Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

qbert

Citat från: ByggareDan skrivet 27 januari 2014 kl. 17:53
På Åhlens (Uppsala city iallafall, förhoppningsvis alla Åhlens) har dom nya Chima Legend Beast med jippot  Ta 3 betala för 2 dvs 3st för 198:-   så då blir ju styckpriset  66kr. Gällde en bit in i Feb. (kan kolla noggrannare om någon undrar.)


/ByggareDan

Åhlens i Allum (Partille) hade samma (Lördags).
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

cptCalavera

Liten blir stor i Galleria Vågen, Örebro Säljer ut LotR, och lite Star Wars om jag inte minns fel.
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

o0ger

Finns inga legend beast alls på Åhlens lego-shop på Sergels torg vad jag kan se :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Tim Pettersson

Brixit har en fin star wars kampanj i butiken i krämaren örebro.

CitatNu kan du köpa de senaste LEGO StarWars askarna till ett oslagbart pris hos Brixit. Tag 3, betala för 2. Askarna kostar 299kr/st så du sparar 299kr via detta erbjudande, passa på.
Spara 299kr! Välj bland dessa askar:

75038 Jedi Interceptor
75039 V-Wing Starfighter
75040 Grievous Wheel
75041 Vulture Droid

Erbjudandet gäller endast i butiken i Krämaren. Välkomna.
Let the Wookiee win.

Valrukh

Var på lunchen och kollade lite priser på LitenBlirStor, Vågen, Örebro:
599
249
499
129
179
379
249
399
499
799

Fanns fortfarande 5-6 kvar av de flesta askarna.  :) Gyllene tillfälle att skaffa 9474 Battle of Helm's Deep, innan den försvinner för gott.
399
699
Alla är vi barn i början, och sen växer vi upp och fortsätter bygga med Lego.

cptCalavera

Lekmer.se har en massa rabatter på lego just nu. Upp till 33% vad jag sett.
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

mordatre

En jobbarkompis nämnde att EKO Hallen rear ut Lego. Någon som vet något om det? City Gross ingår ju i samma koncern så de kanske också har rea?

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

o0ger

Citat från: ByggareDan skrivet 27 januari 2014 kl. 17:53
På Åhlens (Uppsala city iallafall, förhoppningsvis alla Åhlens) har dom nya Chima Legend Beast med jippot  Ta 3 betala för 2 dvs 3st för 198:-   så då blir ju styckpriset  66kr. Gällde en bit in i Feb. (kan kolla noggrannare om någon undrar.)


/ByggareDan

Finns på Åhléns i Kista Galleria.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: cptCalavera skrivet 29 januari 2014 kl. 08:42
Lekmer.se har en massa rabatter på lego just nu. Upp till 33% vad jag sett.

Säg till om ni hittar nåt prisvärt på lekmer. Jag tycker de brukar ha rätt höga priser, även när det är rea.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BeardedNerd

Citat från: Valrukh skrivet 28 januari 2014 kl. 14:12
Var på lunchen och kollade lite priser på LitenBlirStor, Vågen, Örebro:
599
249
499
129
179
379
249
399
499
799

Fanns fortfarande 5-6 kvar av de flesta askarna.  :) Gyllene tillfälle att skaffa 9474 Battle of Helm's Deep, innan den försvinner för gott.
399
699

Å fasen, synd att man inte är i närheten. Helm's Deep vore säkert en god investering... men jag får hålla mig. Jag har redan Theoden som är huvudsaken.

BeardedNerd

Vad gäller Lekmer så är det mesta rätt dyrt, men de har en liten rabatt på Orthanc som innebär 200 kr billigare, om det är av intresse.

cptCalavera

Citat från: o0ger skrivet 29 januari 2014 kl. 13:18
Citat från: cptCalavera skrivet 29 januari 2014 kl. 08:42
Lekmer.se har en massa rabatter på lego just nu. Upp till 33% vad jag sett.

Säg till om ni hittar nåt prisvärt på lekmer. Jag tycker de brukar ha rätt höga priser, även när det är rea.

Ah, hag är inte så insatt på vad saker brukar kosta i vanliga fall. Finns det någon sajt man kan använda som referens för att se om något är billigt eller inte? Innan man har lärt sig utantill vad prisnivån ligger på :)
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

o0ger

Jag har inte alla priser i huvudet heller :)

Men ibland finns det vissa set som man är intresserad av och de kanske man har lite koll på.

Jag brukar använda prisjakt.nu för svenska priser och sen finns ju alltid http://brickset.com/buy/amazon/
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Vill återigen tipsa om Bamba.se.. Rabattkoden "GillarBamba" ger 10 % rabatt på köpet, vilket kombinerat med att de har fri frakt gör att de har bäst pris på det mesta LEGO i Sverige just nu!  ;D

Skynda om ni ska köpa, då rabattkoden bara gäller tom sista Januari!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.