Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

KallEl75

Citat från: Skafte skrivet 29 april 2017 kl. 15:30
Var det inte snack om dubbel VIP-poäng på SW-grejer också?

Detta bör tas med en nypa salt, men om jag förstod Lego.com rätt gällde de dubbla VIP-poängen bara för Nordamerika där de inte verkar ha några set nedsänkta med 40%.

Hade kanske känts som mer rättvist med dubbla VIP-poängen jämfört med att vissa set reas ut som bara den, men förhoppningsvis kan ju de rabatterna glädja någon. :) 

Boathill

Var ju precis 3x VIP, så dubbla VIP på SW känns som de hade kvittat :)

KallEl75

Citat från: Boathill skrivet 30 april 2017 kl. 13:24
Var ju precis 3x VIP, så dubbla VIP på SW känns som de hade kvittat :)

Det hade väl spelat en ganska stor roll egentligen då man inte kunde köpa snowspeedern till de trippla VIP-poängen.

Med tanken på det setets pris hade i alla fall jag väldigt gärna velat få dubbla poäng för det inköpet i alla fall.

lingonfil

Citat från: zeke skrivet 30 april 2017 kl. 12:50
Resterande dagars 40% set:

Jag har inte riktigt begripigt det här med 40%. Jag har inte sett något set till 40% rabatt, bara 10% på all star wars.

Kwagge

Citat från: lingonfil skrivet 01 maj 2017 kl. 12:17
Citat från: zeke skrivet 30 april 2017 kl. 12:50
Resterande dagars 40% set:

Jag har inte riktigt begripigt det här med 40%. Jag har inte sett något set till 40% rabatt, bara 10% på all star wars.

Dagens..

https://shop.lego.com/en-SE/AT-ST-Walker-75153

Kwagge

Citat från: lingonfil skrivet 01 maj 2017 kl. 12:17
Citat från: zeke skrivet 30 april 2017 kl. 12:50
Resterande dagars 40% set:

Jag har inte riktigt begripigt det här med 40%. Jag har inte sett något set till 40% rabatt, bara 10% på all star wars.

Listan för varje dag:

April 29, Resistance X-wing Fighter
April 30, Scarif Stormtrooper
May 1, AT-ST Walker
May 2, Rebel Trooper Battle Pack
May 3, Luke's Landspeeder
May 4, Millennium Falcon
May 5, K-2SO
May 6, Battle on Scarif


Länken där informationen hittades:

https://brickset.com/article/27667/[uk-eu]-star-wars-40-discounts

lingonfil

Citat från: Kwagge skrivet 01 maj 2017 kl. 12:23
Citat från: lingonfil skrivet 01 maj 2017 kl. 12:17
Citat från: zeke skrivet 30 april 2017 kl. 12:50
Resterande dagars 40% set:

Jag har inte riktigt begripigt det här med 40%. Jag har inte sett något set till 40% rabatt, bara 10% på all star wars.

Listan för varje dag:

April 29, Resistance X-wing Fighter
April 30, Scarif Stormtrooper
May 1, AT-ST Walker
May 2, Rebel Trooper Battle Pack
May 3, Luke's Landspeeder
May 4, Millennium Falcon
May 5, K-2SO
May 6, Battle on Scarif


Länken där informationen hittades:

https://brickset.com/article/27667/[uk-eu]-star-wars-40-discounts

Danke schön. Nu är det mycket klarare. Det blir svårt att stå emot Millenium falcon för dryga tusenlappen. En AT-ST idag blir det nog också, fast jag sagt att jag slutat köpa sets. =)

Ichabod

Hej,

Tänkte bara säga att Toysrus säljer 75149-1 Resistance X-Wing Fighter för 510 kr, för er som missade Lego Shop erbjudandet. Kunde inte låta bli att plocka upp en 10242-1 MINI Cooper för 799 kr när jag var i farten, tror att det är ett helt ok pris.

  Hälsningar

orm

Tänkte bara bekräfta ovanstående. Köpte i Söndags i Barkarby. Står 995:- som pris på hyllan men visade upp online-priset på mobilen och fick settet för 510:-


lingonfil

LEGO ger en astromech droid (R3-M3) när man köper star wars. https://shop.lego.com/en-SE/free-R3M2-gift?CMP=EMC-SH2017_05_11_R3M2_ROE&HQS=Hero_A_CTA_EU_EN&RMID=SAH_2017_05_11_GWP_EMEA_R3M2&RRID=146784710

Någon som vet om det bara är på nätet eller om det även gäller för butikerna?

zeke

Butikspersonalen sa att de skulle ha den också.

Citat från: lingonfil skrivet 12 maj 2017 kl. 09:58
LEGO ger en astromech droid (R3-M3) när man köper star wars. https://shop.lego.com/en-SE/free-R3M2-gift?CMP=EMC-SH2017_05_11_R3M2_ROE&HQS=Hero_A_CTA_EU_EN&RMID=SAH_2017_05_11_GWP_EMEA_R3M2&RRID=146784710

Någon som vet om det bara är på nätet eller om det även gäller för butikerna?

Snyltgäst

Jag har aldrig varit med om att dessa erbjudanden inte gäller både fysisk butik och nätet, däremot brukar ju promos ta slut mycket tidigare på nätet än i butik, och eftersom det oftast finns kvar i butik när den officiella promotion tagit slut så delar de ut i efterhand efter samma premiss

Ozp

Citat från: Snyltgäst skrivet 12 maj 2017 kl. 16:22
Jag har aldrig varit med om att dessa erbjudanden inte gäller både fysisk butik och nätet, däremot brukar ju promos ta slut mycket tidigare på nätet än i butik, och eftersom det oftast finns kvar i butik när den officiella promotion tagit slut så delar de ut i efterhand efter samma premiss

Jag har snarare varit med om motsatsen. Att de tar slut först i butik. Men på senare tid har det faktiskt varit som du skriver.

andreaseldh

Webhallen har ett bra pris på Folkvagnen men den var slutsåld i Kista, så istället blev det ...

... fortsättning följer i Vad köpte du för LEGO idag? ...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.