Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot

Citat från: x_inteduplo_x skrivet 19 augusti 2015 kl. 09:33
Lekmer har 20-40% på allt lego. Fast om man kollar så är det typ nästan bara 20%. Och eftersom Lekmers priser redan från början är ca 20% över rekommenderat pris så finns det inget som är värt.
Dåligt sortiment har de med, mycket utplockat, inga Jurassic World-set alls.

För att inte tala om alla problem folk verkar ha med leveranser (bara spana in deras facebook-sida) undvik Lekmer!

Lordflintstone

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 19 augusti 2015 kl. 09:50
Citat från: x_inteduplo_x skrivet 19 augusti 2015 kl. 09:33
Lekmer har 20-40% på allt lego. Fast om man kollar så är det typ nästan bara 20%. Och eftersom Lekmers priser redan från början är ca 20% över rekommenderat pris så finns det inget som är värt.
Dåligt sortiment har de med, mycket utplockat, inga Jurassic World-set alls.

För att inte tala om alla problem folk verkar ha med leveranser (bara spana in deras facebook-sida) undvik Lekmer!
Var i deras butik i barkaby i går inget att hänga i julgranen där. Det ända jag hittade som var  billigt var vägplattor för 99kr. Irriterande att Hulk Buster inte fanns inne den var i alla fall billigare. Men det känns som det är deras rutin.

swedish_kitsune


Wuntin

Citat från: swedish_kitsune skrivet 20 augusti 2015 kl. 10:42
Dr kitsune ordinerar en ordentlig dos 12V tåg till er:
http://www.ebay.co.uk/itm/like/191660576456

Dr. Wuntin ordinerar en stunds funderande över vad som skiljer den här tråden från Tradera+Blocket-tråden.

Valrukh

Liten Blir Stor, Vågen-gallerian, Örebro, har 20% på allt Lego fr.o.m. idag till på söndag. Ganska mycket rek-priser, men hittade för 1520:- (med rabatt), vilket känns helt ok.
Alla är vi barn i början, och sen växer vi upp och fortsätter bygga med Lego.

boba johan

Clas Ohlson har 20% på allt idag, både på webben och i butik. Har inte kollat men där kanske finns några fynd

Willson

Var på BR i Väla utanför Helsingborg. De hade 20% på allt lego över 300:-.
Fick även på rea priser 👍. Så köpte en 70734 Ninjago drake för 330:-.
Kan finns bra fynd när det gäller på redan nersatta varor.

darthmortar

Coop Forum i Halmstad har 25% på allt Lego. Butiken håller på och stänger ned så kanske högre procent längre fram? De har desutom upp till 35% på matvaror och en del annat.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Bulken

Toys'r'Us i Norrköping har Emmas Ridhus (eller vad det heter) för 599 SEK. Runt 3 st kvar nu.

Hkan

Kan dela med mig av ett litet tips ang TrU som jag drog fördel av förut i veckan. Om ni letar efter särskilda set som de slutat sälja kan det vara värt att låta dem kolla sin lager-katalog ändå.

Jag träffade en mycket hjälpsam tjej på TrU i Sisjön Gbg som letade fram en "dammig" låda av 10227 UCS B-wing Starfighter till mig. Den låg osåld på ett lager någonstans i Sverige och hon såg till att dom skickade den till Gbg.

Eftersom den inte är i deras normala sortiment utan är utgången fick jag dessutom en redig rabatt på hela köpet så ett stycke nytt Usc-bygge för 1090 kr blev det. Inte illa alls  ;)

humlan

TrU har 20% på all Star Wars, inklo Lego, från den 4:e september till 18:e oktober.

Edit: Gäller vid uppvisande av mail eller via kod.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...


BeardedNerd

TRU har öppnat i Östersund nu, men det var inte jätteimponerande. Det är ingen fullstor butik, utan cirka fyra större hyllor totalt med Lego. Inga exklusiviteter som jag kunde se, och bara samma erbjudanden som på sajten (Friends-hotellet, Shuttle Tydirium). Men det är ändå trevligt att ha tillgång till en lokal butik när det kommer att vanskas rea framöver.

Det intressanta blir väl hur det slår mot Barnens Land och Lekplaneten. Jag tror inte att alla tre kommer att klara sig.

shiftaltcmd

Citat från: BeardedNerd skrivet 28 augusti 2015 kl. 16:12
TRU har öppnat i Östersund nu, men det var inte jätteimponerande. Det är ingen fullstor butik, utan cirka fyra större hyllor totalt med Lego. Inga exklusiviteter som jag kunde se, och bara samma erbjudanden som på sajten (Friends-hotellet, Shuttle Tydirium). Men det är ändå trevligt att ha tillgång till en lokal butik när det kommer att vanskas rea framöver.

Det intressanta blir väl hur det slår mot Barnens Land och Lekplaneten. Jag tror inte att alla tre kommer att klara sig.

Var ligger den affären.

I Sundsvall försvinner Lekia/Lekplaneten då BR har köpt upp dom.

skitkid

Willys på Mobilia, Malmö säljer ut samtliga gamla lego-det till halva priset. Inget jätteutbud redan från början, men jag knep en för ca 75 kr. Finns lite friends, city, chima, starwars. Småset med reapris på mellan 50-150kr
/skitkid

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.