Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

darthmortar

Lekia (Babya) i Jönköping har 25% på alla leksaker nu i helgen. Ännu inte så farligt urplockat.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Anders67

Citat från: darthmortar skrivet 28 oktober 2017 kl. 12:28
Lekia (Babya) i Jönköping har 25% på alla leksaker nu i helgen. Ännu inte så farligt urplockat.
Lite synd att priserna är högre på setten än de var vi september då jag fotade av några  :o om det är en normal prisjustering eller lite fulspel må så vara, oavsett så har de normalt sett bra priser men sämre sortiment än förr.

darthmortar

Citat från: Anders67 skrivet 28 oktober 2017 kl. 15:53
Citat från: darthmortar skrivet 28 oktober 2017 kl. 12:28
Lekia (Babya) i Jönköping har 25% på alla leksaker nu i helgen. Ännu inte så farligt urplockat.
Lite synd att priserna är högre på setten än de var vi september då jag fotade av några  :o om det är en normal prisjustering eller lite fulspel må så vara, oavsett så har de normalt sett bra priser men sämre sortiment än förr.

Har själv inte noterat någon prisänding. De har ju prisgaranti mot både butik och nätet, så hittar man billigare så justerar dem. Kan bland annat nämna att de har normalpris på cmf för 29kr, jämfört med alla andra som tar 39kr. Gällande sortimentet tycker jag dem har samma som alla andra leksaksbutiker?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

UCSELEFANT

Någon som har något tips på vart man kan hitta Lego Star Wars ucs set till hyfsat pris?

o0ger

Hej UCSELEFANT!

Det är tyvärr omöjligt. Eftersom alla vill ha dem. Bästa priset får du förmodligen om du köper dem nya på rea medans de fortfarande finns till försäljning. Om du är ute efter äldre modeller så skjuter priserna i höjden. Ibland kan det vara värt att bricklinka ihop bitarna, men det är tidskrävande och ändå ganska dyrt.

Om du blir medlem i föreningen Swebrick så får du tillgång till vår Köp/Sälj-avdelning där sådana set ibland säljs, men hyfsat pris?... nej.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BeardedNerd

Jag kan tillägga att det förekommer, sporadiskt, att exempelvis Toys R Us eller Lekia har reor rakt av på allt Lego eller specifikt för Star Wars, vanligtvis 25%. Eftersom de har en del UCS kan man göra fynd då. Men de flesta reorna brukar numera uttryckligen inte gälla för Lego.


darthmortar

Rusta säljer Bionicle bla mfl för 99kr st, 199kr, och 149kr.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

o0ger

Citat från: darthmortar skrivet 10 november 2017 kl. 14:04
Rusta säljer Bionicle bla mfl för 99kr st, 199kr, och 149kr.
YES! Om man väntar några veckor så kommer de kosta hälften då förmodligen :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

darthmortar

Citat från: o0ger skrivet 10 november 2017 kl. 14:11
Citat från: darthmortar skrivet 10 november 2017 kl. 14:04
Rusta säljer Bionicle bla mfl för 99kr st, 199kr, och 149kr.
YES! Om man väntar några veckor så kommer de kosta hälften då förmodligen :)

=)
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.


andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

bileam


Glumsfield

Kan tipsa om att Gekås säljer Heavy Haul Train-byggsatsen för 899 just nu. Hyfsat pris. Kostar dubbelt så mycket i princip i vanliga fall.

crowwlime_


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.