Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Z0rk

Var en sväng på Tru i Sisjön i Gbg och såg att de hade Kylo Ren's Command Shuttle för 899:-. Inget set jag är intresserad av men 100:- lägre pris än deras webbshop.

Frestr

Sådär då fick man iväg beställningen ifrån br, ordinarie pris på allt 2600, slutade på 1400 med 25% + redan nedsatta varor.

Perhed

Heartlake Grand Hotel. Mycket bra och prisvärt bitutbud enligt mig. Finns för 878:- på toysrus eller 876:- på lekust.
För det får man många bricks i vitt, ett antal stora plates i tan/vitt, många unika bitar i pearl gold (grodor, pelare, stora diskar, brick arcs med swirls), 4st av de nya halvmåneformade fönstrena, m.m.

Snittpris på alla 1640 bitarna kostar ca 2500:- på bricklink.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

BeardedNerd

Citat från: Perhed skrivet 20 november 2015 kl. 14:35
Heartlake Grand Hotel. Mycket bra och prisvärt bitutbud enligt mig. Finns för 878:- på toysrus eller 876:- på lekust.
För det får man många bricks i vitt, ett antal stora plates i tan/vitt, många unika bitar i pearl gold (grodor, pelare, stora diskar, brick arcs med swirls), 4st av de nya halvmåneformade fönstrena, m.m.

Snittpris på alla 1640 bitarna kostar ca 2500:- på bricklink.

Usch, säg inte så där. Jag tackade just nej till det för 899 kr på Lekia. Men är himla sugen på att åka in imorgon.

Lekia hade även ett par gamla Super Secret Police Dropship kvar för 499 kr, men där var inte bitutbudet särskilt lockande.

Epikureanen

#4219
Finns för 549:- på BR, ordinarie pris 899:-.

Bulken

Gick att få för 412 SEK om man lyckades få 25 procent-kupong vid uppdatering av kontot. Vet inte om det gäller fortfarande.

Jag har fortfarande inte förstått om BR kommer att köra något särskilt under Black Friday, inte sällan så brukar man kunna stapla vissa rabatter.

EDIT: inlägget var ett svar på Epikureanens inlägg ovan :)

o0ger

Information från BR idag:

2 dagar till Black Friday

Den 27 november har vi Black Friday hos BR och då ger vi alla våra Club BR-medlemmar 20% rabatt – både i butikerna och online fram till kl. 23.59. Vi hoppas på att få träffa dig! *Gäller inte LEGO, surfplattor, konsoler, presentkort och redan nedsatta varor.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sesse

Citat från: o0ger skrivet 25 november 2015 kl. 10:03
Information från BR idag:

2 dagar till Black Friday

Den 27 november har vi Black Friday hos BR och då ger vi alla våra Club BR-medlemmar 20% rabatt – både i butikerna och online fram till kl. 23.59. Vi hoppas på att få träffa dig! *Gäller inte LEGO, surfplattor, konsoler, presentkort och redan nedsatta varor.


Och liknande information från Lekia (åtminstone i Gävle):

På fredag 27/11 är det Black Friday! Köp 3 betala för 2, billigaste på köpet! Gäller ej Lego, Baby eller Media.

Snikna jäklar...

Epikureanen

Citat från: Bulken skrivet 24 november 2015 kl. 21:33
Gick att få för 412 SEK om man lyckades få 25 procent-kupong vid uppdatering av kontot. Vet inte om det gäller fortfarande.

Jag har fortfarande inte förstått om BR kommer att köra något särskilt under Black Friday, inte sällan så brukar man kunna stapla vissa rabatter.

EDIT: inlägget var ett svar på Epikureanens inlägg ovan :)

Det lät ju inte helt tokigt! Har du någon länk till info angående kupongen? Jag lyckas dessvärre inte hitta någon info.

Peter

Citat från: Bulken skrivet 24 november 2015 kl. 21:33
Gick att få för 412 SEK om man lyckades få 25 procent-kupong vid uppdatering av kontot. Vet inte om det gäller fortfarande.

Jag har fortfarande inte förstått om BR kommer att köra något särskilt under Black Friday, inte sällan så brukar man kunna stapla vissa rabatter.

EDIT: inlägget var ett svar på Epikureanens inlägg ovan :)

Japp, fyra st à 412 SEK levererades häromdagen. Blir en stor station.  Men tydligen kör inte BR något Lego på Black friday som flera redan konstaterat. Så då blir det handla någon annanstans på fredag. :-)

Bulken

Citat

Det lät ju inte helt tokigt! Har du någon länk till info angående kupongen? Jag lyckas dessvärre inte hitta någon info.

Det kom ett mejl från BR för 2(?) veckor sedan där man uppmanades uppdatera sitt konto. Gjorde man det så kom det ett nytt mejl med en rabattkod. Notera att det tog ett dygn för somliga att få sin rabattkod.

Dark_Link

Citat från: Bulken skrivet 25 november 2015 kl. 18:52
Det kom ett mejl från BR för 2(?) veckor sedan där man uppmanades uppdatera sitt konto. Gjorde man det så kom det ett nytt mejl med en rabattkod. Notera att det tog ett dygn för somliga att få sin rabattkod.

Och att imorgon är sista dagen att använda den!

Bulken

Citat från: Peter skrivet 25 november 2015 kl. 11:18
Men tydligen kör inte BR något Lego på Black friday som flera redan konstaterat. Så då blir det handla någon annanstans på fredag. :-)

Kan vara värt att testa ändå, tycker deras rabattsystem är lite skakigt. Ibland gäller rabatt inte på nedsatt pris, men i varukorgen har det ändå hänt att rabatten dras av.

Skafte

Det strulade för mig hos BR, men efter en massa om och men sitter jag här med en extra 25%-kod som skall användas senast idag. Skriv ja tack i ett inlägg efter detta så PMar jag den till den som är först!

BeardedNerd

TRU verkar inte utesluta Lego från sin Black Friday-rea i alla fall. 25% där alltså. Fast de hade ju rea så nyligen att det inte känns lika spännande.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.