Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

tac-sat

Citat från: swestar skrivet 21 oktober 2014 kl. 20:33
Ni som jag som inte har tillgång till lego på er Rusta affär kan ju göra som mig.
Jag ringde Rusta kundservice och tog en diskussion angående lego Hobbit. Fick svaret:

- Åk till din Rusta affär
- Be dem beställa hem så många du vill ha
- Leveranskostnad 0 kr
- Leveranstid 3-7 arbetsdagar
- ca 300 st kvar

Sagt och gjort. Nu är det bara att vänta :)

Hej Var inne på rusta i norrköping igår eftermiddag för att kolla lego utbudet.Är på jakt effter ett winter bakery . Efter att ha fått vänta på att dom skulle kolla saldona så fick jag som svar att det finns på huvudlagret,men dom vet inte när dom kommer(hon som jag prata med tyckte att jag skulle komma barje dag och kolla om dom hade fått hem något)
och när jag fråga om dom kunde beställa hem så blev svaret att det kunde dom inte och att det har aldrig fungerat så ?
Har ringt till kundtjänst idag och blev mer förvirrad. fick svaret att det inte fanns något lego på rusta. Och på frågan om man kunde beställa så blev det ett halvsvar att det var upp till butiken att beställa i mån av plats.

Någon som har några tips eller så om hur man ska gå tillväga för att få rusta att beställa hem grejer?

Tacksam för svar tac-sat

swestar

Måste haft en väldans tur (eller en väldans bra övertalningsförmåga ;)) när jag beställde mina set. Skämt åsido, personalen verkar inte ha en gemensam policy när det kommer till sådana här situationer. Har tyvärr inga konkreta tips på hur du ska gå tillväga.  :(
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

tac-sat

Jo kan vara så :)
Konstigt att rusta inte har samma riktlinjer genom hela kedjan.
Får ta vägen förbi butiken i Linköping och se om dom är trevligare .

mssm

#3123
Citat från: mssm skrivet 01 november 2014 kl. 18:47
Citat från: Freppe skrivet 01 november 2014 kl. 11:50
På tal om lagersaldo så verkar ICA ha fyllt på, så exempelvis går att beställa för 1500 kr igen.


Jag upptäckte också erbjudandet i måndags och då var den redan slut. Enligt mail från ICA Hemma så ska de inte få in den i lager förrän vecka  46 så jag anar oråd. Men jag lade en order tidigt som attan i morse och den är fortfarande i lager.. Jag misstänker att det kommer ett mail på måndag om att det har blivit fel...

Dra mig baklänges. Jag måste ändå välja att hylla ICA Hemma för deras insats. De har översålt men de stod verkligen fast om att leverera den ändå. Jag fick min på Posten idag, trots att kampanjen slutade för två veckor sen. Inte nog med det, de bjöd på rabattkupong på nästa köp också.

Sen råkade det slinka med en i min TRU-order. Fick en rabattkod från kundservice på 25% och upptäckte att den även biter på redan nedsatta varor.. De andra har jag ju redan nu men det hade kunnat ge en för 1350 pix.. undrar vad regeringen skulle säga om en tredje flyttade in...

Ashman

1350 är verkligen sjukt billigt. Set är ungefär vad PF-delarna är värda om du köper dem löst. Vad gäller inflyttningsproblemet....kan bli svårt att motivera en tredje :)

bitbrist

Netto säljer för 35kr st nästa vecka: (Inte hundra, lite suddigt i reklambladet), , och

Odur

Citat från: bitbrist skrivet 16 november 2014 kl. 13:24
Netto säljer för 35kr st nästa vecka: (Inte hundra, lite suddigt i reklambladet), , och
Jag kan bekräfta att det är just de 4 modellerna. Vi köpte en av varje idag  ;D

tac-sat

Fick Coop Forums leksaksblad idag.
599:-  499:-  349:-  499:- 699:-  999:- 499:-  449:-  499:-  499:- 449:-  499:-

Risgrynsgrot


Studley Heinsbergen

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 18 november 2014 kl. 07:22
Dom priserna är väl RRP?

Flera är det. Men åtminstone B-wingen är billigare - ligger på typ 700 i RRP.

tac-sat

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 18 november 2014 kl. 08:48
Citat från: Risgrynsgrot skrivet 18 november 2014 kl. 07:22
Dom priserna är väl RRP?

Flera är det. Men åtminstone B-wingen är billigare - ligger på typ 700 i RRP.

Jag har inte kollat upp om det är billigare( har inte sett brandstationen för under 699:- ute i affären)

Zynx

Ebrix.se kör någon kampanj den här och nästa vecka, 10% rabatt (stog i lokaltidningen i örebro (NA.s)) Jag kan leta fram rabattkoden om folk är intresserade.



Om det här räknas som reklam så ta bort inlägget o meddela mig, lite osäker (samtidigt är det en tråd om tips på prisvärt lego :-))

darthmortar

Citat från: tac-sat skrivet 17 november 2014 kl. 22:34
Fick Coop Forums leksaksblad idag.
599:-  499:-  349:-  499:- 699:-  999:- 499:-  449:-  499:-  499:- 449:-  499:-

Finns detta som pdf-blad?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

pazappa

IKANO-kortet, uppdatering.

Nu har Ikano dragit en rabatt på 30% på den ena Lego-ordern jag lade hos Amazon (UK) för en vecka sedan. Detta gjorde de utan att jag sa till, så pluspoäng till dem.

Idag la jag min andra order. Jag kommer att få Mindstorms för omkring 1700 kr, det är mitt bästa fynd, sedan några Star Wars-set ("lilla" Milennium Falcon och The Malevolence ) och boken Lego Ideas (den sistnämnda för omkring 20-lappen, ny). Och en råsaftcentrifug, man måste ju dricka något gott när man bygger också :)

Cyklisten

Jag HATAR denna tråden! ;) Varje gång man råkar välja sida 1 ser man klart och tydligt "Batmobilen 500 spänn"... och som att inte det var nog, då är det en bild på den, så inlägget går ej att undvika  :P
Observera att det här inlägget ej är på allvar, och att du ej behöver ta dej tid att läsa det om du har kommit försent till jobbet eller dylikt...   ;)

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.