bo Ohlssons i Tomelilla. Två Harry Potter-set var det bra pris på, för 799:- och för 499:-. Fanns fler prissänkta set, mest inom Friends och City, men minns icke vilka det var.

Gefle1970

LEGO Star Wars 75192 Millennium Falcon NU! 6336 kr på BR. Men skynda, för priset kan hoppa upp igen till 8448 kr! (som det gjorde i början på veckan).

Aqualize

#5395
Tyvärr är jag lite sen att tipsa, jag beställde i natt. Då fanns alla sakerna i lager också.
Toys"R"US kör Black Thursday
25% på Lego Technic (förutom 42083 Bugatti)
Och de räknade 31313 Mindstorms EV3 i detta, den brukar ju ha väldigt stabil prisbild (hann norpa mig ett!)

Jag har inte räknat ut för alla men för de 4 set som kom i höstas hade jag inte köpt och de har aldrig varit så billiga i svenska butiker enligt prisjakt.

https://www.toysrus.se/varumaerken/lego/lego-technic/?prefn1=allowedBanners&sz=36&prefv1=TRU_SE


Edit: Jag noterar att de flesta priserna är tillbaka på det normala även om etiketten "black weekend" sitter på vissa som inte är prissänkta (på hemsidans bild). De har nog missat det. Jag är nöjd med att de saker jag köpte, https://www.swebrick.se/index.php?topic=831.msg259287#msg259287 , inte gått ner lägre i pris hos någon annan butik (man är ju inte glad om det blev ännu billigare hos någon annan).

mossarp

TRU var även riktigt billiga på Slave 1.
1259:- men de tog slut snabbt...
Tur att man kollade lite direkt på TRU för det tog det lång tid innan Prisjakt uppdaterades.
Såg att en del saker tog ett par timmar innan man fick en notis från Prisjakt om det.

Gefle1970

#5397
2910 kr TRU! (GBG)
5003 kr TRU! (GBG)

Skafte

Blev förvånad när jag på BRs hemsida såg årets Friendskalender nedsatt till en hundring - flera dagar innan fösta december. Givetvis var de slutsålda, men jag slank in på affärn här i Visby, och det fanns kvar! Kolla era lokala butiker - 557 bitar (i år utan minidolls och tillbehör, bara knaprigt byggmaterial) för 100 är ju svårslaget!  :)

skitkid

Webhallen säljer ut lådorna med Unikitty cmf för 990kr (ord. 1790), vilket blir 16,50/st!
/skitkid

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.