Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

insurrection

(Jag funderar då på att sticka till TRU i Malmö)

Westberg

Jag  var in på Coop forum i Örnsköldsvik och fann att dom hade 50% på utvalda leksaker, inte mycket lego men dom hade Atlantis Neptunus-bärare 8075, men dom hade ett väldigt högt ordinarie pris på den: 699kr!!    Att jämföra med 469kr på Hiko.

Goldmember

Var på TRU barkaby igår, köpte den sista 8129 för 649.50:- (halva priset).
Frågade då lite om rean som börjar på fredag och då var det bl.a ca 25% på battle of endor (ca 850 efter avdrag) vilket inte är någon superdeal precis..och sen har de endast de minsta seten i PoP. 8039 Venator som också borde reas ut sa de att det INTE skulle vara någon rea på sedan vet jag inte om några andra sw set skulle reas ut, men det fanns i mina ögon inget intressant. Hela lego avdelningen var ganska utplockad.

Är det någon som vet vilka teman som skulle reas ut på BR?

/Goldmember

Fredrik

Citat från: Goldmember skrivet 05 januari 2011 kl. 20:06
Var på TRU barkaby igår, köpte den sista 8129 för 649.50:- (halva priset).
Frågade då lite om rean som börjar på fredag och då var det bl.a ca 25% på battle of endor (ca 850 efter avdrag) vilket inte är någon superdeal precis..och sen har de endast de minsta seten i PoP. 8039 Venator som också borde reas ut sa de att det INTE skulle vara någon rea på sedan vet jag inte om några andra sw set skulle reas ut, men det fanns i mina ögon inget intressant. Hela lego avdelningen var ganska utplockad.

Är det någon som vet vilka teman som skulle reas ut på BR?

/Goldmember
PoP setten låter mycket intressant, vet du ifall det var samma grejer runt om i landet som ska bort??

Helldesk

  Var på TRU Västerås idag i hopp om att få tag på SW lego till 50% efter att ha varit inne o läst här på swebrick.
  Vart lite besviken när 8129 skyltades för 899... frågade för säkerhets skull i kassan när jag gick dit tomhänt och fick svaret att priset var 649,50 - var bara till att vända om o grabba tag i en ask  :)  (fanns ganska många kvar när jag var där)

Aqualize

Citat från: Pekblom skrivet 05 januari 2011 kl. 17:35
Oj oj det blir en tuff fredag. Skall vi dela upp oss och tala om vilka som är på vilken butik?
Jag funderar på att vara i Uppsala på fredag morgonen.



Har ni alla inte några jobb att sköta eftersom ni tänker vara och hänga på dörrlåset på fredag? ;)
Själv måste jag nog avvakta lite under dagen, hoppas på rapporter om ev. Techniclego på rea.

Mmm går man in på TRUs hemsida syns mindstorm nxt 2.0 för 2999 kr. Men det kanske är deras "specialpris" för man vågar väl inte hoppas på att det hamnar på fredagsrean (inte utgående set)?

micke

Var inne på Toys R Us på Backaplan Göteborg idag
Väldigt utplockat i hyllorna, det som dem hade mest av som jag uppfattade var Toy story samt Duplo.
Cityset fanns en del av, många brandstationer, många 8404 Public Transport.
Star Wars var ganska utplockat Technic Lego likaså
Såg dock ett par passenger train och Cargo train

Inga skyltar om någon förestående rea

Dock blev det ett 6754 för 475 kr, är nöjd med det
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

shiftaltcmd

Citat från: Helldesk skrivet 05 januari 2011 kl. 20:34
  Var på TRU Västerås idag i hopp om att få tag på SW lego till 50% efter att ha varit inne o läst här på swebrick.
  Vart lite besviken när 8129 skyltades för 899... frågade för säkerhets skull i kassan när jag gick dit tomhänt och fick svaret att priset var 649,50 - var bara till att vända om o grabba tag i en ask  :)  (fanns ganska många kvar när jag var där)

I Sundsvall är de rejält dåliga att skylta. En och samma produkt kan ha tre olika priser på hyllorna, men det har alltid blivit rätt i kassan.

Också wind turbine för halva priset.

Pekblom

Citat från: shiftaltcmd skrivet 05 januari 2011 kl. 21:55
I Sundsvall är de rejält dåliga att skylta. En och samma produkt kan ha tre olika priser på hyllorna, men det har alltid blivit rätt i kassan.

Också wind turbine för halva priset.
vad är halva priset för en 7747? kan köpa några till mig? jag hämtar upp dem om en vecka.

mechamike

AT-AT 8129 för 650:- är ju ett givet köp.. Nån Linköpingsbo som ska förbi TRU och i så fall kan lägga vantarna på ett ex till mig?  ;D

?

devva

TrU Här i Norge har sin rea från och med i Måndags redan, alla PoP-set jag såg i butiken låg på rea. Även mer eller mindre alla 2010-set som har uppföljare i 2011 samt mycket starwars inkl AT-AT (ska köpa mig en på Fredag) till 50% och midiscale Falcon till 50%. Alla Ben10 var på rea dom också, men det är väl ingen som köper dom ändå? :)

dalle

Citat från: Pekblom skrivet 05 januari 2011 kl. 17:35
Oj oj det blir en tuff fredag. Skall vi dela upp oss och tala om vilka som är på vilken butik?
Jag funderar på att vara i Uppsala på fredag morgonen.

Pekblom du får rapportera om läget i Uppsala efter dit besök. Tänkte åka dit efter jobbet om det finns något kvar sen du varit där. ;)

Sirre

Citat från: dalle skrivet 06 januari 2011 kl. 01:07
Citat från: Pekblom skrivet 05 januari 2011 kl. 17:35
Oj oj det blir en tuff fredag. Skall vi dela upp oss och tala om vilka som är på vilken butik?
Jag funderar på att vara i Uppsala på fredag morgonen.

Pekblom du får rapportera om läget i Uppsala efter dit besök. Tänkte åka dit efter jobbet om det finns något kvar sen du varit där. ;)

Samma här. :) Fast jag är inte hemma i Uppsala förrän på söndag, vilket kanske är lite sent... :(

Fredrik

Nk lek sthlm har ett enormt berg med lego till 40% spring dit !

rocketboy

Var på TrU på Backaplan i Gbg idag. Det var lika utplockat i Legosektionen som häromda'n och inga skyltar uppe om nån rea. Ingen 8129 för mig i alla fall   >:(
//Rocketboy//

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.