Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinAberg

Citat från: Jasminkov skrivet 15 mars 2015 kl. 11:21
Citat från: BeardedNerd skrivet 10 mars 2015 kl. 17:36
Kan rapportera att TRU Luleå har kvar R2-D2, Arkham Asylum, Death Star och VW Camper, om någon söker efter dessa till originalpris.

Tack för tipset! Fick ringa TRU i Luleå och dom skickar ett set Arkham Asylum till TRU i Barkarby. Men kommer att ta mellan 1 till 2 veckor enligt dom. Konstigt för så lång tid.

Men för 1899 riksdaler så är jag super nöjd.  ;D
Om de jobbar som Åhléns så väbtar de på en fylld pall innan de skickar.  Ungefär som Kina fyller en container.

humlan

Kanske inte bästa pris, men ändå ett bra tips imho.

Anyways, Ica Maxi i Lule har fyllt på med polybags. Jag kom hem med , , och .

Fanns även Creator-djur, polishelikopter (varför köpte jag inte den!?), Ninjago och minst två olika Friends-set. Såg inga Elves inser jag nu när jag skriver, hade velat ha nån sån tror jag.

Kostar 34:90 vilket är överkomligt.

*Borde* finnas på andra Maxi oxo.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Magnusengstrom

Citat från: humlan skrivet 15 mars 2015 kl. 22:26
Kanske inte bästa pris, men ändå ett bra tips imho.

Anyways, Ica Maxi i Lule har fyllt på med polybags. Jag kom hem med , , och .

Fanns även Creator-djur, polishelikopter (varför köpte jag inte den!?), Ninjago och minst två olika Friends-set. Såg inga Elves inser jag nu när jag skriver, hade velat ha nån sån tror jag.

Kostar 34:90 vilket är överkomligt.

*Borde* finnas på andra Maxi oxo.

Dom fanns/finns på netto också för några veckor sedan. Till priset 30kr


humlan

20% på Ninjago och Elves på Coop Forum, enligt bladet som kom idag.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

pareriksson

Citat från: glimglam skrivet 16 mars 2015 kl. 12:36
Conrad.se säljer LEGO Architecture Big Ben för 224 kr.

http://www.conrad.se/?websale8=conrad-swe&pi=1166635&ws_tp1=cp&ref=prisjakt&subref=1166635&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_feed&utm_content=1166635

Och det blir ännu billigare med Conrads rabattkoder (om man skulle råka köpa flera set):

Erbjudande Rabattkod Gäller till
Fri frakt vid ordervärde över 999kr.  Tillsvidare
50 kr vid köp över 600kr KFT5-6VUK-QVGD-HAAA 2015-03-31
75 kr vid köp över 800kr 8VF8-BCUB-RMZY-TU1S 2015-03-31
100 kr vid köp över 1000kr JQQE-HC9Y-HL68-JZ5T 2015-03-31

MartinAberg


NuckElBerg

#3682
Citat från: Jasminkov skrivet 15 mars 2015 kl. 11:21
Citat från: BeardedNerd skrivet 10 mars 2015 kl. 17:36
Kan rapportera att TRU Luleå har kvar R2-D2, Arkham Asylum, Death Star och VW Camper, om någon söker efter dessa till originalpris.

Tack för tipset! Fick ringa TRU i Luleå och dom skickar ett set Arkham Asylum till TRU i Barkarby. Men kommer att ta mellan 1 till 2 veckor enligt dom. Konstigt för så lång tid.

Men för 1899 riksdaler så är jag super nöjd.  ;D

Nice! Har du någon koll på ifall de hade fler set än ett?

Edit: Nope, verkar som det där var det sista de hade i Sverige. :/

Jasminkov

Citat från: NuckElBerg skrivet 16 mars 2015 kl. 19:12
Citat från: Jasminkov skrivet 15 mars 2015 kl. 11:21
Citat från: BeardedNerd skrivet 10 mars 2015 kl. 17:36
Kan rapportera att TRU Luleå har kvar R2-D2, Arkham Asylum, Death Star och VW Camper, om någon söker efter dessa till originalpris.

Tack för tipset! Fick ringa TRU i Luleå och dom skickar ett set Arkham Asylum till TRU i Barkarby. Men kommer att ta mellan 1 till 2 veckor enligt dom. Konstigt för så lång tid.

Men för 1899 riksdaler så är jag super nöjd.  ;D

Nice! Har du någon koll på ifall de hade fler set än ett?

Edit: Nope, verkar som det där var det sista de hade i Sverige. :/

Tråkigt att höra. Men jag är säker på att Klossbutiken har den till sitt vanliga överdrivna prissättning. Eller så har Ebrix kanse den, till ett litet mindre överdrivet fantasy pris.





Erik

Citat från: NuckElBerg skrivet 16 mars 2015 kl. 19:12
Citat från: Jasminkov skrivet 15 mars 2015 kl. 11:21
Citat från: BeardedNerd skrivet 10 mars 2015 kl. 17:36
Kan rapportera att TRU Luleå har kvar R2-D2, Arkham Asylum, Death Star och VW Camper, om någon söker efter dessa till originalpris.

Tack för tipset! Fick ringa TRU i Luleå och dom skickar ett set Arkham Asylum till TRU i Barkarby. Men kommer att ta mellan 1 till 2 veckor enligt dom. Konstigt för så lång tid.

Men för 1899 riksdaler så är jag super nöjd.  ;D

Nice! Har du någon koll på ifall de hade fler set än ett?

Edit: Nope, verkar som det där var det sista de hade i Sverige. :/

Ta kontakt med TRU i Karlstad, de hade ett när jag var där för drygt en vecka sedan. Sliten kartong som står tom på hyllan, de har bitarna till alla exklusiva set bakom kassan. Butiken har fixat hem set från andra butiker åt mig tidigare så de kan säkert skicka också.

Bulken

ICA Maxi Norrköping hade satt ned en del set. Ett av butiksbiträdena var i full färd med att sätta ned fler, jag hade dock ingen möjlighet att stanna kvar för att kika vad det var.
Men:

50 SEK (LEGO City: Fire Chief Car)
199 SEK (tror det var det setet, nåt Chima set var det. Inte min kopp té.)
299 SEK om jag minns rätt. Inte fantastiskt, men ändå.

papillion

Panduro körde 25% på utgående set . I alla fall i Sickla-köpkvarter. Vet inte om det är en lokal prisnedsättning.

Det roliga i det hela var att vissa Lego Movie-set fanns, vilka jag inte sett i butik på ett tag.

/papillion

skitkid

Citat från: papillion skrivet 17 mars 2015 kl. 22:13
Panduro körde 25% på utgående set . I alla fall i Sickla-köpkvarter. Vet inte om det är en lokal prisnedsättning.

Det roliga i det hela var att vissa Lego Movie-set fanns, vilka jag inte sett i butik på ett tag.

Vilket panduro? Malmö vid Hansa?
Vilka Movieset var det?
/skitkid

Lovlan

Citat från: skitkid skrivet 17 mars 2015 kl. 23:26
Citat från: papillion skrivet 17 mars 2015 kl. 22:13
Panduro körde 25% på utgående set . I alla fall i Sickla-köpkvarter. Vet inte om det är en lokal prisnedsättning.

Det roliga i det hela var att vissa Lego Movie-set fanns, vilka jag inte sett i butik på ett tag.

Vilket panduro? Malmö vid Hansa?
Vilka Movieset var det?

Panduro har väl aldrig haft lego?!
Är ofta i deras butiker och där har aldrig funnits något iaf..

skitkid

Citat från: Lovlan skrivet 18 mars 2015 kl. 15:57
Citat från: skitkid skrivet 17 mars 2015 kl. 23:26
Citat från: papillion skrivet 17 mars 2015 kl. 22:13
Panduro körde 25% på utgående set . I alla fall i Sickla-köpkvarter. Vet inte om det är en lokal prisnedsättning.

Det roliga i det hela var att vissa Lego Movie-set fanns, vilka jag inte sett i butik på ett tag.

Vilket panduro? Malmö vid Hansa?
Vilka Movieset var det?

Panduro har väl aldrig haft lego?!
Är ofta i deras butiker och där har aldrig funnits något iaf..

De har på sin hemsida, sökte på lego och ett mindre antal set dök upp. Men inget på rea. Men ja, det är skumt att så många olika typer av verksamheter kränger Lego "vid sidan av" sitt ordinarie sortiment. Som Clas ohlson.
/skitkid

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.