Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

:::::::

o0ger: Var det på Hälla eller Erikslund?
Leklust i Västerås hade också ett ställ med "exlusive" seten. Antagligen nån drive från Lego för att få ut dessa i butik.

o0ger

Det var på Hälla.

När jag var på Åhléns City i Stockholm i Veckan så hade de också exakt de där exklusiva seten som räknades upp. TLC kanske vill bli av med dem?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BeardedNerd

Jag kanske måste tillbaka och kolla priset. Om även VW Camper var nersatt så är det nog sista chansen att plocka den nu. Annars är jag bara halvsugen på dem, men både Sea Cow och Simpsons vore ju sensationella parts packs. Det känns dock lite som slöseri...

o0ger

The Hobbit finns på Rusta Erikslund i Västerås. Jag köpte två st, men det finns några kvar ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andli

Inte längre,nu ligger de i min bil !   
Men de var svårhittade, någon hade ställt något helt annat framför,
Det finns dock massor avMinitaurus kvar..
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

o0ger

Ja, det hängde nån maskeraddräkt för. Kanske var därför det fanns några kvar ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Skafte

Alltså, kan inte alla bara köpa alla Hobbitspel de ser på Rusta? Ta med till Uppsala och sälj för 60 spänn. Förutsatt att man har att lägga ut så länge då.

andli

Erikslunds rutsa har de två större seten och div spel men inga hobbit,
Inte ens före mitt besök :-)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Ashman

#2993
Citat från: BeardedNerd skrivet 24 oktober 2014 kl. 17:28
Jag besökte Lekia (fd Barnens Hus) i Östersund och de har tagit in en massa exklusiviteter! Sedan förut fanns ju VW Camper och R2-D2, men nu har de även:

Orthanc 1995 kr
Winter Village Market 895 kr
Horizon Express 995 kr
Simpsons-huset
Sea Cow
Sydney Opera House

Inte illa! Det är ungefär en hundring under Legos standardpris.
Samma i Lund fast ännu billigare. Orthanc 1759, vintermarknad 799, Sydney 2559, camper 870 om jag minns rätt. OBS lekia på Bangatan.

andli

R usta enköping,
Helt slut på hobbit även på lagret
ninjago och galaxysquad och minotaur har de
En butik kvar på min rusta turné :-)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andli

Slut på infra city med
De har de två stora och ett av spelen
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Sirre

Citat från: Skafte skrivet 25 oktober 2014 kl. 14:30
Alltså, kan inte alla bara köpa alla Hobbitspel de ser på Rusta? Ta med till Uppsala och sälj för 60 spänn. Förutsatt att man har att lägga ut så länge då.

Håller med!

BeardedNerd

Citat från: Ashman skrivet 25 oktober 2014 kl. 14:58
Citat från: BeardedNerd skrivet 24 oktober 2014 kl. 17:28
Jag besökte Lekia (fd Barnens Hus) i Östersund och de har tagit in en massa exklusiviteter! Sedan förut fanns ju VW Camper och R2-D2, men nu har de även:

Orthanc 1995 kr
Winter Village Market 895 kr
Horizon Express 995 kr
Simpsons-huset
Sea Cow
Sydney Opera House

Inte illa! Det är ungefär en hundring under Legos standardpris.
Samma i Lund fast ännu billigare. Orthanc 1759, vintermarknad 799, Sydney 2559, camper 870 om jag minns rätt. OBS lekia på Bangatan.

Wow! Då börjar det nästan vara investeringsvärt för framtida bruk. Många av de här seten är ju på väg ut.

Ashman

#2998
Citat från: BeardedNerd skrivet 25 oktober 2014 kl. 17:43


Wow! Då börjar det nästan vara investeringsvärt för framtida bruk. Många av de här seten är ju på väg ut.
Jag var sugen på operahuset eller Tower of orthanc men bara att bygga, vet inte vad jag skulle göra av dem sen... Samma med Seacow.

Sen har Lekia i Lund 20% på alla set över 500kr så vissa andra blir rätt ok i pris. för 1920kr och för 479 och för ca 1580kr var dem jag minns. Lekia på Mobilia i lund har 20% på alla set över 300 men deras större exklusiva set var mkt dyrare än lekia i stan.

Teabox

Hittade på City gross i Halmstad för 390 kr. Halva priset om jag förstått det korrekt :) Ingen rea-lapp eller nåt på seten. Kanske råkat sätta fel pris på dem?

Nu hade Rusta i Halmstad Hobbit-seten också (+ de andra seten också). Tog de tre som fanns kvar.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.