Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinAberg

Citat från: Odidoma skrivet 21 januari 2016 kl. 05:28
Citat från: spendabel skrivet 20 januari 2016 kl. 20:12
Åhlens Göteborg nordstan
massor kvar

1 kvar
och ett chima set

Kungsgatan
ca 5
3
ca 5
ett creator set med en bil
Pris vore trevligt.
Åhlens brukar ha relativt höga priser, så föreställ dig rekomenderat pris + lite till - 50%
Allt Technic är redan sålt, så jag har tyvärr inga pris till dig mer än min lilla ekvation ;)

spendabel

shop.lego.com har nu 50% på sina saves and deals (mest chima och bionicle) istället för 30%, vet inte om de gjort det nyligen eller om det är old news
Min BrickOwl butik.

BeardedNerd

Coop Forum i Östersund hade ordentlig rea på en massa nya set. 349 kr-seten från Star Wars (Escape Pod, Cryo, Hoth och Jedi-skeppet) gick på 219 och battlepacks på 89. Även lite Friends och blandat äldre grejs.

Köpte det nya Frozen-setet för 199 kr, helt okej pris.

john_soderberg

Det kanske redan finns information om detta på forumet men men...

Den 30 januari kör massor av butiker över landet ett byggeventet med LEGO NEXO KNIGHTS.

citat:
" Bygg det mest kraftfulla NEXO KNIGHTS™ fordonet

- Gå på en monster-skattjakt
- De första 25 får en goodie bag
- Barnen får alla en NEXO-KRAFT
- Delta i den nationella NEXO KNIGHTS-tävlingen"

Nu är det kanske mest gjort för barnen men de kanske även kör lite specialpriser vid tillfället. Mer info finns här:
http://www.lego.com/sv-se/news/


BeardedNerd

Var på återbesök på Coop Forum och kunde inte låta bli att köpa och för sammanlagt runt hundralappen.


lindyhep

Citat från: BeardedNerd skrivet 22 januari 2016 kl. 16:59
Coop Forum i Östersund hade ordentlig rea på en massa nya set. 349 kr-seten från Star Wars (Escape Pod, Cryo, Hoth och Jedi-skeppet) gick på 219 och battlepacks på 89. Även lite Friends och blandat äldre grejs.

Köpte det nya Frozen-setet för 199 kr, helt okej pris.

Nåt särskilt som händer i Östersund eller finns det fog att tro att nån annan Coop forum också har rea? Frozen-setet lät väldigt intressant.

insurrection

Ica Maxi Hindby i Malmö har 30% rea på utvalda sett. Priser före rea:

Disney:
- 149
Elves:
- 249

City:
- 349
- 149
- 199
- 499

Chima:
- 199

Ninjago:
- 349

SW:
- 299
- 349

skitkid

Citat från: insurrection skrivet 24 januari 2016 kl. 22:39
Ica Maxi Hindby i Malmö har 30% rea på utvalda sett. Priser före rea:

Disney:
- 149
Elves:
- 249

City:
- 349
- 149
- 199
- 499

Chima:
- 199

Ninjago:
- 349

SW:
- 299
- 349


Watt? Var där för två timmar sedan och såg inget av det. Var ligger det?
/skitkid

insurrection

Citat från: skitkid skrivet 25 januari 2016 kl. 20:32
Watt? Var där för två timmar sedan och såg inget av det. Var ligger det?
Ica-butiken eller varorna? De var i en egen hylla på "rea-torget".

skitkid

Citat från: insurrection skrivet 25 januari 2016 kl. 23:54
Citat från: skitkid skrivet 25 januari 2016 kl. 20:32
Watt? Var där för två timmar sedan och såg inget av det. Var ligger det?
Ica-butiken eller varorna? De var i en egen hylla på "rea-torget".

Tänkte på klossarna ;) hoppas på att det ligger kvar lite nästa gång jag är där
/skitkid

BeardedNerd

Besökte Leksakshuset i Karlskrona. De har en del vanliga Lekia-erbjudanden men också lite äldre grejer. De hade gamla Quinjeten, och från LotR: Mines of Moria, Council of Elrond, Dol Guldur Ambush, DG Battle, Lonely Mountain, Goblin King, Pirate Ship Ambush och Black Gate. Höga priser, vilket väl är anledningen till att de har blivit kvar. Men de blir väl snart prisvärda jämfört med Bricklink.

MagnusP

#4421
Lekia i Solna centrum har 50 % rea på lite olika set, bl.a. Technic Mercedes Benz Arocs 3245, som kostar 1099:-
Var där i går (fredag 29/) men vet inte hur länge de har rea.
Några övriga set de hade 50 % på är Deep sea exploration och Swamp police station.
Var ytterligare några halvstora set med 50 % men jag hann tyvärr inte notera vilka de var.

Jimpen

Ekohallen i Kalmar har 20% på allt Lego den kommande veckan.


BeardedNerd

Lekia i Östersund hade också 50% på en del. Några Ultra Agents, Cloud Cuckoo Land och Heartlake City Mall. Jag misstänker att jag missade Sea Cow för det exemplar de har haft länge var borta :(


john_soderberg

Även Lekia Vimmerby har rea på en del lego set. Finns Star wars, friends, racers, creator etc. Priserna låg 50-200 kr under billigaste seten på prisjakt/ pricerunner. 


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.